پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

انتقاد تحلیلگر «سی.ان.ان» از عربستان

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 419279
خبرنگار، تحلیلگر و مجری مشهور شبکه آمریکایی «CNN» با اشاره به تناقضات روشن در سیاست عربستان می‌گوید که ریاض، دیکتاتور سابق یمن را حمایت می‌کرد اما الان مواضع وابسته به آن را بمباران می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «فرید زکریا» تحلیلگر هندی‌الاصل امور سیاسی بین‌الملل و مجری برنامه «GPS» تلویزیون خبری «سی.ان.ان» معتقد است که یمن در حال فروپاشی است و حملات عربستان سعودی در کنار درگیری‌ها داخلی، دو عامل این مسئله است.

طبق گفته زکریا، ویراستان نشریه «تایم» آمریکا، «عربستان سعودی که زمانی از علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن حمایت می‌کرد اکنون در حال بمباران (مواضع وابسته به) اوست.

زکریا در گفت‌وگو با سی.ان.ان گفت که ایران و عربستان هر کدام به دنبال توسعه نفوذ خود در یمن هستند و ایران از گروهی و عربستان از گروهی دیگر حمایت می‌کند.

او که از جمله کارشناسان سیاست‌گذاری در چند شبکه خبری آمریکایی بوده است، در ادامه با بیان اینکه «(عوامل) بالقوه‌ در منطقه خیلی پیچیده است..» گفت «اما تصویر بزرگ‌تر که به نظر می‌رسد این است که توافق هسته‌ای برای تهران از هر چیزی در یمن اهمیت بیشتری دارد».

یمن از یک ماه پیش هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفته است. در این حملات تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر نفر و طبق اعلام وزارت بهداشت یمن بیش از ۴۰۰۰ نفر کشته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *