جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲
آخرین اخبار از نوار غزه؛

۱۲۸۳ شهید و ۷۱۵۰ زخمی/ هشدار فرمانده القسام به رژیم صهیونیستی/ جشن کشتار کودکان! +فیلم

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 372875
جنگنده های رژیم صهیونیستی حملات هوایی جدیدی را بر نوار غزه آغاز کرده و در حال بمباران آن هستند.
۱۲۸۳ شهید و ۷۱۵۰ زخمی/ هشدار فرمانده القسام به رژیم صهیونیستی/ جشن کشتار کودکان! +فیلم
به گزارش جهان، حملات هوایی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به شهادت دست ۳۲ فلسطینی در غزه از جمله ۲۰ نفر در یکی از مدارس آژانس کمک به آواراگان فلسطینی ( آنروا) منجر شد.

در حالی که درگیری اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه وارد بیست و سومین روز خود شد، منابع بیمارستانی اعلام کردند در بمباران غزه اندکی پس از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه، دست کم ۲۰ فلسطینی در یک مدرسه سازمان ملل که به عنوان سرپناه برای آوارگان مورد استفاده قرار می گیرد، کشته شدند.

یکی از مقامات سازمان ملل با تایید خبر بمباران این مدرسه گفت بمب ها به دو کلاس در اردوگاه آوارگان جبالیا اصابت کرد و به کشته شدن شماری از فلسطینان آواره مستقر در این اردوگاه منجر شد.

به گفته اشرف القدره، سخنگوی سازمان مقابله با حوادث غیرمترقبه، حمله هوایی که پیش از حمله به این مدرسه در شمال غزه صورت گرفته بود، به کشته شدن دختری ۱۱ ساله منجر شده بود. در بمباران مرکز یک منطقه ساحلی کوچک در غزه نیز دختری ۱۶ ساله جان خود را از دست داد.

قدره گفت اندکی بعد نیز حمله به شهر خان یونس در جنوب غزه به کشته شدن نه تن از اعضای یک خانواده از جمله یک کودک منجر شد.

رویدادهای بیست و سومین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز چهارشنبه هشتم مردادماه را بخوانید:

۱۶:۴۵- آتش‌بس چهارساعته در غزه تا کمتر از یک ساعت دیگر اجرا می‌شود / به گزارش شبکه خبری "المیادین"، آتش‌بس چهارساعته برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه ساعت پانزده به وقت محلی اجرایی می‌شود.

۱۶:۲۰- ۲۰ نظامی صهیونیست در عملیات گردان‌های عزالدین قسام در غزه کشته شدند / به گزارش "الشرق الاوسط"، گردان عزالدین قسام پس از بمب گذاری در خانه‌ای که توسط صهیونیست‌ها در منطقه "الفراحین"، آن را منفجر کردند.

۱۴:۵۵- ۶۰ فلسطینی در حملات امروز رژیم صهیونیستی شهید شدند / به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، در حملات امروز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون ۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

۱۴:۵۳ - نجات رئیس دستگاه اطلاعات نظامی «اسرائیل» از مرگ حتمی

۱۴:۱۵ نیروهای «سرایا القدس» وابسته به جهاد اسلامی از حمله به محل حضور نیروهای صهیونیستی در خان یونس خبر دادند که به کشته و زخمی شدن عده ای از صهیونیست‌ها منجر شده است

۱۳:۵۸ افزایش تعداد شهدا به ۱۲۸۳ و زخمی‌ها به ۷۱۵۰

۱۳:۰۹ ادامه یا توقف حملات به غزه در جلسه امروز کابینه رژیم صهیونیستی بررسی می‌شود

۱۳:۰۵ نماینده ترکیه برای آتش‌بس در غزه وارد فلسطین اشغالی شد

۱۲:۵۷ «یدیعوت»: حماس از مرحله دفاعی وارد مرحله هجومی شده است

۱۲:۵۴ تخریب ساختمان هلال احمر در غرب غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی

۱۲:۵۲ افزایش تعداد شهدا به ۱۲۶۷ و زخمی‌ها به ۷۱۱۰ نفر

۱۲:۰۰
- حملات رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه به شهادت ۱۱ فلسطینی انجامید / به گزارش خبرنگار «نسیم» در فلسطین، حملات دقایقی پیش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه "ابو حسین" در نزدیکی بیمارستان کمال العداون در غزه به شهادت ۱۱ فلسطینی منجر شد.

۱۱:۵۳ - ده‌ها نفر از هنرمندان و افراد مشهور اسپانیا در بیانیه‌ای، حمله صهیونیست‌‌ها به غزه را نسل‌‌کشی خواندند / به گزارش پرس‌تی‌‌وی، در این بیانیه که بیش از صد بازیگر، نویسنده و هنرمند آن را امضا کرده‌‌اند، آمده است: غزه این روزها در وحشت به سر می‌‌برد و جامعه بین‌الملل هیچ اقدامی در این‌‌باره انجام نمی‌‌دهد.

۸۲ درصد قربانیان حملات اسرائیل در غزه غیرنظامیان هستند

۱۱:۴۰
- دیده بان حقوق بشر اروپا–مدیترانه امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که حدود ۸۲ درصد قربانیان تجاوز اسرائیل علیه نوار غزه را که امروز وارد بیست و سومین روز شده است، غیر نظامیان تشکیل می‌دهند.

۱۱:۲۵
- ظریف با وزیر خارجه مالزی در خصوص تحولات نوار غزه گفتگو کرد / وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای مالزیایی خود، خواستار تلاش همه جانبه از سوی کشورهای اسلامی برای امدادرسانی به مردم غزه شد.

مورخ نظامی تل‌آویو: حماس در جنگ مغزها پیروز شده است

۱۱:۲۲
- بارزترین و مهم‌ترین مورخ نظامی رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی غزه گفت که حماس پیروز «جنگ مغزها» شده است.

توصیه وزارت‌خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای پایان جنگ

۱۱:۱۴
- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر این رژیم توصیه کرده است تا با پیگیری قطعنامه‌ای در شورای امنیت، به جنگ با غزه پایان دهد.

تصویب قطعنامه در سنای آمریکا درباره ضرورت حق اسرائیل بر دفاع از خود

۱۱:۱۲-
سنای آمریکا قطعنامه ای را به تصویب در آورد که در آن بر ضرورت حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر حماس تاکید دارد.

۱۱:۱۰ - کودکی که پس از شهادت مادرش در غزه متولد شده بود، جان خود را از دست داد /به گزارش پرس‌تی‌‌وی، این نوزاد دختر پس از شهادت مادرش توسط صهیونیست‌ها به دنیا آمد و تحت مراقبت قرار گرفت، اما پس از گذشت چند روز، روز سه شنبه به شهادت رسید.

ابو مرزوق: حماس امیدوار است حزب الله جبهه دومی علیه اسرائیل باز کند

۱۰:۵۵
- یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این جنبش امیدوار است، جنبش حزب الله لبنان جبهه دومی علیه نیروهای اسرائیلی باز و به فلسطینیان در غزه کمک نماید.

یدیعوت آحارونوت: استراتژی حماس از مرحله دفاع به مرحله هجومی منتقل شده است

۱۰:۵۰
- روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل نوشت: جنبش حماس در روزهای اخیر از وضعیت دفاع به مرحله هجومی منتقل شده است و در این راستا با استفاده از تونل­‌ها به محل استقرار نیروهای ارتش اسرائیل حمله می‌­کند.

۱۰:۴۷- خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای لبنان هدف گلوله قرار گرفت / شبکه العربیه در خبری فوری از تیراندازی به یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای لبنان خبر داد/ این حادثه تلفاتی نداشت.

۱۰:۳۴- مرزبانان لبنانی و صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمدند / به گزارش شبکه خبری "الجدید"، در پی ربوده شدن یک شهروند لبنانی توسط نظامیان صهیونیست در مزارع شبعا، مرزبان لبنانی و صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمدند.

«یدیعوت»: تل‌آویو به دنبال آتش‌بس مصری-عربستانی است

۱۰:۳۳
- روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده که رژیم صهیونیستی برای جلب رضایت عربستان با گفت‌وگو پیرامون طرح آتش‌بس قطر مخالف است.

فلسطینی‌ها در مقابل اسرائیل باید مسلح شوند

۱۰:۳۲
- نماینده پارلمان قرقیزستان با تأیید پیام مقام معظم رهبری در زمینه لزوم تسلیح فلسطینیان در مقابل اسرائیل، معرفی نتانیاهو را به عنوان جنایتکار جنگی از سوی سازمان ملل خواستار شد.

تخریب بیش از ۷۰ مسجد

۱۰:۳۱
- رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۷۰ مسجد را در غزه تخریب کرده است / به گزارش خبرنگار نسیم در فلسطین، از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون، ۷۴ مسجد توسط این رژیم به طور کامل تخریب شده‌‌اند.

فرمانده حماس: رژیم صهیونیستی بدون امنیت فلسطینیان روی آرامش نخواهد دید

۱۰:۲۵
- «محمد الضیف» فرمانده گردان های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امنیت رژیم صهیونیستی را در گروی امنیت فلسطینیان دانست و گفت: آتش بس جز با پایان دادن به محاصره مردم غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی محقق نخواهد شد. وی روز سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: مادام که ملت فلسطین از امنیت برخوردار نشود، رژیم اشغالگر قدس روی امنیت را نخواهد دید. وی با تاکید بر آمادگی نیروهای مقاومت و ملت مبارز فلسطین برای مقابله با تحولات میدانی در غزه، پیروزی را امری حقیقی و دست یافتنی دانست.

۹عضو یک خانواده درتازه ترین حمله رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند

۱۰:۱۷ -
در تازه ترین حملات رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب غزه که بامداد روز چهارشنبه رخ داد، ۹ تن از اعضای یک خانواده فلسطینی به شهادت رسیدند. اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیشتر اعلام کرده بود که در حمله به خانه الاسطل در خان یونس پنج تن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

تعداد شهدای فلسطینی به ۱۲۶۰ نفرافزایش یافت

۱۰:۰۶
-  به گزارش المنار، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای از افزایش تعداد شهدای فلسطینی در غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون به ۱۲۶۰ نفر و بیش از ۷۱۰۰ زخمی خبر داد.

۰۹:۵۶ - سناتور جمهوری‌خواه آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی را خواستار شد / به گزارش المیادین، "لیندسی گراهام" گفت: باید از اسرائیل حمایت بشود زیرا در معرض جنگ بین مرگ و زندگی قرار دارد.

۰۹:۵۳ - عبداللهیان: تاخیر قاهره در صدور مجوز ارسال کمک‌های ایران به غزه قابل قبول نیست / معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه اظهار داشت: اولین گروه مجروحین غزه شامل ۵۷ تن کودکان و زنان در انتظار ورود پرواز امدادی ایران به مصر و انتقال فوری به تهران برای مداوا هستند.

عطوان: نتانیاهو با درخواست از جان کری پرچم سفید تسلیم را بالا برد

۰۲:۴۰
- عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب درخواست نخست وزیر رژیم اسرائیل از وزیر خارجه آمریکا برای کمک به منظور برقراری آتش بس در غزه را به منزله بالا بردن پرچم سفید و تسلیم شدن او در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین دانست.

تایمز اسرائیل: شهرک‌نشین‌های اسرائیل کشتار کودکان در غزه را جشن گرفتند

۰۲:۱۰
- فیلمی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده شهرک‌نشین‌های اسرائیلی را در حالی نشان می‌دهد که با سر دادن آواز کشتار کودکان در غزه را جشن گرفته‌اند. +لینک فیلم

۰۲:۰۲- شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۱۲۲۰ نفر رسید / به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد؛ شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۱۲۲۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۰۱۰ افزایش یافته است.

۰۱:۵۸- شیلی سفیر خود در تل آویو را در همبستگی با غزه فراخواند / شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد؛ شیلی در اعتراض به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه سفیرش در تل آویو را فراخواند.

موشک باران تل آویو و اشدود

۰۱:۴۶
- گردان‎‌های عزالدین قسام تل آویو و اشدود را موشک‌باران کردند / شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: گردان‌های عزالدین قسام تل آویو و اشدود را با موشک‌های M۷۵ و گراد هدف قرار دادند.

۱۷ صهیونیست زخمی شدند

۰۱:۳۴-
دستکم ۱۷ صهیونیست در حمله موشکی به تل آویو زخمی شدند / به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، منابع اسرائیلی اعلام کردند در حمله موشکی مبارزان فلسطینی به برج مسکونی در تل آویو ، ۱۷ صهیونیست زخمی شدند/ حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

۰۱:۳۰-
پرو سفیر خود را از اسرائیل فراخواند / شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: پرو در اعتراض به حملات غزه، سفیر خود را از اسرائیل فراخواند.

۰۱:۲۵- ۱۴۵ فلسطینی از جمله ۴۹ کودک در حملات روز سه‌شنبه صهیونیست‌ها به غزه شهید شدند / به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد در حملات روز سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۱۴۵ شهروند فلسطینی از جمله ۴۹ کودک شهید شدند.

شکست فاجعه‌بار کمپین اسرائیل در یک رسانه اجتماعی برای تبرئه از کودک‌کشی در غزه

۰۱:۱۶
- کمپین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک که برای تبرئه این رژیم از جنایات کودک‌کشی در غزه انجام شده بود به شکستی فاجعه‌بار منجر شد. صفحه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ویدئویی با عنوان «پروژه به آغوش کشیدن یک کودک» منتشر کرد که به محل اعتراض کاربران رسانه‌های اجتماعی از سرتاسردنیا بدل شد.
در حال حاضر کاربران شبکه‌های اجتماعی با نوشتن نام کشور خود، یک جمله در اعتراض به کودک‌‌کشی‌های این رژیم در غزه می‌نویسند. تا کنون نظرات بسیاری از کاربران زیر این ویدئو باقی است، اما برخی از کاربران نیز اعتراض کرده‌اند که نظر آنها حذف شده است.

منبع: تسنیم، نسیم، باشگاه خبرنگاران و ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باز کردن جبهه دوم توسط حزب الله کافی نیست. ایران اگر بتواند تنها چهار کشور اسلامی دیگر را با خود همراه کند و به همراه حزب الله، همزمان، اسرائیل را موشک باران کنند؛ یعنی ایران به اضافه چهار کشور دیگر به اضافه حزب الله؛ مثلاً رأس ساعت خاصی بطور هماهنگ، اسرائیل را موشک باران کنند، مشکل تجاوز به غزه و محاصره آن، برای همیشه خاتمه خواهد یافت و اسرائیل منبعد جرأت نخواهد کرد که علیه غزه اقدام کند زیرا می داند که با یک جبهه متحد اسلامی متشکل از شش کشور مواجه خواهد بود. این تنها راه حل پایدار مشکل غزه و فلسطینیها است.
United States
مرگ بر اسرائیل