سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۲

دیدار موسوی با گروهک ها وسکوت چپ های خط امامی

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 109129
روزنامه کیهان نوشت:
محافل ضدانقلاب اقدام يكي از سران فتنه در ملاقات با سران برخي گروهك هاي ليبرال و مدعي عنوان ملي-مذهبي را نوعي مرزشكني در تاريخ 30 ساله ضد انقلاب مي دانند و اين در حالي است كه مدعيان طرفداري از خط امام در جبهه موسوم به اصلاحات در اين زمينه سكوت اختيار كرده اند. موسوي پنج شنبه گذشته با چند تن از اعضاي نهضت آزادي، جنبش مسلمانان مبارز و گروهك موسوم به ملي-مذهبي (منشعب از نهضت آزادي) ملاقات كرد.
سايت پيك نت وابسته به برخي عناصر سابقاً توده اي كه در خدمت برخي سرويس هاي اطلاعاتي غرب فعاليت مي كند، با ذوق زدگي نسبت به ائتلاف موسوي با گروهك هاي ضدخط امامي نوشت؛ كار موسوي شكستن سد و مرز 30 ساله است. اين توطئه هاي مرتجعان مذهبي بود كه متاسفانه بخش قابل توجهي از چپ مذهبي و حتي ميانه (كارگزاران) در آن افتادند.
سايت صهيونيستي بالاترين هم با استقبال از علني شدن پيوند موسوي با گروهك هاي ياد شده نوشت: كدام جريان را در تاريخ سراغ داريد كه در آن ليبرال و كمونيست و سكولار و مذهبي يكجا جمع شده باشند؟
احمد سلامتيان از عناصر نزديك به بني صدر و دفتر هماهنگي وي در سال هاي آغازين انقلاب هم به بي بي سي گفت: يكي از مشخصات جريان سبز، به هم زدن چارچوب ها و مرزهاي شناخته شده در داخل جمهوري اسلامي است. نيروهايي كه در گذشته بنا به ملاحظات گوناگون با يكديگر ارتباط نمي گرفتند، اكنون متحداني براي هم پيدا كرده اند.
وي اظهار داشت: اگر چنين روندي در مورد احزابي مانند مشاركت در سال هاي پيش از اين با ملي مذهبي ها شروع شده بود، در مورد افرادي مانند ميرحسين موسوي اين امر ديرتر اتفاق افتاده اما ضرورت هاي مبارزه و تغيير شعارهاي جنبش سبز، موجب نزديك شدن با ملي-مذهبي ها از سوي اصلاح طلبان است كه هنوز خود را دنباله رو آيت الله خميني مي دانند. اين هماهنگي هاي تشكيلاتي بايد بيشتر شود. در غير اين صورت جنبش زير فشار مبدل به نوعي روزمرگي سياسي مي شود و به جاي گسترش، گرفتار افول خواهد شد.
نيك آهنگ-ك كاريكاتوريست خارج نشين روزنامه هاي زنجيره اي هم با اشاره به اظهارات موسوي در ملاقات مذكور مبني بر لزوم جذب خاكستري ها، از مخالفت مدعيان جنبش سبز با «امام» و «خط امام» خبر داد و نوشت: وقتي موسوي از شبكه هاي اجتماعي حرف مي زند نمي تواند انتظار داشته باشد اين شبكه ها از نظر ايدئولوژيكي يك سويه عمل كنند. سخنان اخير او از درك بالا خبر مي دهد اما بايد ديد اين كلام را در برنامه ريزي ها چه قدر راه مي دهد. بنابر تعريف موسوي خيلي ها نه طرفدار ولايت فقيه هستند و نه علاقه اي به عكس امام دارند. اينجاست كه سكولارها به كار مي آيند. اين بار سبزها بايد به دنبال سكولارها باشند.
سايت بالاترين هم در مطلب ديگري با اشاره به اظهارات موسوي مبني بر دوري از تعصب و پيشه كردن انعطاف از موسوي پرسيده كه آيا اين انعطاف در حد كنار گذاشتن قانون اساسي و جمهوري اسلامي هست يا نه؟
گفتني است حضرت امام خميني(ره) كه موسوي روزگاري ادعاي پيروي از آن حضرت را داشت، بارها بر نفاق و خيانت گروهك هايي چون نهضت آزادي تاكيد كرده و معتقد بود كه اگر آنها روي كار مي ماندند ضربه اي به اسلام عزيز مي زدند كه تا قرن ها سر بلند نمي كرد. امام به اعتبار اسناد خيانت مدعيان دروغين عنوان ملي-مذهبي كه پس از تسخيرلانه جاسوسي آمريكا علني شد، تصريح كردند آنها مشروعيتي ندارند. نهضت آزادي حتي انتخابات دوم خرداد 76 را تحريم كرده بود اما به اعتبار سرسپردگي كامل موسوي به گروهك ها، از وي حمايت كرد.
نكته جالب در اين ميان سكوت مدعيان خط امام در جبهه اصلاحات و گروه هايي چون مجمع روحانيون و اشخاصي نظير علي اكبر محتشمي پور است كه بارها از نفوذ انجمن حجتيه (مروجان جدايي دين از سياست) ابراز نگراني كرده اما اكنون درباره زد و بند موسوي با گروهك هاي ليبرال و سكولار سكوت اختيار كرده اند. در اين ميان وضعيت محتشمي پور (عضو ستاد انتخاباتي موسوي و رئيس كميته كذايي صيانت از آراء) از بقيه متمايزتر است چه آن كه حضرت امام در پاسخ به نامه وي، درباره نهضت آزادي تصريح كردند: « در موضوع نهضت به اصطلاح آزادي مسائل فراواني است كه بررسي آن محتاج به وقت زياد است. آنچه بايد اجمالا گفت آن است كه پرونده اين نهضت و همين طور عملكرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت مي دهد كه نهضت به اصطلاح آزادي طرفدار جدي وابستگي كشور ايران به آمريكا است، و در اين باره از هيچ كوششي فروگذار نكرده است... به حسب اين پرونده هاي قطور و نيز ملاقات هاي مكرر اعضاي نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمريكا و به حسب آنچه من مشاهده كردم از انحرافات آنها، كه اگر خداي متعال عنايت نفرموده بود و مدتي در حكومت موقت باقي مانده بودند ملت هاي مظلوم بويژه ملت عزيز ما اكنون در زير چنگال آمريكا و مستشاران او دست و پا مي زدند و اسلام عزيز چنان سيلي از اين ستمكاران مي خورد كه قرن ها سر بلند نمي كرد، و به حسب امور بسيار ديگر، نهضت به اصطلاح آزادي صلاحيت براي هيچ امري از امور دولتي يا قانون گذاري يا قضايي را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آن كه متظاهر به اسلام هستند و با اين حربه جوانان عزيز ما را منحرف خواهند كرد و نيز با دخالت بي مورد در تفسير قرآن كريم و احاديث شريفه و تاويل هاي جاهلانه موجب فساد عظيم ممكن است بشوند، از ضرر گروهك هاي ديگر، حتي منافقين اين فرزندان عزيز مهندس بازرگان، بيشتر و بالاتر است... نهضت به اصطلاح آزادي و افراد آن چون موجب گمراهي بسياري از كساني كه بي اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند مي گردند، بايد با آنها برخورد قاطعانه شود، و نبايد رسميت داشته باشند».
و شگفت تر اينكه محتشمي پور در نامه استفسار خود از حضرت امام(ره) با استناد به عملكرد خيانت بار نهضت آزادي، اين گروهك را متهم به «سم پاشي عليه دفاع مقدس، برائت از مشركين و ولايت فقيه» و «تضعيف نظام جمهوري اسلامي» مي كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی به اصطلاح خط امامی!هر چند در ایام انتخابات به شما رای داده ام ولی شانس آوردید که از دسترس این شهروند عادی دور هستید وگرنه...
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما آن ها را سران فتنه و ضد انقلاب می نامید پس دیگر حرف نزنید شما با دستان خودتان و با بداخلاقی و خشونت طلبی و انگ و تهمت هر چه خواسته اید به موسوی ها گفته اید در واقع امروز دو نگرش وجود دارد یک نگرش اسلام رحمانی که مد نظر امام بود و نگرش دیگر اسلامی که دائم انگ می زند همه مخالفان را بی دین معرفی می کند به مخالفان خود فتنه گر می گوید و آن موقع انتظار دارد آن فتنه گران تنور انتخاباتشان را گرم کنند و بعد کنار بروند تا آن ها هر گاری خواستند انجام دهند این اوج بی رحمی و بداخلاقی است.