جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش طول عمر با دو دقیقه ورزش!

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 420826
محققان علوم پزشکی اعلام کردند در صورتی که در هر ساعت، به مدت دو دقیقه ورزش ملایم داشته باشید می توانید خطر مرگ را تا حد زیادی، کاهش دهید.
به گزارش جهان، صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری نیوز وایز در اینترنت خبر داد، محققان علوم پزشکی در دانشگاه یوتا اعلام کردند این میزان فعالیت ملایم جسمانی در صورتی که در تمام طول روز انجام گیرد خطر مرگ را در جمعیت سالم تا ۳۳ درصد کاهش می دهد و این خطر در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی تا ۴۱ درصد کاهش می یابد.

بر اساس چارچوب مورد تایید انجمن فعالیت جسمانی آمریکا، دست کم ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم در هفته یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در هفته برای حفظ سلامت توصیه می شود.

در این حال دکتر سریناواسان بدو و همکارانش در دانشگاه یوتا در مقاله ای در شماره اخیر نشریه انجمن نفرولوژی آمریکا اعلام کردند مطالعه آنان بر روی سه هزار و ۶۲۶ شرکت کننده در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ نشان می دهد با دو دقیقه ورزش ملایم در هر دو ساعت از طول روز، می توان طول عمر افراد را افزایش داد.

دکتر بدو می گوید نشستن طولانی مدت، به شدت به افزایش خطر مرگ ناگهانی کمک می کند.

چندی پیش نیز گروهی از محققان اعلام کرده بودند ورزش شدید که سبب تعریق شود بهتر از ورزش معمولی است و طول عمر را سبب می شود.

این نتایج، در مطالعه محققان استرالیایی به دست آمد که روی بیش از ۲۰۰ هزار فرد بالاتر از ۴۵ سال انجام گرفت.

محققان دریافتند آنانی که ورزش های هوازی ،‌تنیس یا تند دویدن انجام داده بودند به میزان ۱۳ درصد کمتر از کسانی که ورزش نمی کردند یا ورزش معمولی همچون شنا انجام می دادند در خطر مرگ و میر قرار داشتند.

سازمان بهداشت جهانی به همه بزرگسالان توصیه کرده است در هفته، دست کم ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید داشته باشند.

ولی تحقیق کنونی دانشمندان نشان می دهد هر فرد، در صورتی که از نظر پزشکی، برای او منعی نباشد، می تواند با ورزش جدی و شدید، طول عمر خود را افزایش دهد.

دانشمندان می گویند این تحقیق نشان می دهد حتی مقادیر اندک ورزش شدید نیز به کاهش خطر مرگ زودهنگام کمک می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *