يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱۵

لاریجانی: نصیحت بنده حقیر را نپذیرفتند

چهارشنبه ۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 121729
رئيس مجلس با اشاره به تجمع روز گذشته دانشجويان مقابل مجلس براي اعتراض به مصوبه وقف اموال دانشگاه آزاد، گفت: اگر برخي دوستان نصحيت حقير را مي‌پذيرفتند و از طرح موضوع منصرف مي‌شدند به صلاح مجلس و كشور بود. اما فعلاً هم با تدبير موضوع حل خواهد شد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني نماينده مردم قم و رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز (چهارشنبه) در آغاز صحن علني مجلس طي سخناني به سالروز ميلاد امام‌جواد (ع) اشاره كرد و اظهار داشت: ميلاد مسعود نهمين اختر تابناك ولايت، امام محمدتقي (ع) را خدمت نمايندگان محترم و ملت عزيز ايران تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم.
وي افزود: از امام‌جواد (ع) نقل است كه فرمود "بي‌اعتنا بودن و كمتر در حفظ و به ياد داشتن عيب ديگران و توجه داشتن به اصلاح عيب خويش علامتي درست براي سلامت كار آدمي است " و فرمود "فروگذاردن خشم خويش هنگام ناسازگاري با ديگران كفايت كننده علم و بردباري آدمي است. "

رئيس مجلس در ادامه به مصوبه روز يكشنبه مجلس در خصوص وقف اموال دانشگاه آزاد و همچنين تجمع روز گذشته تعدادي از دانشجويان مقابل خانه ملت كه در اعتراض به مصوبه مذكور مقابل مجلس تجمع كرده بودند، اشاره كرد و يادآور شد: روز گذشته در موضوع "طرح ساماندهي به مؤسسات آموزشي غيردولتي " نكاتي را به اطلاع شما رسانده بودم، هر چند به نظر بنده ورود مجلس به اين موضوع در شرايط فعلي به مصلحت نبود اما اولاً مجلس و نمايندگان داراي حق رسيدگي به همه امور كشور را دارند.

وي بر همين اساس افزود: ثانياً با توجه به وجود "شوراي محترم نگهبان " در مواردي كه خروجي از قانون اساسي رخ دهد، موضوع حل خواهد شد و "به هيچ وجه بن‌بستي در كار وجود ندارد " اما برخي شعارها‌يي كه روز گذشته در اجتماعي كه برخي عزيزان بسيجي دانشجو در جوار مجلس مطرح كردند، به هيچ وجه با مصالح نظام و ادب اسلامي سازگار نبود.


لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به شعارهايي كه روز گذشته عليه وي از سوي اين دانشجويان داده شد، اشاره و تصريح كرد: شعارهايي كه به اينجانب داده شد، قاعدتاً حجت شرعي دارم و بنده مسئله‌اي با آن بيانات ندارم و آن بايد بين بنده و خدا باشد.
وي در عين حال عنوان كرد: اما توهين به يك نهاد مهم و يك قوه از سه قوه كشور نه سنت امام (ره) بود و نه راه و مسلك رهبر معظم انقلاب.
نماينده مردم قم همچنين يادآور شد: ملاحظه كنيد اين شعارها را، ملاحظه كنيد اين شعارها را "واي بر اين مجلس جاسبي گرا "، "مجلس بي‌كفايت، حمايت، حمايت "، "وكيل جاسبي گرا، استعفا، استعفا "، "مجلس اشرافيت، مايه ننگ ملت "، "نماينده جاهل نمي‌خواهيم نمي‌خواهيم "، "خانه ملت، ننگ ملت "، "مجلس بي‌ولايت تعطيل بايد گردد "، "مرگ بر منافق "، "مافياي مجلس پيوندتان مبارك ".

وي با بيان اينكه اين دانشجويان تابلوي كيف انگليسي را نيز براي توهين به مجلس آوردند، گفت: دوستان عزيز اين شعارها و متأسفانه مطالب موهن ديگر در بنرها چيزي نبود كه مخفي باشد. در منظر تمام رسانه‌هاي داخلي و خارجي اين اقدامات صورت گرفت. آيا درست است قوه مقننه كشور كه مفتخر به اسلامي بودن و ولايي بودن است، اين گونه در معرض ناسزا و دشنام قرار گيرد؟ اين مجلس را متهم به كيف انگليسي مي‌كنيد؟ اين مجلس را متهم به بي‌ولايتي و تهديد به تعطيلي مي‌كنيد؟

لاريجاني افزود: اين مجلس خميني است. اين مجلس خامنه‌اي است كه شما درباره آن چنين گفتيد. آيا اين راه و رسم رفتار حزب‌اللهي ولايي است؟ كجاي سنت 30 ساله انقلاب از لسان امام و رهبر معظم انقلاب كوچكترين توهيني به مجلس سراغ داريد؟ اين مصداق بي‌بند و باري گفتاري است كه رهبر معظم چند سال پيش انذار دادند، نيست؟ آيا وقت آن نرسيده كه قدري در رفتار خود و گفتار خود تجديدنظر كنيم؟

وي با تأكيد بر اينكه گيريم كه در مصوبه‌اي از صدها مصوبه مجلس ايرادي وجود دارد، توضيح داد: آيا اين حق است كه توهين‌هاي ناحق به مجلس شود؟

رئيس مجلس در ادامه سخنان خود گفت: بنده ضمن تأسف از اين رفتار‌هاي غير اسلامي و غير ولايي و محكوم نمودن اين گفتار‌ها به مجلس شوراي اسلامي، به اين عزيزان نصيحت مي‌كنم كه مراقب باشيد براي انجام وظيفه اسلامي خود دچار ده‌ها لغزش غير اسلامي نشويد.

وي افزود: مراكزي كه اين تجمعات را شكل مي‌دهند، به رفتار خود توجه كنند اين دفاع از رهبري نيست، رهبري نيازي به اين حركت ضعيف ندارد. همه قوا تحت نظر ولايت فقيه هستند و مفتخرند.
لاريجاني ادامه داد: مجدداً عرض مي‌كنم در شرايط فعلي كشور به هيچ وجه اين گونه كشمكش‌ها را به مصلحت جامعه نمي‌دانم. زمان همدلي و مقاومت است نه تفرقه و تخريب و متأسفم كه اين گونه اقدامات و شعارها، مستمسكي براي رسانه‌هاي بيگانه فراهم كرد كه به اختلافات دامن بزنند.

رئيس مجلس گفت: همه عزيزان را به وحدت دعوت مي‌كنم و در شرايط آرام و متعادل، كشور مي‌تواند از حقوق ملت دفاع كند، درست است كه شوراي، اما مجلس شوراي اسلامي يك قوه كشور است و احترام همه نهادها و قوا دال بر فهم درست راه رهبري است.

وي در خاتمه عنوان كرد: ضمناً همانگونه كه روز گذشته هم بيان شد، اگر برخي دوستان نصحيت حقير را مي‌پذيرفتند و از طرح موضوع منصرف مي‌شدند به صلاح مجلس و كشور بود. اما فعلاً هم با تدبير موضوع حل خواهد شد و بي‌جهت نبايد به اين مسئله چه در داخل مجلس و چه بيرون آن دامن زد و انشاءالله از طريق درست و قانوني موضوع حل خواهد شد و از نمايندگان محترم هم مي‌خواهم نسبت به اين مسائل با مدارا عمل كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شعار دانشجویان بسیجی خلاف مصالح ملی بود اما تصویب مصوبه ای خلاف فرمایشات رهبری و امام خلاف مصالح ملی نبود!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی این حقش نبود که اموال بیت المال را به این راحتی بذل و بخشش کنید...
حرف آقا رو فراموش کنید...
Latvia
آقاي لاريجاني! حرمت امامزاده به متولي آن است! اين حركت مجلس اشتباه آني و يك اشتباه از صدها مصوبه درست نبود بلكه يك برنامه ريزي دقيق در ادامه اشتباهات فاحش گذشته مجلس مثل حمايت 255 نماينده همين مجلس از آقاي جاسبي در مقابل شورايعالي انقلاب فرهنگي و در راس آن رئيس جمهور منتخب ملت بعنوان رئيس قوه مجريه بود. همچنانكه ديگران بايد احترام مجلس را نگهدارند مجلس هم بايد ضمن حفظ شان خود ، احترام ساير نهادها و قواي ديگر را نگه دارد. بنابراين منتسب كردن مجلس به امام و رهبري انحراف از اصل حركت زشت نمايندگان وامدار جاسبي و هاشمي است!
Iran, Islamic Republic of
بعید است که شما رای نداده باشید
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی باید از این چشم تیز بین وروشنگر تشکر کند که او و نماینذگان اغفال شده را دعوت به بیدار باش می کند . به هر حال مردم از نماینده توقع دفاع از منافع ملی را دارند؛ نه دفاع از منافع جاسبی ودارو دسته اش.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای لاریجانی
بی ادبی را شما کردید که روز دوشنبه به معترضان طرح ، دریده گو و .... گفتید . حالا فرار به جلو می کنید ؟ درسته شما استاد فلسفه هستید ولی بقیه را نادان فرض نکنید .
Iran, Islamic Republic of
دوباره هم اگر مجلسي ها بخواهند در مورد دانشگاه آزاد كه جزو اموال مردم حاتم بخشي كنند بايد منتظر عكس العمل مردم باشند.
Iran, Islamic Republic of
اقای لاریجانی بعضی اوقات برای اصلاح یک راه غلط شعارهای تند هم لازم است تا خفتگان بیدار شوند
Iran, Islamic Republic of
بسیجیان فدای رهبری نیازی به مجوز اقای لاریجانی ندارند
Iran, Islamic Republic of
آنچه که رهبر عزیز هم به خصوص در این روزها تاکید دارند داشتن انصاف در برخورد با افراد است که شاید علت این تاکیدات ، افراط گری و یا به عبارت دیگر سیاه و سفید دیدن افراد است که در جامعه رایج شده است لذا آنان که به افرادی مانند آقای لاریجانی انتقاد دارند جنبه های مثبت او را نیز که کم هم نیست ببینند .
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی اولا گناه رفتار خودتان را به گردن مجلس نیاندازید
ثانیا اگر قرار شود هر کسی هر بی قانونی که دلش خواست بکند بعد بگوید شورای نگهبان که هست بعد هم شورا اصلاح می کند ولی مجلس بر روی حرف خود اصرار می کند طرح می رود مجمع تشخیص.....
ثالثا این افراد به شما اعتاراض کردند نه به مجلس شما یک شخص حقیقی هستید
رابعا چگونه نظر رهبری را هر جور که دلتان می خواهد تفسیر می کنید
Latvia
آقاي لاريجاني لطفا كمي به حرفها و جبهه گيري هاي خودتات در يكسال اخير توجه كنيد .
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي لاريجاني توجه داشته باشيدخط امام راحل(ره)ومقام عظماي ولايت كاملا"روشن ومشخص است وتاكنون هزاران بار درمناسبتها ومراسم مختلف ملت سرافرازوولايتمدارووفادارايران اسلامي اطاعت بي چون وچراازفرامين ورهنمودهاي امام ورهبري رابرخودواجب ميدانندوازجنابعالي كه خودراازاصولگرايان ميدانيد بعيداست كه ازاين حقيقت آگاه نباشيد لذا انتظاربوددربرابرخواسته هاي مخالفين وتوطئه هاي فرصت طلبان باقاطعيت ايستادگي ونقشه هاي آنان رانقش برآب سازيدوذره اي ترديد بخودراه ندهيد وازرفتاروگفتاردوپهلواجتناب نمائيد.
Iran, Islamic Republic of
درود بیکران بر صبر آقای احمدی نژاد که در 5 سال گذشته مورد حملات شدید داخلی و خارجی قرار گرفت ولی سکوت کرد اما آقای لاریجانی ...
Iran, Islamic Republic of
همینکه اقلیت نمایندگان خودرا وام دار عبدالله خان جاسبی میدانند و بشدت از او حمایت کردند میتوانست تشخیص حق و باطل را برای جناب لاریجانی آسان کند و اینک نیازی به توجیهات و اهانتهای وی نباشد.