پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

مالکی:عربستان مسئول‌خون‌مسلمانان است

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب: 355720
نخست وزیر عراق رژیم عربستان سعودی را به دخالت در امور عراق و چند کشور عربی دیگر متهم کرد و گفت، این رژیم مسئول خون همه مسلمانان است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" روز جمعه از مردم عراق خواست به کسانی که در مقابل تروریسم ساکت نشسته اند، رأی ندهند.

مالکی در سخنانی در استان بابل اظهار داشت: این مسأله بر هیچ کسی پوشیده نیست که رژیم سعودی مسول خون همه مسلمانان است؛ و این رژیم از ثروتی که به دست می‌آورد برای قتل و دخالت در امور دیگران سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: با توصیه به رژیم سعودی سعی می‌کنیم تا این رژیم را هدایت کنیم؛ زیرا این رژیم نیازمند آن است که به راه درست هدایت شود؛ این کارها به نفع این رژیم نیست.

مالکی خاطرنشان کرد: آیا خون عراقی‌ها به همین سادگی فروخته می‌شود؛ حتی فقرا هم عزت نفس دارند و میهنشان را نمی‌فروشند.

مالکی گفت: برای تحقق مطالبات مردم و ساختن کشور، همه باید احساس مسئولیت کنند.
نخست وزیر عراق تأکید کرد: به کسانی که در مقابل تروریسم سکوت می‌کنند و در صورت دخالت دیگر کشورها در امور داخلی عراق ساکت هستند، رأی ندهید. این افراد شریک شما نیستند.

وی افزود: کسانی هستند که با سیاستها، رفتارها و سخنان خود بر تروریسم سرپوش می گذارند؛ هنگامی که گفتیم در عراق جایی برای باندهای مسلح وجود ندارد، متوجه شدیم برخی هستند که به راه و روش این باندهای مسلح ایمان دارند.

مالکی ادامه داد: اگر سیاسهای بعثی نبود عراق اکنون بهترین کشور بود و دیگر کشورها از ما می خواستند که به آنها کمک کنیم.
مالکی با این حال تأکید کرد: از هر کشوری که بخواهد به عنوان دوست وارد عراق شود ، استقبال می کنیم. وی گفت: باید در مقابل چالشها یک صدا باشیم.
https://jahannews.com/vdcj8ietyuqeiaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8ietyuqeiaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *