شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اوباما لایحه تحریم‌های روسیه راامضا می‌کند

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 396725
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در صدد است لایحه کنگره برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو را طی روزهای آینده به امضای خود درآورد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای آینده لایحه جدید کنگره آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب می‌کند.

ارنست در حالی چنین خبری را منتشر کرد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها روز دوشنبه هفته جاری به اوباما فشار آوردند تا لایحه‌ تحریم‌های جدید علیه روسیه را امضا کند و مجوز ارائه تسلیحات و دیگر کمک‌ها به اوکراین را صادر کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد ارنست گفته است که اوباما همچنان نگرانی‌هایی درباره این لایحه دارد اما معتقد است که این لایحه همچنان انعطاف‌هایی که او لازم دارد را در اختیارش خواهد گذاشت.

طبق این گزارش، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، شرکت‌های اسلحه‌سازی و سرمایه‌گذاران پروژه‌های نفتی را دربرمی‌گیرد.

با اینحال «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در «لندن» تأکید کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه به منظور جلوگیری از دخالت مسکو در اوکراین اعمال شده است و مدعی شد که تحریم‌ها برای ضربه زدن به مردم روسیه اعمال نشده است.

وی ادامه داد: مسکو در روزهای اخیر اقداماتی ساختاری‌ درباره بحران اوکراین انجام داده است و ابراز امیدواری کرد که این پیشرفت ادامه یابد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا تأکید کرد که روسیه نه تنها قادر به بقا خواهد بود بلکه از زیر بار تحریم‌های غرب قویتر بیرون خواهد آمد.

کری در خصوص سقوط ارزش روبل اینگونه گفت که این نتیجه تحریم‌های غرب از یک طرف و سقوط قیمت نفت از طرف دیگر بوده است.

با اینحال وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که اگر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین گزینه درست را در پیش گیرد، تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا ظرف چند روز لغو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لایحه افزایش تحریم‌ها علیه روسیه روز شنبه در کنگره آمریکا به تصویب درآمد و طبق آن واشنگتن می‌تواند تحریم‌هایی را علیه بخش انرژی و صنایع دفاعی روسیه تحمیل کند و همچنین به آمریکا اجازه ارائه کمک‌های کشنده از جمله تسلیحات ضدتانک، مهمات و دیگر هواپیماهای بدون سرنشین تاکتیکی جاسوسی به اوکراین را می‌دهد.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود که دولت اوباما نمی‌خواهد تحریم‌ها، تأثیر جدی بر تجارت، بازارهای بین‌المللی نفت و اقتصاد جهانی آمریکا وارد آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *