شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

آشتياني: استقلال با صرفه جويي وارد آسيا شد

پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 103125
مديرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: پيروزي بر تيم فوتبال الغرافه راه صعود استقلال به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا را هموارتر مي کند اما نتيجه نگرفتن مقابل آنها به معناي مسدود شدن راه صعود نيست.
اميررضا واعظ آشتياني، پيرامون ديدار تيم فوتبال استقلال ايران مقابل الغرافه قطر در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا که سوم فروردين ماه سال 89 برگزار خواهد شد، اظهار کرد:
 
الغرافه تيم بسيار خوبي است که سرمايه گذاري کلاني براي موفقيت در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا و همچنين بازي هاي ليگ قطر انجام داده است. اصولا تيم هاي عربي در انجام سرمايه گذاري بي مهابا عمل مي کنند و به دنبال کسب نتايج خوب در رقابت هاي داخلي و بين المللي هستند، اما در ايران جدا از چند تيم صنعتي که از بودجه هاي خوبي برخوردار هستند، ساير تيم ها از جمله استقلال توان اقتصادي زيادي ندارند. 

وي افزود: بخشي از درآمد ما از کمک هاي دولتي و مابقي به وسيله جذب اسپانسرها، حق پخش تلويزيوني، بليت فروشي و... تامين مي شود که در حيطه کار فدراسيون فوتبال است. ما اکنون در باشگاه استقلال شاهد هستيم که اين فاکتورها جوابگوي هزينه ها نيست و سعي کرديم با صرفه جويي هاي مختلف تيم خوبي را روانه مسابقات آسيايي کنيم. استقلال بي شک توان مالي بالايي ندارد که بازيکنان خارجي توانمندي را با ارقام بالا جذب کند. از سويي تيم الغرافه برخي از بازيکنان خوب برزيلي و خوبي را جذب کرده که از اين حيث با استقلال قابل قياس نيست. ما تلاش مي کنيم سه امتياز اين بازي خانگي را کسب کنيم اما نتيجه آن براي استقلال سرنوشت صعود يا عدم آنرا به صورت مطلق تعيين نمي کند. 

آشتياني درباره شايعاتي مبني بر جدايي چند بازيکن استقلال در پايان فصل از اين تيم و اينکه آيا مطرح شدن اين موارد باعث بي انگيزگي برخي از بازيکنان در اين مقطع حساس نمي شود، توضيح داد: اين دو مقوله ارتباطي با هم ندارند ما بايد تفکر بازيکن و مربيان را با فضاي حرفه اي بيشتر آشنا کنيم. ما نبايد از واقعيت فرار کنيم و واقعيت اين است که در پايان فصل هر بازيکني که قراردادش تمام شده مي تواند از تيمش جدا شود. ما نبايد پيش از پايان مسابقات حق فکرکردن بازيکن و پيشنهادهاي ديگر را از او بگيريم. اين کار خودخواهي و مسدودکردن چارچوب هاي فکري اين افراد است.
وي ادامه داد: شخصا علاقمند هستم کساني که در تيم استقلال کار کردند و مي خواهند در اين تيم بمانند اگر قراردادشان هم به پايان مي رسد، آن را تمديد کنيم. قطعا فکر کردن بازيکنان به جدايي از تيم نبايد به بي انگيزگي آنها در مقطع فعلي منجر شود.
مديرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اظهارات عباس ترابيان رييس کميته بين الملل فدراسيون فوتبال و درباره قانوني بودن ترانسفر مهدي مهدوي کيا به تيم استيل آذين خاطرنشان کرد: ما به موضع گيري ها و صحبت هاي افراد کاري نداريم و به طور طبيعي حق هر تيمي است که موضوعاتي که برايش شبهه دارد بررسي کند. ما هيچ گاه در اين موضوع اعلام رسمي نداشتيم و موضوعات در حد گمانه زني ها بوده است. هر زمان که شبهه ما برطرف شد طبيعتا باشگاه پيگيري کننده قانع شده و موضوع حل مي شود. در غير اين صورت و رسيدن آنها به نتايج و مدارک مستندي مي توان آنرا رسما مطرح کرد.
مديرعامل باشگاه استقلال درباره اظهاراتش مبني بر قانوني نبودن حضور علي فتح اله زاده در هيات رييسه فوتبال گفت: اين مسأله اي نيست که بنده آن را بگويم، چرا که قانون صراحتا در اين باره نظر داده است. عضويت فتح اله زاده در هيات رييسه فدراسيون به نمايندگي از مديران عامل باشگاه ها بوده است که طبيعتا با منتفي شدن سمت وي اين عضويت منتفي مي شود. هيچ گاه در اين باره حرفي نزدم و براي اولين بار يک خبرنگار از من پرسيد و طبق اظهارات صريح قانون پاسخ لازم را ارائه کردم.
واعظ آشتياني در پايان ضمن تبريک سال نو به همه مردم و به خصوص طرفداران تيم استقلال، درباره سياست گذاري اين باشگاه براي سال آينده، تصريح کرد: اين موضوع و سياست گذاري آن در جلسات هيات مديره باشگاه در حال بررسي است که هر زمان نهايي شد به اطلاع عموم خواهد رسيد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *