جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

توصیه زیباکلام به اصلاح‌طلبان

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 409720
استاد دانشگاه تهران گفت: با وجود اختلافاتی که بین ‌اصلاح‌طلبان وجود دارد اما باید برای اجتناب از اختلاف، در بسیاری از حوزه‌ها به لیست واحد برسیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس از سنندج، صادق زیباکلام بعد از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان که در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: روال دموکراسی و مردم‌سالاری به این صورت است که هر چهار سال یک بار انتخابات برگزار شده و معمولا پرسشی در این انتخابات مطرح می‌شود که آیا شما با سیاست‌های دولت فعلی در مدت چهار سال مسئولیت آن راضی هستید یا نه.

وی افزود: اگر مردم از دولت فعلی رضایت داشته باشند که دوباره و برای چهار سال دیگر مسئولیت اداره کشور را برعهده آن می‌گذارند و گرنه حزب رقیب و یا جریان سیاسی دیگری روی کار می‌آید.

زیباکلام تصریح کرد: در ۲۴ خرداد سال گذشته ۴۰ درصد از رأی دهندگان به آقای روحانی رأی دادند اما با وجود اینکه دولت جدید پشتوانه ۴۰ درصد از رأی دهندگان را دارد اما آن طور که شاید و باید نتوانسته سیاست‌های جدیدی در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه در عزل و نصب‌ها تحقق ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۴، بولدزروار تمامی مسئولان تغییر کردند و افرادی که منتسب به دولت آقای رفسنجانی و خاتمی بودند در آن دولت از مسئولیت برکنار شدند.

زیباکلام گفت: نوع نگاه ما متفاوت است و اندیشه و فکر ما سنخیتی با دولت‌های نهم و دهم پیدا نمی‌کند و ما نباید آن برخورد را انجام دهیم چون اگر مدیری در زمان دولت دهم منصوب شده و موفق عمل کرده نباید آن را عزل کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه گفت: به نظر می‌رسد اقدام آقای روحانی در خصوص مطالبات مدنی صرفا این شده که می‌گوید من فراموش نکرده‌ام و جز این اقدام دیگری انجام نداده است.

وی گفت: صرف‌نظر از اینکه دولت با قید و بندهایی که دست و پای آن را بسته است، گام‌هایی را در راستای تحقق جامعه مدنی و توسعه سیاسی برداشته است.

وی در ادامه فضای دانشگاه‌ها در دولت نهم و دهم را بسته توصیف کرد و گفت: اکنون طیف تندروی اصولگرایی به دنبال ادامه چنین روندی هستند چون می‌دانند با وجود باز بودن فضای دانشگاهی، اکثر دانشجویان مخالف اندیشه‌های آنان هستند.
زیباکلام افزود: با وجود اختلافاتی که میان خود اصلاح‌طلبان وجود دارد اما باید برای اجتناب از اختلاف در بسیاری از حوزه‌ها به لیست واحد برسیم.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: بدترین اتفاق این است که با لیست‌های متفاوت و با نام اصلاح‌طلبی وارد انتخابات شویم و در آن صورت ‌زمینه شکست خود را فراهم کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بصیر
آقای توهم کلام اگر افساد طلبها هرجوری به ملت وعده بدهند دیگر حنا یشان پیش ملت رنگ ندارد. چون قبل از انتخابات با گریه وذلیلی خودشان را مظلوم جلوه می دهند وقتی پست کلیدی را فتح کردند دیگر ملت که هیچ خدا را بنده نیستند .