پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

عکاسی آقای وزیر بر فراز آسمان +عکس

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 414823
وزیر علوم که زمانی رئیس جمعیت هلال احمر بود برای نخستین‌بار در بازگشت از مراسمی در انزلی در داخل کابین سرنشینان بالگرد امدادی تجربه عکاسی اش را بر فراز ۸ هزار پایی آسمان رقم زد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حوزه سلامت در سال ۹۳ با فراز و نشیب‌های متعددی که داشت گذشت، در این زمینه حوزه‌های خبری جمعیت هلال احمر نیز در خبرگزاری تسنیم در بخش سلامت تعریف شده است، براین اساس در طول یک سال گذشته رویدادهای تلخ و شیرین مختلفی نیز در این حوزه رخ داد، از جمله حادثه مرگ دو دانش آموز بر اثر غرق شدگی در دریا در تاریخ ۱۹ شهریور سال ۹۳ در اردوگاه مهر انزلی متعلق به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بود.

در این راستا یک روز پس از این حادثه سازمان جوانان هلال احمر شرایطی فراهم کرد تا خبرنگاران از نزدیک اردوگاه مهر انزلی را بازدید کنند، بنابراین تعدادی از خبرنگاران با یک مینی بوس به این اردوگاه اعزام شدند، البته این سفر کوتاه نیز حکایت خاص خود را دارد زیرا در طول مسیر پلیس جلوی این خودرو را گرفت، چون به هیچ عنوان این خودور اجازه تردد در خارج از تهران را نداشت و حتی فاقد بیمه بود و به قول یکی از ماموران پلیس اگر برای این خبرنگاران هر اتفاقی رخ می‌داد به هیچ عنوان کسی نمی‌توانست پاسخگو باشد.

به هر حال و به هر نحوی و با جریمه شدن راننده؛ خودور اجازه تردد را گرفت، کما اینکه راننده گلایه می‌کرد که اصلاً او هیچ تقصیری ندارد و چرا باید از حقوقش این جریمه را بپردازد، در حالیکه باید روابط عمومی سازمان مربوطه تمهیدات لازم را می‌اندیشید. در هر صورت و با وجود شرایط خاص؛ خودرو مذکور که باعث گلایه خبرنگاران از وضعیت این اعزام شده بود به حرکت خود ادامه داد، اما برخی از خبرنگاران نیز به شوخی و کنایه جان باختن این دو دانش آموز را نشات گرفته از همین بی‌توجهی مسئولان سازمان مربوطه عنوان می‌کردند، کما اینکه در نهایت ماجرای این حادثه مرگ‌بار به صورت دیگری رقم خورد.


براین اساس با ورود خبرنگاران به اردوگاه مهر انزلی، مراسمی نیز با حضور محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر در آن زمان که بعدها به عنوان وزیر علوم منصوب شد برگزار شد، در طول مراسم مذکور نیز، وحید قبادی دانا رئیس جوانان هلال احمر در سخنرانی‌اش به علت مرگ این دو دانش آموز اشاراتی کرد از جمله اینکه عنوان کرد: «این دانش آموزان پس از مخالفت مسئولان سازمان جوانان هلال احمر، با قبول مسئولیت مربی دیگری که کارمند آموزش و پرورش بود به دریا رفتند».


در نهایت پس از کش و قوس‌های این مراسم، زمان برگشتن به تهران شد و این درحالی بود که فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر با یک بالگرد به انزلی آمده بود، چون به همراه تهیه گزارش و مطلب خبری، عکاسی هم می‌کردم فرصتی پیش آمد تا به همراه رئیس جمعیت هلال احمر و دیگر مسئولان با بالگرد به تهران برگردم، و حال اصل ماجرای «عکاسی آقای وزیر بر فراز ۸ هزار پای آسمان» از این پرواز کلید خورد.

در طول پرواز بر فراز آسمان، عکاسی از محیط بیرون و داخل کابین خلبان و سرنشینان را انجام می‌دادم و عکس‌های هم از فرهادی که هم اکنون وزیر علوم است می‌گرفتم که در یک لحظه فرهادی روبهم کرد و گفت: «عکاسی چی می‌کنی؟ دوربینتو بده من هم چند تا عکس بگیرم»، و این رویداد منشاء اتفاق جالبی شد تا بتوانم از این رخداد چند عکس با تلفن همراهم بگیرم و باعث تولید این گزارش شود و در نهایت وزیر علوم نیز برای نخستین‌بار بر فراز ۸ هزار پایی آسمان گرفتن چند فریم عکاسی را تجربه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *