پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فرانسه بازنده بزرگ تحریم‌ها علیه ایران

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 380623
کمیسیون مالی سنای فرانسه طی گزارشی با معرفی این کشور به عنوان «بازنده بزرگ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران» اعلام کرد که تحریم‌های ضدایرانی بیشتر کشورهای اروپایی و در رأس آنها فرانسه را در تنگنا و دشواری قرار داده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمیسیون مالی سنای فرانسه طی گزارشی با معرفی این کشور به عنوان «بازنده بزرگ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران» اعلام کرد که تحریم‌های ضدایرانی بیشتر کشورهای اروپایی و در رأس آنها فرانسه را در تنگنا و دشواری قرار داده است.

روزنامه هافینگتون پست امروز طی گزارشی نوشت: گزارش اخیر کمیسیون مالی سنای فرانسه نشان می‌دهد که فرانسه «بازنده بزرگ تحریم‌ها علیه ایران» است و اجرای سخت و متعصبانه نظام‌های مختلف تحریم علیه ایران از منظر اقتصادی برای این کشور مخرب است.

گزارش سنا همچنین نشان می‌دهد که سیاست قبول مخاطره فرانسه در تضاد با استراتژی رقبای این کشور که برای ورود به بازار ایران و حفظ منافعشان منتظر اجازه نمانده‌اند، قرار دارد.

بر اساس این گزارش، هیأت سنای فرانسه که طی روزهای ۲۲ تا ۲۹ آوریل گذشته به ایران سفر کرده بودند، اعلام کرده‌‌اند که بانک‌های فرانسوی و اروپایی تحت فشار قانون آمریکا که نوعی ریاکاری دوگانه است، کنار گذاشته شده‌اند و مصداق آن نیز حضور تعداد زیادی شرکت آمریکایی در ایران است که تحریم‌ها را دور می‌زنند.

هیأت سناتورهای فرانسوی متشکل از ۶ سناتور به نام‌های فیلیپ مارینی، میشل آندره، ژان کلود فرکون، آیمری دومونتسکویو، فیلیپ دالیه و ژرارد میکوئل با هدف بررسی چشم‌اندازهای تحولات ایران در زمینه‌های اقتصادی و مالی پس از تحریم‌های سختگیرانه چند سال اخیر، به این کشور سفر کرده بودند.

این هیأت اعلام کرده‌اند: تحریم‌های اخیر برای ایران ناگوار و دشوار بوده‌اند اما برای شرکت‌های غربی به ویژه شرکت‌های اروپایی و در رأس آنها شرکت‌های فرانسوی که مبادلات مهمی با ایران داشته‌اند نیز همینگونه بوده است و در مجموع باید گفت که تحریم‌ها کشورهای اروپایی و در رأس آنها فرانسه را بیشتر در تنگنا و دشواری قرار داده و برای آنها دردناک‌تر بوده است.

گزارش کمیسیون مالی سنای فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که «فیلیپ مارینی» رئیس این کمیسیون پس از بازگشت هیأت سناتورهای فرانسوی از ایران در اردیبهشت ماه گذشته نیز در اظهاراتی با اشاره به تمایلات تجاری شرکت‌های غربی و فرانسوی برای حضور در بازار ایران، فرانسه را بازنده بزرگ تحریم‌ها علیه ایران دانسته و اعلام کرده بود که سطح مبادلات دوجانبه فرانسه و ایران از ۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۴ به ۵۰۰ میلیون یورو در سال گذشته رسیده و تحریم‌ها قطعا بیشترین لطمه را به کشورهای اروپایی و فرانسه وارد کرده است.

این سناتور فرانسوی همچنین گفته بود: «هیچ بانک فرانسوی همکاری و همراهی با شرکت‌های ما در خصوص طرح‌‌ها و پروژه‌های مرتبط با ایران را نمی‌پذیرد. ما در جریان سفر به ایران شاهد تجهیزاتی از جمله زنجیره‌های مونتاژ اتوماتیک ساخت آلمان و ایتالیا بودیم که پس از سال ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ خریداری شده بودند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *