جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
تداوم صدرنشینی تراکتور و صعود فولاد

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال چگونه گذشت

برنامه بازهای هفته چهاردهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 389129
هفته سیزدهم لیگ برتر با تداوم صدرنشینی تراکتور ، برتری تیمهای فولاد،پرسپولیس، سپاهان ، نفت و توقف استقلال به اتمام رسید.
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال چگونه گذشت
به گزارش سرویس ورزشی جهان،  هفته سیزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه ۸ و ۹ آبان‌ماه با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد که در روز اول، ابتدا پرسپولیس با تک گل محمد نوری، پیکان را در ورزشگاه تختی شکست داد تا با کسب ۱۸ امتیاز به رده هشتم جدول صعود کند.

این بازیها با تداوم صدرنشینی تراکتور ، برتری تیمهای فولاد،پرسپولیس، سپاهان ، راه آهن، نفت و تساوی تیمهای  استقلال و صبا و نیز نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن به اتمام رسید.

داربی تبریز را تراکتورسازی برد

دیدار تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز با برتری قاطع سه بر یک شاگردان خطیبی به پایان رسید. در این دیدار ابتدا فرشاد احمدزاده در دقیقه هفتم تراکتورسازی را پیش انداخت و در دقیقه ۱۴ نیز ادینیو گل دوم را به ثمر رساند. با این همه تلاش شاگردان فراز کمالوند در دقیقه ۲۷ جواب داد و انصاری توانست اختلاف را به حداقل برساند.

در نیمه دوم این دیدار تراکتورسازی بر بازی سوار بود و در دقیقه ۸۸ ادینیو از روی نقطه پنالتی گل دوم خودش و گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا تراکتورسازی با ۲۷ امتیاز صدرنشینی اش را تدوام بخشد.

فولاد ملوان را برد تا جای استقلال بنشیند

تیم فوتبال فولاد خوزستان با پیروزی مقابل ملوان در هفته سیزدهم لیگ برتر به رده دوم جدول صعود کرد.
در یکی از دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران فولاد خوزستان و ملوان از ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر فولاد خوزستان به اتمام رسید.

در حالی که بازی بدون گل در حال اتمام بود سروش رفیعی در دقیقه ۹۱ توانست از روی نقطه پنالتی دروازه ملوان را باز کند تا شاگردان دراگان اسکوچیچ مقابل تیم سابق این مربی به پیروزی برسند. با این نتیجه فولاد خوزستان ۲۴ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد .
رفیعی با ۷ گل به رده دوم جدول گلزنان لیگ رسید و هرچند برای ۲۴ ساعت تعداد گل‌هایش با ادینیو برابر بود اما در پایان دیدارهای هفته، باز هم اختلاف این دو گلزن، به ۲ گل رسید.

شاگردان قلعه‌نویی به رده سوم رفتند
تساوی خانگی استقلال برابر صبا

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و صبای قم در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی به پایان رسید تا شاگردان قلعه‌نویی دو امتیاز خانگی را از دست بدهند. مسابقه‌ای که استقلالی‌ها در دقیقه ۷۱ توسط شهباززاده به گل رسیدند اما ۳ دقیقه بعد ایوب کلانتری کار را به تساوی کشاند. با متوقف شدن استقلال توسط تیم صمد مرفاوی، آبی‌پوشان تهرانی از رده دوم به سوم سقوط کردند اما صبا همچنان در رده ششم باقیماند.

در بازی همزمان هم نفت تهران با تک گل پادوانی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، مقابل میزبانش یعنی پدیده مشهد به پیروزی رسید تا با دو پله صعود، به رده پنجم صعود کند. پدیده با این شکست به رده نهم و نیمه دوم جدول سقوط کرد.

در ادامه این دیدارها، سایپا در ورزشگاه خانگی و در روزی که دو ضربه پنالتی‌اش را از دست داد، برابر راه‌آهن تن به شکست ۲ بر یک داد. یکی از این پنالتی‌ها توسط امیر عابدزاده دروازه‌بان راه‌آهن که پسر احمدرضا عابدزاده است، مهار شد.

در اصفهان هم یک بازی جذاب و پرحادثه برگزار شد. در این بازی سپاهان اصفهان دو مرتبه شکست مقابل صنعتی خوزستان را با تساوی عوض کرد و در نهایت با گل دقیقه ۷۸ مهدی شریفی مقابل این تیم اهوازی به پیروزی دست یافت. با این برد سپاهانی‌ها هرچند با استقلال هم امتیاز شدند، اما به خاطر تفاضل گل کمتر در رده چهارم باقی ماندند. صنعتی هم به خاطر گل زده بیشتر نسبت به ذوب‌آهن، رتبه دوازدهم را حفظ کرد.

نفت مسجد سلیمان هم در خانه شکست مقابل ذوب‌آهن اصفهان در نیمه نخست را در نیمه دوم جبران کرد تا با تکیه بر این یک امتیاز این بازی و شکست ملوان، بالاخره از قعرجدول نجات یافته و به رده پانزدهم برسد.

نتایج کامل دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

* پیکان تهران صفر - پرسپولیس یک
گل: محمد نوری (۷۵) برای پرسپولیس

* فولاد خوزستان یک - ملوان بندرانزلی صفر
گل: سروش رفیعی (۹۰) برای فولاد

* پدیده مشهد صفر - نفت تهران یک
گل: لئوناردو پادوانی (۳۶ - پنالتی) برای نفت

* استقلال تهران یک - صبای قم یک
گل‌ها: سجاد شهباززاده (۷۱) برای استقلال - ایوب کلانتری (۷۴) برای صبا

* سایپا البرز یک - راه‌آهن تهران ۲
گل‌ها: پویا نزهتی (۱۲) برای سایپا - علی علیپور (۳) و رضا خالقی‌فر (۵۲) برای راه‌آهن

* سپاهان اصفهان ۳ - صنعتی خوزستان ۲
گل‌ها: مهدی شریفی (۴۵ و ۷۸) و وریا غفوری (۶۴) برای سپاهان - محمد اوسانی (۲۸) و روح‌الله سیف‌اللهی (۵۱) برای صنعتی

* گسترش فولاد تبریز یک - تراکتورسازی تبریز ۳
گل‌ها: جابر انصاری (۲۷) برای گسترش - فرشاد احمدزاده (۷) و لوسيانو ادينیو (۱۴ و ۸۸۰- پنالتی) برای تراکتورسازی تبریز

* نفت مسجد سلیمان یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
گل‌ها: کارلوس دوس‌سانتوس (۴۸) برای نفت - اسماعیل فرهادی (۳۶) برای ذوب‌آهن

جدول آقای گل:
۹ گل:
لوسيانو ادينیو (تراکتورسازی تبریز)

۷ گل:
سروش رفيعی (فولاد)

۶ گل:
محسن دلير (تراکتورسازی) و سجاد شهباززاده (استقلال)

۵ گل:
مهدی شریفی (سپاهان)

۴ گل:
محمد قاضی و اميد ابراهيمی (استقلال)، احمد حسن‌زاده و ایوب کلانتری (صبای قم)، روح‌الله سیف‌اللهی و میثم مجیدی (صنعتی خوزستان)، رضا عنایتی (پدیده)، محمد عباس‌زاده (پرسپولیس)، سامان نريمان‌جهان (تراکتورسازی) و لوسيانو پريرا (سپاهان)

۳ گل:
سیدامین منوچهری، رامين رضائيان و محمد غلامی (راه‌آهن)، لئوناردو پادوانی، علی قربانی و وحید امیری (نفت تهران)، میلاد میداوودی و حامد شيری (سايپا)، مارکو اورليو آيوبل (صبای قم)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، اکبر صادقی (پدیده)، سیدجلال رافخوایی (ملوان)، جابر انصاری (گسترش فولاد) و سعید دقیقی (پیکان)

در ضمن برنامه هفته چهاردهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۱۵/۰۸/۹۳
* راه‌آهن تهران - پیکان تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی
* سپاهان اصفهان - نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه فولادشهر
* پرسپولیس تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه آزادی

جمعه - ۱۶/۰۸/۹۳
* پدیده مشهد - فولاد خوزستان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* ملوان بندرانزلی ـ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی انزلی
* صنعتی خوزستان ـ سایپای البرز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز
* صبای قم ـ نفت تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه یادگار امام تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *