پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

افزایش شدیداحساسات ضدیهودی درانگلیس

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 399227
روزنامه دیلی تلگراف روز سه‌شنبه از افزایش بی‌سابقه احساسات ضدیهودی در انگلیس از زمان حمله رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آمار نشان می‌دهد احساسات ضدیهودی در انگلیس تنها در مدت یک ماه از تابستان ۲۰۱۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰۰درصد افزایش داشته است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف دیروز (سه‌شنبه) نوشت احساسات ضدیهودی مردم انگلیس در طول سه دهه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. یک اتحادیه امنیتی فعال در امور خیریه در انگلیس که فعالیت‌های ضد اسراییلی را در این کشور بررسی می‌کند برآورد کرده است از سال ۱۹۸۴ تاکنون، سال ۲۰۱۴ شاهد بیشترین احساسات ضدیهودی در انگلیس بوده است.

بر اساس ارقام منتشر شده این اتحادیه، گزارش‌های ثبت‌شده در مورد موارد اقدامات ضدیهودی در انگلیس تنها در ماه جولای سال جاری میلادی ۳۰۲ مورد گزارش شده که در مقایسه با ۵۹ مورد ثبت شده در مدت مشابه سال قبل یعنی سال ۲۰۱۳ افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی داشته است.

هرچند «ویوین واین‌من» رئیس هیئت معاونین یهودیان بریتانیا می‌گوید بسیاری از این اقدامات از تنفر نسبت به یهودیان نشأت گرفته، اما او اذعان دارد که این مساله همزمان با اقدام نظامی رژیم‌صهیونیستی علیه غزه شکل گرفته است.

بعد از جنگ ۵۰ روزه اسراییل علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه در طول تابستان گذشته که طی آن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی من جمله حدودا ۶۰۰ کودک به شهادت رسیدند، احساسات ضد اسراییلی میان مردم سراسر جهان افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *