پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۳
۹۱
کارشناس مسائل سیاسی:

تشبیه دولت قبل به مرض هاری، مانند نگاه خوارج است

جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 431220
نگاه صفر و یکی نگاهی خارجی است. تشبیه ۸ سال عملکرد یک دولت به مرض هاری از همین جنس نگاه خارجی مسلک است.
تشبیه دولت قبل به مرض هاری، مانند نگاه خوارج است
به گزارش جهان، چندی پیش آقای هاشمی رفسنجانی درباره اقدامات دولت قبل گفته بود:«نقدینگی خودش یک عامل خطرناک و ویروسی است که در جامعه ما افتاده. آن ۸ سال کافی است برای این که مدت ها مثل هاری در بدن جامعه ما دائما تزریق سم بکند. مثل مرض هاری این حالت را دارد به جامعه ما می دهد و همش هم شعار بود. مثلا می گفتند عصر ظهور و آمدن امام زمان(عج) است .علنی نمی شود این حرفها (رو زد) ولی هنوز هم می زنند.»


فرزاد جهانبین، استاد دانشگاه در حوزه علوم سیاسی در واکنش به این اظهارات نوشت: خوارج در جریان جنگ صفین ایجاد شدند هرچند که پیشینه آن را می توان در جریانات منازعات دوران خلیفه سوم و نیز رخدادهای جنگ جمل جست.این گروه در جنگ نهروان در مقابل علی (ع) قرار گرفتند.

از جمله ویژگیهای این گروه، نگاه صفر و یکی به ایمان و کفر بود. اینها یا افراد را کافر می دانستند و یا مومن و اساسا طیفی در این میان را نمی توانستند تحلیل کنند. علی(ع) بارها این رویکرد را مورد نقد قرار دادند. بخشی از متن خطبه ۱۲۷ را که حضرت در نقد این رویکرد ایراد فرموده اند را ذکر می کنم.ایشان می فرمایند:“شمشیرها را بر گردن نهاده، کور کورانه فرود مى ‏آورید و گناهکار و بى‏ گناه را به هم مخلوط کرده همه را یکى مى‏ پندارید در حالى که شما مى ‏دانید همانا رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم زناکارى را که همسر داشت  سنگسار کرد، سپس بر او نماز گزارد، و میراثش را به خانواده ‏اش سپرد، و قاتل را کشت و میراث او را به خانواده ‏اش بازگرداند، دست دزد را برید و زناکارى را که همسر نداشت تازیانه زد، و سهم آنان را از غنائم مى‏  داد تا با زنان مسلمان ازدواج کنند. پس پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم آنها را براى گناهانشان کیفر مى ‏داد، و حدود الهى را بر آنان جارى مى‏ ساخت، امّا سهم اسلامى آنها را از بین نمى‏ برد، و نام آنها را از دفتر مسلمین خارج نمى ‏ساخت. “

در این خطبه علی(ع) به عنوان نمونه بیان می دارند که پیامبر قاتل را قصاص کرد اما میراثش را به خانواده اش برگرداند. پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم آنها را براى گناهانشان کیفر مى ‏داد، و حدود الهى را بر آنان جارى مى‏ ساخت، امّا سهم اسلامى آنها را از بین نمى‏ برد، و نام آنها را از دفتر مسلمین خارج نمى ‏ساخت.

در تحلیل هر پدیده ای و شخصیت هر فردی هم باید ضعفها را دید و هم قوتها را. بی شک هر فردی دارای اشتباهاتی است و از ضعفها و قوتهایی برخوردار است. پیامبر گرامی اسلام و امیر مومنان، نام کسی را که مرتکب خطایی می شد از لیست مسلمین خارج نمی کرد. حتی علی (ع) میان خوارج که به تعبیر حضرت، تیر شیطان شدند و معاویه تفاوت می گذارد و بیان می دارد که "آن شخصی که در طلب حق هست و اشتباه می کند با کسی که دنبال باطل هست و آن را درک می کند متفاوت است".

نگاه صفر و یکی نگاهی خارجی است. تشبیه ۸ سال عملکرد یک دولت به مرض هاری از همین جنس نگاه خارجی مسلک است. این نگاه در مورد هرکس و از سوی هرکس باشد نگاهی با این مختصات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
اگر دولت قبل اصلاح طلب بود اشکالی نداشت ؟
حامد
چطور هر چی دلتون میخواد به دولت اصلاحات میگین
اون نگاه صفر و یکی نیست ولی از احمدی نژاد انتقاد بشه مصداق خوارجه!!!
شما طرفداران جماعت افتضاح طلب ,روي سنگ پاي قزوين را كم كرده ايد ونه تنها به اين سادگيها هم از رو نمي رويد بلكه در دولت تدبير! مجددا" از خواب زمستانيتان بيدار شده و طلبكار نظام هم شده ايد . واقعا" كه!!
مسئله دولت موسوم به اصلاحات با مسئله دولت احمدي نژاد كلي توفير داره.
دولت اصلاحات كشور را به سمت غربزدگي و اسلام زدايي(منظور اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله) روز افزون سوق مي داد. در زمان يكه تازي اين جماعت در سايتها و روزنامه هاي زنجيره اي به مطالبي بر ضد اسلام و مقدسات بر مي خورديم كه حتي در زمان رژيم منحوس پهلوي هم هيچ نويسنده اي جرأت نوشتن آن مطالب را نداشت.نويسندگان اجاره اي و غرب زده خيلي راحت به امام راحل عظيم الشأن و ولايت فقيه و بالاتر از آن به معصومين عليهم السلام و قوانين اسلام و قرآن و بالاتر ازهمه به ساحت خداي متعال هم هتاكي مي كردند و هيچ مسئول دولتي از رييس جمهور آن گرفته تا وزير و مدير و سطوح پايينتر دولت ككشان هم نمي گزيد.اما اگر در يك رسانه اصولگرا به رفتار و گفتار و مواضع آنچناني مثلا" يك مرجع تقليد خودخوانده اين جماعت كه اتفاقا" (البته اتفاقي هم نبود) مورد تأيد بي بي سي و راديو آمريكا و راديو اسرائيل هم بود !! نقدي مي شد و ايرادي گرفته مي شد صداي وا اسلاماي مسولان افتضاح طلب گوش فلك را كر مي كرد و مسئول اين خطاي نابخشودني را به دادگاه مي كشاندند و نقره داغش مي كردند!!!!
اما دولت احمدي نژاد هرگز اينگونه نبود و تا اين حد وقيح و پررو و هتاك نبود. البته احمدي نژاد هم متأسفانه دچار اشتباه و اسير شيطنتهاي اطرافيانش شد و بخصوص در يكي دوسال پاياني دولت دهم خون به دل رهبر و مردم شهيد داده و حزب الهي كرداما خدمات خوبي هم در حق طبقات مستضعف جامعه انجام داد. همان خدماتي كه از منظر دولت مردان دولت موسوم به تدبير! مزخرف و پوپوليستي بودند و دليل اصلي تورم كشور به شمار مي روند!!
اینکه شرایط رو آزاد بذاری مردم برن اون سمتی که شما دوست نداری دیگه مشکل از دولت نیست باید ببینی چی شده مردم میرن اون سمت!!
علی
یه ذره متن رو بخون. این نگاه در مورد هرکس و از سوی هرکس باشد نگاهی با این مختصات است.
Romania
حقیقت تلخه یه نگاه به سرتاپای اصلاحات کذاییتون بکن گوشی میاد دستت. به قول سعدی 3 کس را شنیدم که غیبت رواست الی آخر
Iran, Islamic Republic of
تنها حرف هاشمی که من قبول دارم همینه. در اون هشت سال مملکت رو از ریشه سوزاندند
ريشه مملكت رو نسوزوندند بلكه ريشه بسياري از ويژه خورها و به اصطلاح غلط رايج اين روزها "آقازاده ها" !! رو كندند.نكنه شما هم از همون جماعتي؟!!!
اونارو کندند خودشون شدند اقازاده و ویژه خور
کاظم
United States
اره و بجاش رحیمی ها بقایی ها مشایی ها و مرتضوی ها دکل های گمشده و...به یادگار گداشتند!
Iran, Islamic Republic of
با این کلمات میشه جمله صحیحی ساخت.
"در دوره 8 ساله ...سعی کردن ریشه مملکت را بسوزانند ولی کور خوندن و در دوره 8 ساله احمدی نژاد، ریشه ...ها بدجوری سوخت!!
راست گفته
United States
فقط خاطره بوده!!
8 سال دولت قبل برای آحاد ملت ایران نعمت و برکت بود که قدرش رو ندانستیم .
Romania
راست میگه قدر این همه اختلاس رو کسی نفهمید
براى شما دلواپسها و كفن پوشان و اختلاس گران دوران قبل، نعمت بود اما براى عامه مردم و فرهيختگان اوج ذلت وحقارت.
فرهیختگان؟
نکنه منظورت دختر لر و داماد لرستانه!
Iran, Islamic Republic of
سطح سواد و ادب دلواپسها همینه.... مملکت رو نابود کردید و باز هم طلبکارید. مغول با ایران چنین کاری نکرد
Iran, Islamic Republic of
ادب و سواد= برید به جهنم، بی سوادای بی دین بی شناسنامه ی لرزان مواجب بگیر تغذیه شونده ی ترسوی ....
کاظم
United States
ادب و سواد=اون ممه را لولو برد_ابو بریز اونجا که میسوزه_بزغاله و گوساله و خس و خاشاک و...
مخاطب لقب خس و خاشاک اراذل و اوباش بودند که گویا ضمیر مرجعش رو پیدا کرده!احمدی نژاد به شما گفته اون ممه رو لولو برد؟؟مخاطب تمام این اهانتها البته اگر بشه به فیلمهای ادیت شده ای که بر علیه احمدینژاد ساختید اعتنا کرد دشمن خارجی بوده چرا شما برآشفته شدید؟؟
دوستان خودشان تا چه اندازه به نگاه صقر و یک عمل می کنند. رطب خورده کی منع رطب کند
شما مخالفین خود را چه می نامید
متاسفم برات
سیاح
Iran, Islamic Republic of
۱_ در علوم سیاسی ، بزرگترین آفت تحلیل و بررسی سیاسی ، سیاه و سفید دیدن است
۲_ وقتی که در عدم حل مشکلات سیاسی کشور در گذشته دقت می کنم علت آنرا در این می بینم که کسانی به اسم سیاستمدار طراز اول مطرح بودند که مبانی سیاست را رعایت نمی کردند
۳_ عینک سیاه و سفید همه چیز را با منافع جناحی ، حزبی و حتی منافع شخصی و خانوادگی میبیند و می سنجد
Iran, Islamic Republic of
هشت سال دولت سازندگی هم خود هاری بود.
عملکرددوساله ... دولت فعلی راچه ....
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دولت فعلی خیلی بهتر بوده انصاف هم چیز خوبی است.شما ببینید ارز و سکه در خرداد 92 تا به حال چقدر افت کرده مهار تورم یکی از موفقیت های روحانی بوده است
Iran, Islamic Republic of
مگه تو سکه و دلار می خوری یا می پوشی؟!
کدام مهار تورم ملاک جیب مردم است که هر روز قیمت اجناس افزایش دارد درضمن این دولت جلو افزایش نقدینگی وپرداخت وام را گرفته است اگر جلوگیری نکند تورم از سال 91 خیلی بیشتر می شود درحال حاضر رکود مردم خصوصا کاسبها را بیچاره کرده است
کاظم
United States
با اون گندی که اوس محمود زده بود تنها راه دولت برای مهار تورم پذیرفتن رکود بود.در واقع دولت باید بین دکود و تورم یکیو انتخاب میکرد.
چغوک
تورم جیب من و امثال منه نه تورم جماعت جماران نشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قیمت ارزو سکه تنها برای مرفه هان بیدرد در سفرهای خارجیشون و معاملات آنچنانیشون مهمه نه ملت!
Romania
نه برادر من، دزدی، اختلاس، خیانت و دروغ به نام اسلام و امام زمان عین خوارج بودن است. آدرس اشتباه ندید.
تمام 8 سال گذشته ادبیات خوارج در جامعه رواج داشت حتی بعضی ها جلوی رهبری ایستادن
از رهبری مایه نذارید در حالیکه فقط در حرف ادعای ولایتمداری دارید و در عمل به وضوح سیاستهایی ضد منویات رهبری در پیش گرفتید!
على
اقاى جهان بين بحث نقدينگى بهدر رفته هشت سال رياست اقاى احمدي نژاد اساسا إز تاريخ محو نخواهد شد واثار بد انهم حالا حالاها در كشور قابل لمس خواهد بود اگر قرار است ايشان را به محاكمه كشيد بسم الله تا تكرار نشود
حسن
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد وقتی رییس جمهور بود یه هولوکاست رو زیر سوال برد نفت چند دلار گرون شد حالا روحانی عرضه داره بسم الله .
Iran, Islamic Republic of
شما وزیر اقتصاد احمدی نژاد نیستی؟؟؟
با این نظرات اقتصادیت باید کاندید نوبل اقتصاد میشدی
اسراییل به برکت احمدی نژاد به اندازه پنجاه سال قدرتمند تر شد و چندین برابر آدم کشت...این عرضه میخواد ..هیچکس نمیتونست انقدر به اسراییل خدمت کنه
Romania
60سال پیش که اسرائیل فلسطین را اشغال کرد چی
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکنه تقصیر احمدی نژاد بوده ما خبر نداشتیم !!!!!!!!!


عقلانی حرف بزن
Iran, Islamic Republic of
لابد شما هم از طرفداران حاج آقا خاطره هستید که گفت "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم"!
ولی امام فرمود اسرائیل باید محو شود.
حالا ببین ادبیات کی به امام نزدیکتر بوده؟؟
در زمان احمدی نژاد در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه و 11 روزه اسرائیل که لقب قدرتمندترین ارتش خاورمیانه رو داشت شکست خورد!الان ایران حتی در اپک انقدر نفوذ نداره که بتونه جلوی پایین بردن قیمت نفت توسط عربستان رو به کمک اعضای دیگه اپک که ازین موضوع متضرر شدند بگیره!در عوض برای سعودیها نامه فدات شوم میفرسته!!حال قضاوت با شما در زمان احمدی نژاد رابطه با سعودیها بهتر بود یا الان؟چرا قیمت نفت در زمان احمدینژاد تا این پایین نبود؟
حسن
پس طبق نظر شما بزرگترین خدمت رو به اسراییل - امام خمینی (ره) کردند که فرمودند:اسراییل غده سرطانی است و باید از بین ببرود.
Iran, Islamic Republic of
کنتور که نمیندازه!عزیز من اگر با زیر سوال بردن هلوکاست قیمت نفت بالا برود که همه ی کشورهای نفتی اینکار را خواهند کرد
گرون شدن نفت چه تاثیری تو زندگی مردم داشت؟ تنها نتیجه ای که داشت ویژه خوری مسئولین بود
ویژه خواری نفتی و کرسنت و دکل که بدون زنگنه قابل تصور نیست
Romania
احمدی نژاد تو مناظره سال 88 اسم م.ه رو برد و باعث مرض هاری و ایجاد فتنه شد از این لحاظ عالیجناب بیراه نگفته
United States
در سال 94 وپس از بازداشت دو معاون احمدی نژاد هاشمی مرض هاری را گفته پس بیراه نگفته
United Kingdom
اگر (مرض هاری) را با حروف اختصاری اول ان بنویسید میشود (م-ه) که اگر به جان کسی بیفتد پدرش را در می اورد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جهان .
ناشناس
لطفا بفرمایید مسائل اسلامی را از چه کسی آموخت ؟ ار آیت الله و/یا از شخص عامی مانند این استاد دانشگاه
شما دغدغه مسائل اسلامی داری واقعا؟
ناشناس
دولت قبل عجب دولت پاکی از کار درآمد از معاون اولش گرفته تا معاون اجرایی رییس جمهور و بابک زنجانی و گم شدن دکل نفتی و غیره. وقتی حاکمان کشور اینگونه باشند وای به حال بقیه...
بابک زنجانی از محصولات دوران سیاه کارگزاران واصلاحاته نه احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
هههه خندیدیم. جک نگید بابا
Iran, Islamic Republic of
رو که نیست سنگ پای قزوینه!!!زنجانی محصول سازندگی و اصلاحات!!!
Iran, Islamic Republic of
بچه جون چند سالته؟!!
تو دولت احمدی نژاد چیکار میکرد پس؟
کاظم
United States
فردا که احمدی نژادو دستگیر کنند لابد اونهم میشه محصول سازندگی و اصلاحات و رفیق گرمابه گلستون هاشمی
انصاف خوب چیزی است دولت قبل بیشتر به فکر محرومین بود بخاطر اینکه وزیران خوبی داشت وزرایی ساده کاری که جناحی نبودند وهمه تلاش خودشان راکردند ومثل کارگزاران واصلاح طلب نبودند
ایرانا
ولش کنین بابا...
فکر میکنه ۱۶سال قبل گل وبلبل بوده
عماد
Iran, Islamic Republic of
این حرف مصداق بی تقوایی در برخورد بامسائل کشوره
امیر عباس
این برخوردها اگر با احمدی نژاد نشود باید به خیلی چیزها شک کرد
احمدی نژاد پدیده قرن بود او از خارج از حلقه انحصار قدرت داخل ان حلقه شد و جریان تمامیت خواه از هر تلاشی برای جلوگیری از تکرار این واقعه دریغ نخواهند کرد
انواع تهمت ها مثل نوشته فوق که بظاهر مخالف با این روش های ناصحیح میباشد و در واقع سعی شده است احمدی نژاد را خاطی معرفی و حتی در حدمجرم مجازات شده مورد مقایسه قرار گرفته است
واین اقدام بجهت کمرنگ کردن وجود پایگاه مردمی احمدی نزاد است
امروز شرایط بنفع احمدی نزاد به پیش می رود او حتی بخش عمده ای از ارای رای دهندگان به روحانی را نیز به سمت خود جذب نمود ه است
بعنوان یک اصول گرا تقاضا می کنم اختلافات بی ثمر را کنار بگذاریم همسوی شرایط موجود باشیم از اسیب های گذشته درس بگیریم بار دیگر مدیریت اصول گرایی را حاکم نمائیم
به همين خيال باش...
Iran, Islamic Republic of
شما اختلاسگر نیستی عزیزم؟
Iran, Islamic Republic of
بابا تو دیگه چقدر متوهمی ؟؟؟، دست احمدی نژاد رو هم از پشت بستی!!! ، اگه خود احمدی نژاد نباشی ، خودت دور بعد کاندید بشی بیشتر رای میاری
دفاع از دولت احمدی نژاد دیگر خاصیتی ندارد.
مردم دیدند که چگونه در دوران تصدی آن دولت کشور تا مرز فروپاشی اقتصادی و جنگ نظامی پیش رفت و امنیت ملی مخدوش شد.
معیشت مردم را مختل کردند و آثار آن هنوز مشخص است معاونین دزد و اختلاس چی رئیس جمهور سابق هم که در زندان در حال آب خنک خوردن هستند.
دفاع شما از دولت سابق میتواند دفاع از افراط و تندروی ، سوء مدیریت و اختلاس و دزدی و حیف و میل بیت المال تلقی شود.
اولا فروپاشی اقتصاد در سال 74و75در زمان دولت سازندگی بود که تورم 50درصد شد دوما ایران درهمان زمان درآستانه جنگ قرار گفت که با تدبیر رهبر ی سایه جنگ از سر کشور برداشته شدسوما فساد واختلاس ودوری از ارزشهای انقلاب واشراف گرای ودور از مردم وفقرا در دولت سازندگی کلید خورد ودر دوره های بعد ادامه یافت
مرض هاري تشبيه خيلي كوچكي بود. اين افراد افكار خوارجي خود رابه ديكرن نسبت ندهند.
خوارج جديد افكار خود را به ديكران تعميم ندهند. خدا را شكر كه اين طاعون واين بيماري لاعلاج مداوا شد.
شما ها همه بازیچه اید
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصلاح طلب یکم به قول خودتون روشن فکر و اروم باشید چرا اینقدر تند شدید .
م ه که بود و چکار کرد ؟پرونده کرسنت دست گل کی هست؟؟ و اما دکل نفتی اولا اصلا دکلی وارد ایران نشده که بخواهد گم بشه تازه تو این ماجرا بازم دست چندتا اصلاح طلب تپل در جریان هست برید بخونید .
کاظم
United States
اصلا احمدی نژاد و دولتش کلا اصلاح طلب خوبه بهر حال شما اصولگرا ها هیچ وقت مرتکب گناه و خطا نمیشید!!!
راستي دولت نميدونه گرمي هواي كشور هم به دولت قبلي ربط داره ؟بذاريد بدونن
Iran, Islamic Republic of
خیانت 88 رو هم فراموش نکنید که دست بزرگترین خیانت کارها رو شد .نشون دادن وقتی منافعشون در خطر باشه حاضر هستن مملکت و امنیتش رو فدا کنن و با هر غریبه ای دست دوستی بدن ..
درضمن شما که اینقدر سرتون میشه پس چی شد دو سال گذشت ولی ما چیری ندیدیم .کی گفته تورم نبود تو این دو سال یا گرانی نداشتیم ؟؟؟
پس بنزین نون آب برق گاز نفت لبنیات تمام لوازم اصلی و اساسی زندگی مردم رو گرون کردن یارانه هم بگیر نگیر داره الان مثلا چه کار مهمی شده تو این دو سال جز باج دادن به امریکا و مدام جلسه رفتن ؟؟؟؟
کاظم
United States
خیانت 88 هم کار اوس محمود و دارودسته انحرافیش بود.
هیچ دولتی روی کار نیومده که اشتباه نداشته باشه یا مال بیت المال را نخورده باشه
ولی شما احمدی نژادیها روی ...را هم سفید کردید
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت قبل، هاري بود،‌اين دولت هم خواري دارد. مرض خواري و ذلت كه اين دولت دچار آن است كمتر از هاري نيست اگر بدتر نباشد.
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصلاح طلب یک چیز دیگه که تو این دو سال قدرت رسیدن شما مملکت بهش رسیده اینه که تا میتونن جوونها رو از اسلام دور کنن اونم با چه حرفهای بی معنی و حتی یکی هم نیست جلوشون بیسته .جدیدا که دیگه خیلی راحت تو فضای مجازی دارن به مقدسات توهین میکنن ولی هیچکس حتی کوچکترین عکس العملی نشون نمیده . دورود بر شما با این دولت تدبیر .
بنظر من ، استاد محترم از یک مغلطه آشکار و سفسطه زیرکانه بهره برده است . چرا که اگر در مقدمه خود سایت دقت نمایید . آقای هاشمی "نقدینگی" وعملکرد آنرا ، را به مثابه مرض هاری دانسته نه خود " دولت سابق" را و این دو بخوبی از هم مجزا می باشند و استاد محترم با غفلت سهوی یا عمدی از این نکته مهم ، و با صغری و کبری ، هاشمی را به صفر و یک دیدن و خارجی گری متهم نموده است .
ضمناً مگر افراطیون محترم طی شش- هفت سال گذشته هرکس که مثل آنها فکر نمی کرده را به ضد ولایت فقیه ، مرتد ، وطن فروش ، نوکر اجانب ، وابسته به سرویس های امنیتی بیگانه و بسیار القابی از این دست مفتخر نمی کردند ؟ و خود سالها نگاه صفر ویکی را بر این سرزمین حاکم ننمودند ؟ آیا با این تعریف آیا آنها هم در جرگه خوارجند؟ یا فقط غیر خودی ها را شامل می شود ؟
شاهین
Iran, Islamic Republic of
چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان است 8 سال نابودی یادمون نرفته
تمام روحانیون بریده از خط امام وشهدا وتابعین آنان از نام و افکار احمد ی نژاد خصوصا در این مقطع زمانی هراس دارند.گرچه قبول دارم دوسال آخر دولت قبلی خیلی خوب نبود اما به نظر آقایان وخانم ها محترم 16 سال دولت آقای هاشمی وآقای خاتمی خیلی گل وبلبل بود.در آخر نظر شما را به قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 74 جلب می کنم که فرمود انحراف خواص وتبعیت عوام علت بروزخیلی از مشکلات است بعد از پیامبر نیز همین طور شدکاش به دور از خط وجناح به حرفهای رهبری گوش بدهیم وعمل کنیم
United States
آخه مگه افکار احمدی نژاد غیر از موارد زیر بود:
1- قانون گریزی در تمامی سطوح از روز اول تا آخر ، عدم قبول برنامه چهارم بدلیل زیر بنای فکری آمریکایی - اجرای پلکانی معکوس - استخدام بی ضابطه و بدون مراحل قانونی تحت عنوان مشاوران جوان و.....
2- معرفی مافیای ثروت و قدرت و لیست 250 نفره ای که هرگز از جیبش بیرون نیامد و بر همین اساس هم لقب دزدگیر 88 دریافت نمود .
3- هولوکاست و آن همه تبعات بی دلیل برای کشور و مظلوم نمایی اسرائیل، قطعنامه های پیاپی و....
4- طرح مدیریت جهان و اینکه کشور را امام زمان (عج) اداره می کند ( موضوع صندلی و بشقاب خالی ، و ارتباط مستقیم با ولی ( برای حذف نایب ولی و ولایت فقیه ) ، هاله نور) و بسیای ادعاهای دیگر که در طول تایخ هیچ مرجع عظیم القدری نداشته است .
5- ادعای کاغذ پاره بودن قطع نامه ها ، آب ریخت همان جایی که می سوزد ، ممه را لو لو برد و .....
5- ادعای پاکدست ترین دولت ، و اینهمه فسادی که هنوز معلوم نیست به کجا ختم می شود . (16 میلیارد به حساب دانشگاه ایرانیان حساب مشترک با بقایی - 3000 میلیارد - بابک زنجانی - تامین اجتماعی - دکل نفتی - فروش اراضی باند فرودگاه قشم و .....) .
6- یازده روز خانه نشینی و مقاومت در برابر حکم رهبری در امر سازمان حج و زیارت
7- کاهش سه برابری ارش پول ملی - تورم 45 درصدی - نشر پول بدون پشتوانه به اندازه تمام طول تاریخ نشر اسکناس کشور و ....
و بسیاری از این مثالها که از حوصله این مقال خارج است کدام یک از این افکار قابل دفاع و موجب ترس روحانیون بریده ادعایی شما می شود . لطفاً کمی تفکر و تدبر . فاین تذهبون .

-
از سار کاشان
آیت الله هاشمی مرض هاری را برای بخش اقتصاد و نقدینگی بکار برده اما ایشان همه واقعیت را بیان نکرده اخلاق اسلامی را هم آن مرد نابود کرد
از هاری هم بدتر بود کارهای این فتنه گر بزرگ!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
شما از خدا و پیامبر می فرمائی؟ در حالی که اینهایی که این حرفها را می زنند خدا و پیغمبر نمی شناسند!!
United States
اخوی شما هم که صفر و یکی نظردادی! با این چوب تکفیر خدا و پیغمبر نشناسی که بر فرق مخالفات کوبیدی . هرچی خوارج و داعش و ... را هم رو سفید کردی . یه کم مواظب خودت باش .
نشانه بارزمرض هاری ابتلا (م.ه) به این مرض است.باوجوداینکه رای قطعی صادرشده داره راست راست ول می گرده.
علی
دولت قبل بااون دکل خواری ها واختلاس های 3000ملیاردی ورانت ها وبی ادبی ها وایستادن درمقابل رهبری از بیماری هاری هم بدتربودواتفاقا می توان آنها راخوارج نامید،چون دربرابرحکم رهبری ایستادند.
این همه تحریم هانتیجه ی اقدامات جنون آمیزوبی خردانه وسطحی همون 8سال بی قانونی است که اتفاقا باید به جرم خیانت به کشور محاکمه وبه اشدمجازات برسند.
...بله تحریم برمامردم بدبخت اثرکرده ولی به شما نه.دنیای سیاست دنیای فکرواندیشه وگفتگو است نه چاله میدان که هرحرفی بزنی.می دانی باحرف های نسنجیده ی بعضی افرادنادان قطعنامه های شورای امنیت چه به روز اقتصادایران آورد.
ترکیه برای جابجایی 80 ملیارددلارایران 23ملیارددلار پورسانت گرفت ...
ارزش پول ملی را به یک سوم کاهش دادواین یعنی خیانت وجنایت والی ماشاءالله .....پس صدرحمت به هاری.
از همین توسلت به دروغ دکلخواری مشخص شد که چقدر مستند حرف میزنید!!سواران بر خر مراد به مدد دروغ و شایعه!
ایرانی
دولت باصطلاح رایتگویانتان یکی یکی دروغهایش لو میرود مثل بورسیه ها که حتی رهبری هم تکذیب کردند. بابا زشته خجالت بکشید اگر راست میگویید لااقل بیت المال را با افطاریهای خود هدر ندهید چرا از جیبب مبارک خرج نمیکنید.
کاظم
United States
نه که اوس محمود وقتی اختلاس میکرد از جیب رفقاش بود و نه بیت المال!!!شماها دیگه حرف از صیانت از بیت المال نزنید که حالمون بهم میخوره.
پس الان نتیجه میگیریم که اختلاس در این دولت آزاده!