پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

نتیجه‌ی بازی ترکیه با دم شیر!

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 458924
رسانه‌های خبری از امضا اعمال تحریم‌های اقتصادی روسیه علیه دولت ترکیه خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسانه‌های خبری روسیه در خبری فوری از امضا اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت ترکیه از سوی روسیه خبر دادند.
 
بر اساس این گزارش، شبکه خبری «راشاتودی» در وبگاه خود با انتشار خبری فوری نوشت: دولت روسیه تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه را تصویب کرد.
 
این در حالی است که دو کشور در بخش‌های انرژی، گردشگری، نساجی و مواد غذایی مبادلات تجاری زیادی دارند. در سال 2014 درآمد مسکو از معاملات با ترکیه به رقم 25 میلیارد دلار رسیده است. در مقابل ترکیه نیز درآمدی معادل 5 میلیارد و 900 میلیون دلار از روابط تجاری بازرگانی خود با روسیه بدست آورده است.
 
گردشگران روسی در رونق صنعت گردشگری ترکیه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در سال 2014 بیش از 3 میلیون گردشگر روس به ترکیه سفر کرده است. از سوی دیگر پروژه احداث خط لوله انتقال گاز بین ترکیه و روسیه به ارزش 11 میلیارد یورو در سال 2014 آغاز شده و بدلیل اختلافات بین طرفین متوقف مانده است. با وجود تنش‌های موجود پیش بینی می‌شود از سرگیری فعالیت‌های این پروژه منتفی شود.
 
در حال حاضر نرخ بیکاری در ترکیه به شدت رو به افزایش است و بنا به گفته «ییلمازبویوکرسن» شهردار اسکیشهر ترکیه رشد اقتصادی این کشور کاهش یافته کاهش یافته است. بنا به گفته این مقام ترک، روسیه پس از آلمان دومین مقصد صادراتی ترکیه محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *