يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲۰
۹۸
۱۰ سال سکانداری محیط زیست کشور کافی نیست؟

مردم جنوب خفه شدند؛ «ابتکار» هنوز در لیست انتظار برای پرواز است

قهرمان زمین: نمی شود به هوا دستور دهیم باران ببارد!
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 407272
در حالی که هر روز راه نفس مردم خوزستان تنگ‌تر می‌شود رئیس سازمان محیط زیست همچنان در گود بازی سیاسی خود می‌چرخد و بی‌توجه به شرایط بحرانی مردم، با نگاه ذره‌بینی به دنبال مقصر در دولت قبل می‌گردد تا جایی که حتی صدای نمایندگان در خانه ملت هم در حد یک نجوا برای این خانم «قهرمان زمین» نیست تا یک حرکتی کند.
مردم جنوب خفه شدند؛ «ابتکار» هنوز در لیست انتظار برای پرواز است
گروه جامعه جهان نيوز - سیدیوسف آل داود: با افزایش آلودگی هوا و بالا رفتن غلظت ریزگردها در استان‌های جنوب غربی به خصوص خوزستان همه منتظر یک اظهار نظر کارشناسی از سوی خانم ابتکار رئیس ۱۰ ساله سازمان محیط زیست هستند اما ایشان نه تنها از نگاه کارشناسی این مسئله را موشکافی نمی‌کند بلکه در قالب یک دعوای زنانه می‌گوید: نمی شود به هوا دستور دهیم باران ببارد!

در حالی شرایط فاجعه آمیز اهواز و شهرهای استان خوزستان به دستاویز سیاسی بدل شده است که هیچ فردی درباره راهکار عملی لااقل کوتاه مدت برای مردم مستأصل این شهرها سخن نمی‌گوید. این سیاسی کاری تا جایی پیش رفته که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ترجیح داده تا به جای یک راهکار عملیاتی با فرار به جلو باز هم تمام تقصیرها را گردن دولت قبل بیندازد.

سوال مردم استان خوزستان این نیست که چه کسی در قبال این بحران در طول چندین سال گذشته کوتاهی کرده بلکه ترجیح می‌دهند تا مسئولین امر برای شرایط فاجعه‌آمیز موجود یک راه حل عملی را عملیاتی کنند و از مرحله سخن و دعواهای سیاسی خارج شوند.

اما متاسفانه خانم ابتکار ماهیت بحران موجود را به یک دعوای زنانه بدل کرده است و بیشتر نقش سخنگوی یک جناح سیاسی را بازی می‌کند تا مسئول محیط زیست و مدافع سلامت مردم.

بحران آلودگی هوا رفته رفته به یکی از مسائل اصلی کشور بدل شده است و این بحران گاهی در بحث آلودگی شهرهای بزرگ، زمانی در موضوع خشک شدن دریاچه‌ها و گاهی دیگر درباره ریزگردها بروز می‌کند. اگر قرار باشد هر بار این بحران‌ها به دست سیاسیون دست به دست شود چه کسی باید برای حل آنها چاره اندیشی کند؟

این موضع خانم ابتکار نشان می‌دهد در طول یک سال و نیم گذشته هیچ طرح خاصی حداقل در مقطع کوتاه مدت برای کاهش اثرات آلودگی هوا پیش‌بینی نکرده و انفعال حداکثری سازمان حفاظت محیط زیست سینه مردم جنوب کشور را به درد آورده است.


همان طور که اظهارات «عیسی دارابی» نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد تمام دولت‌ها در قبال بی‌تفاوتی نسبت به پدیده روزافزون بحران‌های محیط زیستی مقصرند. حال اگر دولت قبلی هم کم کاری کرده است چرا دولت فعلی کاری انجام نمی‌دهد و کوتاهی می‌کند؟ خانم ابتکار باید بگوید که تدبیرش برای رفع معضل ریزگردها چیست نه اینکه به پاسکاری بحران به دولت قبلی و بعدی بپردازد.

این قبیل سیاسی‌کاری‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست برای مردم، خسته کننده و بی‌معنا شده است و ظاهرا باید منتظر باشیم تا خود ریزگردها از جولان در شهرهای غربی کشور منصرف شوند وگرنه خانم ابتکار همچنان تنها به کارشناسی سیاسی مسائل محیط زیست اکتفا می‌کند!

علاوه بر بحران ریزگردها شاهد برخی اظهارنظرهای سیاسی و کنایه آمیز خانم ابتکار در دوران جدید تصدی پست ریاست سازمان حفاظت محیط زیست بوده‌ایم. سال گذشته برخی رسانه‌ها با تحریک دولت تلاش کردند تا بنزین داخلی را عامل اصلی افزایش آلودگی هوای شهرهای بزرگ اعلام کنند اما با گذشت چند ماه از وارد کردن بنزین به اصطلاح یورو ۴ نه‌ تنها کیفیت هوای شهرهای بزرگ بهبود پیدا نکرد بلکه بواسطه سیاسی کاری سازمان محیط زیست، مردم در روزهای آلوده هم مجبور به رفتن سر کار شدند.

هر ساله با فرارسیدن فصل زمستان موضوع آلودگی هوای شهرهای بزرگ به موضوع و چالش اصلی رسانه‎‌ها و سازمان‌های مربوطه تبدیل می‌شود و در این میان دلایل بی‌شماری برای این موضوع شمرده می‌شود. معصومه ابتکار هم از‌‌ آغاز به کار خود در جایگاه رئیس سازمان محیط زیست مدعی شد به دلیل کیفیت پایین تولیدات پتروشیمی در کشور به دنبال واردات بنزین باکیفیت از خارج از کشور است.

این اظهارنظرها در حالی صورت می‌گرفت که طی چند سال گذشته و با افزایش تولید بنزین داخلی برخی رسانه‌ها و جریانات خاص پایین بودن کیفیت بنزین داخلی را عامل آلودگی هوای شهرهای بزرگ معرفی می‌کردند حال آنکه با بررسی‌های انجام شده از سوی مجلس هیچ دلیلی برای اثبات این مدعا پیدا نشد.

زمستان سال گذشته سازمان حفاظت محیط زیست مانور گسترده‌ای را در خصوص پایین بودن کیفیت بنزین داخلی آغاز کرد و بلافاصله وزارت نفت عنوان کرد: «تولید بنزین پتروشیمی داخلی متوقف شده است» و بیژن زنگنه نیز خرداد ماه امسال بر این موضوع صحه گذاشت.

آبان ماه امسال هم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یک نشست خبری از افزایش کیفیت هوا خبر داد و تاکید کرد: میزان روزهای آلوده هوا نسبت به سال‌های ۹۱ و ۹۲ کاهش چشمگیری پیدا کرده است حال آنکه مدتی بعد از این نشست خبری اسناد وزارت نفت نشان می‌داد توزیع بنزین پالایشگاه‌های داخلی در پاییز سال جاری و در حین نشست خبری خانم ابتکار نیز ادامه داشته است.

از سوی دیگر اسناد نشان می‌داد ادعای طرح شده درخصوص بالا بودن کیفیت بنزین وارداتی کاملا کذب است و شواهد گویای آن بود که در طول شش ماهه اول امسال بارها بنزینی پایین تر از استانداردهای تعیین شده به کشور وارد شده است. در واقع دولت با وارد کردن بنزینی با استاندارهای مشابه و یا حتی پایین تر از نمونه داخلی مبلغ بیشتری را پرداخت کرده است.

چرا با وجود مشاهده نشدن تفاوت در کیفیت بنزین وارداتی و تولیدی داخل همچنان دستگاه‌های دولتی بر وارد کردن بنزین اصرار دارند و از سوی دیگر با وجود آنکه هیچ فعالیت جدیدی برای بهبود کیفیت هوا انجام نشده است اما سازمان حفاظت محیط زیست از بهبود کیفیت سخن می‌گوید و اعلام می‌کند تعداد روزهای آلوده کاهش یافته است؟ در واقع به نظر می‌رسد خانم ابتکار مسئول انجام عملیات روانی است تا واردات بنزین را برای کاهش کیفیت آلودگی موثر جلوه دهد حال آنکه مردم هیچ اثر ملموسی درخصوص کاهش آلودگی کلان‌شهرها نمی‌بینند.

سوال این است که بنزین وارد شده به کشور بشکه ای ۱۰ تا ۱۵ دلار قیمت بالاتر از مشابه ادعایی خود در بازار خلیج فارس است و از سوی دیگر کیفیت پایین‌تری از آن دارد از چه طریقی و از کدام کشور وارد می‌شود و چرا گروهی از دولتی‌ها برای وارد کردن این بنزین نامرغوب اصرار دارند؟

یکی از معضلات در خصوص آلودگی هوا وجود دارد این است که موضوع با این درجه اهمیت و در ارتباط مستقیم با سلامتی مردم به‌عنوان ابزاری برای سیاسی کاری دولت مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع سازمان حفاظت محیط زیست هم خود اولین متهم بی‌تفاوتی نسبت به آلودگی هواست و هم متولی اعلام آمارهای آلودگی.

به واقع این سازمان از طرفی اصرار برای تولید بنزین داخلی در زمان دولت قبل را بعنوان معیاری برای متهم کردن جناح رقیب قرار می‌دهد و همزمان نه تنها هیچ واکنشی نسبت به پایین بودن کیفیت بنزین داخلی نشان نمی‌دهد بلکه تلاش می‌کند تا با بی‌تفاوتی نسبت به روزهای آلودگی با شرایط اضطرار وضعیت را نسبت به قبل بهتر جلوه دهد. حالا این سوال مطرح می‌شود که سیاسی کاری در دولت تا این اندازه اهمیت دارد که موضوع سلامت مردم به این راحتی بازیچه اهداف سیاسی قرار بگیرد؟

در موضع ریزگردهای و آلودگی جنوب غرب کشور هم اگر بحران تا این اندازه شدید و غیرقابل کنترل نبود قطعا شاهد همین اظهار نظر سیاسی خانم ابتکار هم نبودیم و سازمان مربوطه خیلی راحت از کنار بحران عبور می‌کرد و آن را یک مساله طبیعی جلوه می‌داد.

در واقع سازمان حفاظت محیط زیست بدون توجه به سلامتی شهروندان به شدت تلاش می‌کند تا تعداد روزهای تعطیلی بر اثر رسیدن آلودگی هوای تهران را در عدد صفر نگه دارد حال آنکه تاکنون چندین بار شرایط تعطیلی حداقل در سطح مدارس ایجاد شده بود. از سوی دیگر ابتکار از هر موضوعی پلی برای حمله به دولت قبل و پیشبرد اهداف سیاسی جریان مطلوبش می‌سازد که این روش چندان به مذاق مردم خوزستان که شرایط طاقت‌فرسای بوجود آمده را تحمل می‌کنند، خوش نمی‌آید.

در موضوع سوخت خودروها هم تنها ثمره جوسازی برای نسبت دادن آلودگی هوا به تولید بنزین داخلی، وارد کردن بنزین در شرایطی است که کشور مجبور شده تا نفت خود را با قیمت بسیار پایین بفروشد و در ازای آن بنزین گران قیمت ولی با کیفیت پایین دریافت کند.

متاسفانه این شیوه در برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از جمله حفاظت محیط زیست باب شده است تا با دروغ‌ پردازی برخی سیاست‌های غلط دولتی‌ها را توجیه کنند. مافیای واردات بنزین ظرف مدت کمتر از یک سال تولید بنزین داخلی را کاملا متوقف کرد با واردات بی‌رویه بنزین با کیفیت مشابه در صدد تقویت واسطه‌گری است که پرداخت‌های مالی آن چندان شفاف نیست.

حال اگر این موضوع را در کنار ورادات بیش از ۹۰ هزار خودروی وارداتی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در شش ماهه اول امسال وارد شده است و صاحبان آنها گمان می‌کنند دارند از بنزین با کیفیت یورو ۴ استفاده می‌کنند، قرار دهیم علت پایین بودن کیفیت هوای شهرهای بزرگ علی رغم اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مشخص می‌شود.

مردم توقع داشتند زمستان امسال بواسطه تبلیغات سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص کیفیت بنزین وارداتی شاهد روزهای کمتر آلودگی هوا باشیم اما فرارسیدن روزهای سرد و آغاز پدیده وارونگی هوا این واقعیت مشخص شد که یا بنزین وارده شده دارای کیفیت یورو ۴ نبوده است و یا اینکه دولت درخصوص پایین بودن کیفیت بنزین تولید داخل اغراق کرده است.

واکنش ابتکار در قبال بحران ریزگردها نیز درست مشابه مانور سیاسی وی بر سر جریان بی‌کیفیت نشان دادن بنزین پالایشگاه‌های داخلی است. در واقع نه بنزین وارداتی تفاوت چندانی با بنزین تولید داخل داشت و نه دولت قبل تنها مسئول شرایط حال حاضر خوزستان است اما هر دو ابزار خوبی برای اهداف سیاسی دوستان و همفکران سیاسی خانم ابتکار بود.

این اظهارات سیاسی ابتکار در حالی صورت می‌گیرد که وی ۱۰ سال سکان سازمان حفاظت محیط زیست را در دست داشته است یعنی دو سال بیشتر از تمام عمر دو دولت نهم و دهم و قطعا هیچ کسی حاضر نیست تا این اظهارنظرها را از خانم ابتکار بپذیرد.


در حالی که گرد و غبار شدید در استان خوزستان به ویژه اهواز همانند چتری تمام زندگی مردم را دربرگرفته و عامل اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس و مردم نسبت به عملکرد محیط زیست شده است رئیس سازمان محیط زیست این بار با یک فرافکنی جدید، این سازمان را تنها مسئول این وضع نمی داند و از روند کند هماهنگی و یا عدم توجه به هنگام در این زمینه میان بخش های مختلف قانون گذاری و اجرایی گلایه کرده است.

خانم دکتر فقط پرواز می‌کنند؟!

۲۱ بهمن امسال در شرایطی که گرد و غبار در خوزستان بحرانی شد، پرواز رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان هم لغو شد در حالی‌که اگر کمی احساس مسئولیت وجود داشت حداقل نه برای حل مسئله بلکه برای همدردی با مردمی که سالهاست نفس‌هایشان با گرد و غبار، عجین شده است با یک وسیله دیگری خود را به جنوب کشور می‌رساند.

البته در حالی پرواز ابتکار به خوزستان لغو می‌شود که همان شب، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت با پرواز دیگری خود را به خوزستان رساند.

البته رئیس سازمان محیط زیست امروز بدون هیچ حرف پیش، اعلام کرده است که دوشنبه به خوزستان پرواز می‌کند.

ابتکار، سرنوشت سازمان محیط زیست را به پس‌رفت کشاند

در پی بی‌تدبیری‌های رئیس سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس امروز طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه را در مجلس کلید زدند تا امکان نظارت بیشتر بر عملکرد رئیس سازمان داشته باشند.

طرحی که فردا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود تا تنها به دلیل نوع عملکرد رئیس ۱۰ ساله این سازمان، سرنوشت تلخ دیگری برای محیط زیست رقم بخورد و سطح سازمان محیط زیست از معاونت رئیس جمهور به یک وزارتخانه تنزل یابد.

موضوعی که نمایندگان مجلس بارها بر آن تأکید کرده‌اند که رئیس جمهور باید به فکر تغییر رئیس این سازمان باشد اما در حال حاضر گزینه روی میز، تبدیل این سازمان به وزارتخانه برای پاسخگویی بیشتر مسئولان آن به مردم است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
خانم ابتکار شما را به جان آن عزیزی که حرف و حدیث زیادی درباره واردات بنزین پشت سرش هست، قسمتان می دهم که استعفا دهید.
Iran, Islamic Republic of
خدایا شر مسئولین بی کفایت رو به خودشون برگردون
استعفا دوای درد ابتکار
Iran, Islamic Republic of
الهی امین یا رب العالمین
همه ملت ابتکار استعفاء ابتکار استعفاء
اصغری
همه ملت ...
United States
بلند همه فریاد می زنیییییییییییم
مدیر بی کفایت استعفا استعفا
تو اشتباه نکن. ملت کیه . تو کی هستی .که از ملت می گی .الکی . برو بابا جمع بساط را خوردن خوابیدن الکی ملت ملت می کنند
Iran, Islamic Republic of
نه تو ملتي كه در سال 88
عدد 13 را از عدد 25 بزرگتر مي دانستي و توهمات ايكسي خودت را تقلب مي ناميدي !!!

ههههههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
استعفا دردی را دوا نمی کند ایشان باید پاسخ گو باشد حداقل ان عذر خواهی وتلاش عملی وعینی است نه بیانیه نامه
ان نمایندگانی باید پاسخگو باشند که هزینه رفع ریزگردها رو از بودجه حذف میکنند. شما هم فقط درگیر سیاسی کاریها هستید. چرا سالها پیش که هوا به همین بدی میشد کسی مطالبه ای از دولت مربوطه نداشت ولی یکساله همه مشکلات کشور مسوولش شد این دولت؟ انصاف هم خوب چیزیست
ايماني
كسي مطالبه اي نداشت؟!!!بيشترين انتقاد وهجمه هارا به دولت قبل در همين مورد،اين خانم داشتند شايد نميدانستيد،يافراموش كرديد.درست به همين علت است كه اين خانم موردانتقادماست. چي شده شما كه دردولت قبل بخاطر همين ريزگردها(كه هيچگاه به اين اندازه هم نبود)اين همه تخريب ميكردي چرا حالا سكوت ميكني وحتي به خودت زحمت نميدي براي دلجويي وهمدردي بامردم يه سري به جنوب وغرب ايران بزني؟!!!!!!!
ترلان
خداوند افراد............. رو لعنت کند
مجید دلبندم مشکلی که مربوط به سالهای قبل است و سالهاست...
United States
مگه سال های قبل شامل 10 سال ریاست خانم ابتکار نمیشه
پس ایشون بیشتر از همه مقصره
Iran, Islamic Republic of
استعفاء كيلويي چند ؟

فعلا" كه پست و مقام را كه دارد
....
Iran, Islamic Republic of
چوب خدا صدا نداره
محیط زیست
خانم ابتکار سلام من از کارشناسان شما هستم . خواهشا بعد از ده سال یکبار هم شده به متخصصین سازمان تحت مدیریت خودت اعتماد کند خواهی دید تمام این معضلات و مشکلات و سیاسی کاری ها از محیط زیست کشور زدوده خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتكار مشغول رتق و فتق مديران دو تابعيتي در سازمان خود هستند...تا ....
Iran, Islamic Republic of
زخمی که ابتکار به ما خوزستانی ها زد
مدیر بی کفایت استعفا استعفا
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار دارن توسط شوه... بنزین خیلی پاک و بدون آلایندگی واسه ملت وارد می کنن بعد شما هی بگید ایشون به فکر ملت نیست . حالا این وسط مردم چند تا استان روزی یه مشت خاک بخورن چی میشه .... اصلا ملت برن به جهنم
مهم اینه که ایشون پول واردات بنزین رو به ...........بزنن ....
Iran, Islamic Republic of
ایشون احتمالا" سفره دارند فرصت نمی کنند بیان.!!!
كلاه قرمزى !!؟؟
...
هر چه تا حالا خوردين ! بس نيست ؟؟؟؟؟؟
صفر سوخته سرائی اصل
خانم ابتکار اهواز نرفتید به کنار
گیر دادید با هواپیما برید اهواز به کنار(با ماشین هم می شد)
در جمهوری اسلامی مسئول هستی و اهل فیسبوک و لایکی اونم به کنار
مردمی نیستی به کنار
رسانه ها بهت گیر می دن به کنار
فرصت نداری به کارای خونه رسیدگی کنی به کنار
می گن شوه...شما بنزین وارد می کنه به کنار
مدیریت بلد نیستید به کنار
امورات سیاسی برای شما مهمتره به کنار
دنبال حفظ جان حیوانات هستید به کنار
ما بیسوادیم به کنار
ما جهنمی هستیم به کنار
ما پت و پیسیم اونم به کنار
ما از حقوق 800 هزارتومنیمون تغذیه می شیم به کنار
ما بی شناسنامه هستیم به کنار
ما افراطی هستیم اونم به کنار
اصلا ما بد شما خوب!
فقط خواهشا به جان عزیزتون که می گن بنزین وارد می کنه جان هرکسی دوست داری به یه سوال من پاسخ بده چرا همیشه و دائما روسری سبز سر می کنید این حکایتش چیه؟ یه عده بی شناسنامه افراطیه از جایی تغذیه ده می گن به خاطر عضویت در جنبش سب...ه آره؟ نه بابا مدیر دولتی رو چه بره به این جنبش استغفرالله.....
روسری سبز رو خوب اومدی
عالی بود
Romania
فکر بد نکن. سبز نماد جنگل و[ حیواناتیه که حمایت می کنه ازش]. ....
United States
زدی به هدف بر دل نشیند هر آنچه از دل برآید
منتظر
... عشق کدخدا
سبز هستند
...
منتظر
حرفای رک و صریح نوبخت و بعد عذرخواهیش هم یادتون نره
مبارزه با پارازیت های سرطانزا در متوسط و بالای "پایی تخت" را فراموش کردی!
.. خالى بند !!؟؟ :
ما ! چجورى بزاريم يكى از بهترين يار گروه سب... وفادارمان
كنار بره ؟؟؟؟؟. آهِ اين نٓن جون ميگيردتون هاااا !!!!

...
... خاطره ...
ما مثل كوه ريزش كرده ! .. ، مبادا سنگرِ خدمت به
مارو خالى كنى ها !!!!!!!؟؟.
.... خاطره !!؟؟
آخه جهان ! توخودت از لت و پار كردن طنز من بيسوات و
اسمم ، چيزى، سر در ميارى ؟؟؟؟؟
بٓدِه نكن از اين كارا !!!!!!!!
میثاق مرادی زنده رودی
من از اهواز کامنت می نویسم من مشکل قلبی دارم من گرفتارم من بدبختم ولی از شما هم نمی گذرم اگر کامنت منو منتشر نکنید و به گوش این مسئولان که امام (ره) گفت مردم ولی نعمتان آنها هستند نرسانید:
مدیر بی کفایت استعفا استعفا
خواهشا ای مردم منو همراهی کنید
جهان نیوز همراهی مردم رو منتشر کن اگر همراهی وجود داشت
رقیه مرادی
ما همه مردم خوزستان هستیم
مدیر بی کفایت استعفا استعفا
عزیزم من از تهران هستم منهم اعصابم خرد شده از بس شنیدم این خانم حاضر نیست میز ریاستش را ول کند. من هم همگام با شما می گویم ابتکار استعفاء استعفاء استعفاء
United States
من هم میثاق مرادی زنده رودی هستم:
مدیر بی کفایت، استعفا استعفا
ترلان
احسنت برخواهر عزیزم رقیه مرادی
Iran, Islamic Republic of
این ها همه درست ولی چوب خدا صدانداره
شرم بر مسئولینی که آه و ناله این مردم عزیز خوزستان رو نمی شنوند
ما همه میثاق مرادی زنده رودی هستیم
مدیر بی کفایت استعفا استعفا
منتظر
من اهل خوزستان نیستم
اما من خوزستانی ام
... بی کفایت استعفا استعفا
منتظر
جای سانسور و نقطه چینش قطعا مدیر نبوده!!!!
حدس بزنید چی بوده
البته که همه میدونین
اما اگه حدس بزنید هم جهان سانسور میکنه
من حدس میزنم
د......ت
وسط دو حرف " د" ، "ت"
دو حرف "..." ، "..." بوده
یعنی به ترتیب
د
...
...
ت
جهان نیوز فقط تو می تونی این کارو کنی
جالب بود برام
ای ول
"..." بی "ای" را بذار وسط "د"،"ت"
United States
به خدا قسم اگر این اتفاق در چین و ژاپن می افتاد و مسئولینش به فکر منافع خودشون بودند الان ........
عزیزم آنان مسلمان نیستند ولی کاری که برای ملتشان می کنند یک مسئول مسلمان در کشور ما انجام نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار شما دارید یک موضوع انسانی را سیاسی می کنید رنج سفر با قطار یا ماشین بسیار کمتر از بدبین کردن مردم به دولت بود اصلاح طلبا ن فقط برای دولت روحانی هزینه درست کردند گره ای که بادست باز می شد را تبدیل به معضل کردید
Iran, Islamic Republic of
لطفا مزاحم نشید خانم ابتکار در حال طراحی نقش جدید یه جانور در حال انقراض رو یکی از پیراهن های تیم ملی هستن
آخه می دونی حفظ جان این جانور از سلامتی ملت بی سواد بی شناسنامه عهد حجری مهمتره
Iran, Islamic Republic of
من ماهشهر هستم. از همه کسانی که در مورد گرد و خاکها کوتاهی می کنند می خواهم استعفا دهند.
....
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما خوزستانی ها هم ادمیم
ابتکار استعفا بده بگذار کسی مسئولیت این شغل را به دست بگیرد که وجدان داشته و قلبش برای ملتش بتپد. ابتکار استعفا ملت منتظر استعفای شما هستند.
Iran, Islamic Republic of
مگر براي ايشان اصلا اهميتي دارد
..
Turkey
سکوت مدیران تدبیر و امید ...
Romania
حضور خانم ابتکار در اهواز چه فایده داره؟
حضور ایشون فقط بین بازیگران و ورزشکاران و خارجی ها و افراد مشهور فایده داره. فایده اش هم خودنمایی در سطح جهانی است
به خدا قسم به خاطر مقام معظم رهبری پیگیری کنید شما را به مقدساتتان قسم می دهم پیگیری کنید خواهش می کنم تمنا می کنم بابا جهان نیوز صدای مردم رو منتشر کن به خدا بعد خدا امیدمان به شماست به خاطر خدا مسئولین هم با شما کاری ندارن انشاالله
منتظر
جهان ترسو نیست
اماگاهی سانسور میکنه
منتظر
من خوزستانیها را نمیخوام سرزنش کنم
اما یادتونه شما رفتین استقبال و اقایون براتون کیف ضد گلوله و هفتاد نفر گارد رو خودرویی چیدن
United States
ما همه ایرانی ها هشتاد میلیون ایرانی سرافرازیم و هم صا با هم می گوییم:
مدیر بی کفایت استعفا استعفا
United States
استعفا استعفا استعفا همینننن
ای ملت بزرگ ایران به کمپین در خواست از ابتکار بپیوندید
مدیر بی کفایت استعفا استعفا استعفا استعفا استعفاااااااااااا تورو خدا استعفا بده مردم خوزستان دارن از بی تدبیری و نالایقی می میرن
منتظر
از کوزه همان برون تراود که در اوست

اینم یکی از دولتیاست!!!
همشون همینن
کمپینتا ارتقا بده
البته اگه جهان سانسور نکنه!!!
درخواست از د...ت به جای ابتکار!!!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ما مردم خوزستان خانم ابتکار و معاونش که به وزیر بهداشت توهین کرد نمی بخشیم
Iran, Islamic Republic of
تازه ایشون ناراحت هستند که چرا وزیر بهداشت رفته خوزستان و به قول معاونشون نخود هر آشی شده ....، حداقل میرفتی مردم دلشون خوش می شد سران مملکت بهشون توجه دارن
جهان نیوز .. از مسئولین طلبکار هستن !!!
خانم مدیررررررررررررررررررر استعفا
می شنوی؟
می بینی؟
به جای فیس بوک کمی جهان بخون تا صدای ملت رو بشنوی
United States
ما همه با هم هستیم و استعفای همه مدیران بی کفایت را خواستاریم.
Iran, Islamic Republic of
ایشان دفتر کارشان دربهترین نقطه تهران است ویک راهکار عملی برای درک موضوع این است که حداقل یک ماه در اهواز زندگی وکار کنند
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت آبروی دولت را خرید
United States
منم می گم استعفا استعفا
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این دولت بگه بابا حداقل برای رای اوردن تو دوره بعدی یه کارایی انجام بده! همش میگن دولت قبل مقصره، همش میگن منتقدین بی سواد و بی شناسنامه ان،همش صحبت از جریان افراطیه داخلیه!
بابا یخورده سیاست داشته باشین.مردم اینکاراتون رو میبینن دیگه بهتون رای نمیدنا!!
تا زمانی که هوای خوزستان اینطوریه ما همه ملت ایران خوزستانی هستیم
...بی کفایت استعفا استعفا
میثاق مرادی زنده رودی
کمپین شجاعت ای مردم از همه شما سپاسگذارم همین چند تا کامنت هم امیدوارم کرد
خانم مدیر سبز پوش صدای مردم خوزستان را بشنو
ما انسانیم شما که به فکر انقراض حیوانات هستید به فکر انسان ها هم باش شما که به فکر شوی تبلیغاتی پارازیت هستید ضوی ریزگرد ها را هم ببین شما که به فکر پاسخگویی به پلاتینی و یه مشت اجنبی هستی به مردم عزیز ایران هم پاسخگو باش نمی توانی استعفا بدهید
باید دولت استیضاح بشه.
هم بخاطر اقتصاد کشور. هم بخاطر هوای کشور.هم بخاطر بیتدبیری سیاسی. و هم بخاطر حمایت از جریان های سیاسی ..و ...
از همه مهمتر... ..
منتظر
احسنت موافقم
خیلی عجیبه!!!
از دست جهان در رفته!!!
کلمه"د...ت" کامنت منا که سانسور کرده
اما خودمونیما از تو را هم بد جور سانسور کرده
کلا ترکوندش
اما همه فهمیدن چی نوشتی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خداوند ایت اله صدوقی را بیامرزد و با اولیا محشور فرماید نظر دقیقی در مورد ریاست خانم ها داشتند.
سمحو
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همه هم وطنانی که این روزها شاهد بی غیرتی یه عده ای هستند ...
می گن مشکل ریزگردها مربوط به ده سال قبل است...
یک شهروند خوزستانی
پیام یک خوزستانی.......
ازماست که برماست
ابتکار از تو هم مثل اون رئیست جدا لاااا مچکریم!
شروین
ریزگردهای خوزستان و فرار به جلو...
Iran, Islamic Republic of
... این ریزگردها حدود 10 سال هست تو خوزستانه...
Iran, Islamic Republic of
بايد پاسخگوي ندونم كاري زماني هم كه در دولت خاتمي رياست داشته رو باشه . محاكمه بايد بشه
ناشناس
نمی خواد اینقدر دلسوزی کنید این گرد خاک مال امسال که نیست مال ده سال بیش قبلا کجا بودی ؟
دولت گفتار درماتي
United Kingdom
90 روزه درستش ميكنم اگه نشد ميرم پيش كدخدا اون درستش ميكنه هم چرخ تالابتون بچرخه هم چرخ آب هم چرخ هوا
بیکی
احتمالا در این مدت به حیوانات پارک پردیسان ر
سیدگی می کرده که سردشان نشود زبان بسته ها
این خانم میخواست با جو سازی امتیاز واردات بنزین برای بستگاننش بگیره که گرفت دیگه به بقیه مسائل محیط زیست کاری نداره
United States
منم می خوام
استعفا استعفا
سیستانی
چندباربگوییم!سرکارعالیه خانم ابتکارکاردارندوبیکارنیستنددنبال کنترل طوفان شن وپرنده وچرنده باشند!چرامتوجه نیستندکه تاانتخابات مجلس راهی نیست وبایدبه هرقیمتی که شده هم فکران سرکارعالیه خانم ابتکار درمجلس حضوریابند؟کمی صبرداشته باشید!صبرهم برای ادمیزادخوب چیزی است!بعدازانتخابات یک فکری به حال طبیعت خشن میکنند!
Iran, Islamic Republic of
خدا جهان نیوزی ها را حفظ کنه بابت این همه افشاگری
Iran, Islamic Republic of
ریزگردهابه علت بی عرضگی دولتمردان سابق است نه دولت روحانی .
Iran, Islamic Republic of
این گرد و غبارتقصیردولت است
محمدصمد
من خودم با چشمان خودم دیدم این خانم دراغتشاشات 88 ...
ع
Iran, Islamic Republic of
بابا مردم دارند خفه می شوند شما به دنبال نخود آشی؟ درود بر هاشمی که بسیجی عمل کرد نه مثل خانم ابتکار که هنوز در تصمیم گیری مردد است. این یک مشکل اورژانسی است، تعلل در آن جایز نمی باشد.
Iran, Islamic Republic of
اين .... فقط به فكر پست و مقام و چپاول بيت المال است
United States
...باید محاکمه شود تا از این ... کسی نکند
Iran, Islamic Republic of
عزیز من مگر آن رئیس دولتی که معاون اولش که صرفا کارچاق کن دولت بود (چون در این قدوقواره نبود)
استغفاء کرد که این ضعیفه اسعغفاء دهد؟