جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عامل ابتلا به فشار خون، قند یا نمک

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 380425
یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که عامل ابتلا به فشار خون بالا، قند است نه نمک.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا،محققان آمریکایی استدلال می کنند که سطح بالای قند بر یک منطقه مهم از مغز اثر می گذارد که باعث سریع شدن ضربان قلب و افزایش فشار خون می شود.


از سوی دیگر محققان با اشاره به مطالعه دیگری که به تازگی بر روی هشت هزار و ۶۷۰ بزرگسال فرانسوی انجام شده می گویند: هیچ ارتباطی میان مصرف نمک و ابتلا به فشار خون بالا وجود ندارد.

این در حالی است که سال ها به مردم توصیه می شود که مصرف نمک خود را کاهش دهند و میزان مصرف آن را به روزی یک قاشق چایخوری محدود کنند.

اما در مقاله ای که در مجله آمریکایی Cardiology منتشر شده است محققان به ریاست دکتر «جیمز دی نیکولانتینو» نوشته اند: عامل واقعی ابتلا به فشار خون بالا، قند است نه نمک.

مطالعات دیگری که آنها نیز در مقیاس بزرگ انجام شده نشان می دهد که قند نسبت به سدیم ارتباط بسیار قویتری با ابتلا به فشار خون دارد.

وی خاطر نشان می کند که تشویق مردم به مصرف کردن محدود شکر، استراتژی رژیم غذایی بهتری برای کنترل فشار خون است.

حدود یک چهارم بزرگسالان در انگلیس به فشار خون بالا مبتلا هستند و فشار خون بالا خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

محققان آمریکایی معتقدند که سطح بالای قند بر منطقه مهمی از مغز به نام هیپوتالاموس تاثیر می گذارد که باعث سریع شدن ضربان قلب و افزایش فشار خون می شود.

آنها همچنین تصور می کنند که سطح بالای قند خون باعث می شود که بدن ما انسولین بیشتری تولید کند که آن نیز به نوبه خود موجب تسریع ضربان قلب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *