يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

اعزام اولین گروه زائران حج تمتع از امشب

جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 312772
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اولین گروه از زائران حج تمتع 92 امشب به مدینه منوره اعزام می‌شود و توصیه ما به تمام زائران این است که از هر گونه بحث و مجادله با مأموران اماکن مقدسه در مدینه منوره و مکه مکرمه جداً خودداری کنند.
به گزارش جهان،سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: اولین گروه از زائران حج تمتع 92 ساعت یک بامداد به مقصد مدینه منوره اعزام می‌شوند.
 
وی ادامه داد: تمام عوامل ستادی مکه و مدینه و پزشکانی که در مدینه منوره مستقر می‌شوند به آنجا اعزام شده‌اند و بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده صد در صد برنامه‌ها اجرایی شده است و امیدواریم امشب زائران به سلامتی به مدینه منوره مشرف شوند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به اینکه پروازها به مدینه منوره صورت می‌گیرد زائران می‌توانند نماز صبح خود را در مدینه منوره اقامه کنند.
 
اوحدی خاطرنشان کرد: توصیه ما به زائران این است که به تذکراتی که مدیران و روحانیون کاروان‌ها می‌دهند دقت کنند و مراقب سلامت خود باشند.
 
وی تأکید کرد: سلامت زائران در این ایام بسیار مهم است چرا که مراسم ایام تشریق سنگین است و زائران باید سلامت خود را برای آن ایام حفظ کنند.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: توصیه دیگر ما به زائران این است که در مکان‌هایی که تجمع زائران زیاد است حتماً از ماسک استفاده کنند و در وعده‌های غذایی خود حتی‌المقدور از نوشابه‌های گازدار استفاده نکنند و ما هم تلاش کرده‌ایم تا در برنامه غذایی زائران به جای نوشابه‌های گازدار بیشتر از دوغ استفاده کنیم.
 
اوحدی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه و موفقیت اخیر ایران در مورد سوریه توصیه دیگر ما به زائران این است که به هیچ عنوان وارد بحث با مأموران اماکن مقدسه نشوند و حتی‌المقدور مقررات کشور میزبان را رعایت کنند و بحث و مجادله‌ای با نگهبانان نداشته باشند.
 
وی تأکید کرد: اگر احیاناً مشکلی به وجود آمد به زائران توصیه می‌کنیم هیچ صورتجلسه‌ای را بدون حضور عوامل ستادی کشورمان امضا نکنند و اگر مشکلی پیش آمد حتماً بخواهند که مدیر ستاد ایران در آنجا حضور پیدا کند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: مدیران ستادی کشورمان در مکه و مدینه کاملاً توجیه شده‌اند که انشاءالله هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود و امیدواریم بتوانیم حج باشکوهی را برگزار کنیم.
 
اوحدی در خصوص بازپرداخت مابه‌التفاوت سهم بانک ملی ایران از هزینه حج امسال گفت: طبق تفاهماتی که صورت گرفته است اوایل این هفته مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان به حساب زائران واریز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *