جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

گاف‌هاي مكرر VOA در برنامه حمايت از هولوكاست

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 107220
شبكه تلويزيوني صداي آمريكا در ويژه‌برنامه‌اي با هدف حمايت از هولوكاست، دچار گاف‌هاي متعددي شد كه آن را از يك برنامه با موضوعي تكراري و خسته‌ كننده، به ويژه‌برنامه‌اي سرگرم‌كننده تبديل كرد!

به گزارش فارس، شبكه ايران نوشت؛ شبكه تلويزيوني صداي آمريكا در برنامه "روي خط " خود با دعوت از يك استاد ايراني از دانشگاه حيفاي اسراييل به نام "سلي شاهور " تلاش كرد با حمله به مواضع احمدي‌نژاد در مورد پديده هولوكاست، به دفاع از حقانيت اين پديده بپردازد اما گاف‌هاي متعدد دست‌اندركاران، آن را از يك برنامه تكراري و خسته‌كننده به ويژه‌برنامه‌اي سرگرم‌كننده تبديل كرد!

* من هم معتقدم برخورد غرب با منتقدان هولوكاست ضد دموكراسي است!
اين استاد دانشگاه در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينكه آيا ادعاي احمدي‌نژاد درباره نبود آزادي بيان در غرب به خاطر عدم اجازه به افراد براي تحقيق در مورد هولوكاست، ادعاي پوچي نيست؟ در كمال ناباوري مجري گفت: البته در برخي از كشورهاي اروپايي تكذيب هولوكاست جرم به حساب مي‌آيد و به نظر من اين موضوع، پديده‌اي بر ضد دموكراسي است.
مجري برنامه با قطع صحبت مهمان حاضر در برنامه تصريح كرد: پس صحبت‌هاي احمدي‌نژاد دروغ است كه گفته اظهار نظر درباره هولوكاست جرم است. بلكه در واقع فقط انكار يا تكذيب آن در كشورهاي اروپايي جرم به حساب مي‌آيد و صحبت در مورد تاييد آن جرمي محسوب نمي‌شود!
شاهور بي‌توجه به هدف صداي آمريكا از دعوت وي به اين برنامه، در پاسخ به مجري ادامه داد: البته در برخي از كشورها حتي اظهار نظر در مورد هولوكاست هم جرم به حساب مي‌آيد.
مجري نيز در اظهارنظري جالب، اظهارات اين استاد دانشگاه را اينگونه توضيح داد كه البته اين امر به اين دليل است كه فضايي ايجاد نشود تا دوباره نازيست‌ها روي كار بيايند و در اين صورت اگر دقت كنيم مي‌بينيم كه اين حركت، ضد دموكراسي نيست!

* گاف تهيه‌كننده در پخش تصاوير زمينه
گاف بعدي صداي آمريكا هنگامي رخ داد كه مجري در بخشي از برنامه، با بيان اين ادعا كه صحبت‌هاي احمدي‌نژاد احساسات يهوديان را جريحه‌دار كرده است، اظهار داشت: يهوديان مي‌گويند هولوكاست يك اعتقاد است و احمدي‌نژاد به اعتقادات آنها توهين كرده است.
اما در همين لحظه تصاوير ديدار احمدي‌نژاد با يهوديان ضد صهيونيست پخش مي‌شد كه نشان مي‌داد يهوديان به خاطر اعتراض شجاعانه رييس‌جمهور ايران به سران رژيم صهيونيستي كه آبروي يهوديان را در سراسر جهان خدشه‌دار كرده‌اند، از وي قدرداني مي‌كنند.
در همين هنگام مجري برنامه پرسيد آيا در قبال اين توهين احمدي‌نژاد به يهوديان، تاكنون يك بار هم شاهد بوده‌ايم كه اسراييل به اعتقادات مسلمانان توهين كند؟ و استاد ايراني ـ اسراييلي نيز در پاسخ گفت : بله!
وي اينطور ادامه داد كه در اسراييل هم كساني هستند كه به مسلمان‌ها توهين مي‌كنند و در ادامه ادعا كرد كه البته الان كمتر شده است.

* كوره‌هاي آدم‌سوزي در اسراييل!
در ادامه گاف‌هاي پي‌ در پي اين ويژه‌برنامه صداي آمريكا در حمايت از هولوكاست، مجري تلويزيوني از شاهور پرسيد آيا مي‌شود دانشجويان ايراني به صورت گروهي به اسراييل بيايند تا بتوانند كوره‌هايي را كه در آن يهوديان را سوزانده‌اند و الان به عنوان يك سند موجود است را ببينند تا دروغ بودن اظهارات آقاي احمدي‌نژاد بيش از پيش مشخص شود؟!
اين استاد دانشگاه كه از اطلاعات ناقص مجري برنامه متعجب شده بود، در جواب گفت: در اسراييل كوره‌اي وجود ندارد. در واقع مسئله كوره‌هاي آدم‌سوزي مسئله‌اي مربوط به جنگ‌هاي جهاني است و مكان كوره‌ها هم در آلمان و لهستان است.
مجري دوباره سريعاً با قطع صحبت‌هاي مهمان برنامه گفت پس مي‌شود آنها به اين كشورها بروند تا اسناد را ببينند؟!
اين گزارش حاكي است كه در خلال اين ويژه‌برنامه نيز صحبت‌هايي از محمد خاتمي رييس‌جمهور سابق، محسن آرمين، صادق زيباكلام، مجتبي واحدي و مهدي كروبي در تاييد تلويحي پديده هولوكاست پخش مي‌شد.
اين سومين ويژه‌برنامه در رابطه با موضوع هولوكاست بود كه از صداي آمريكا با اتفاقاتي خنده‌دار پخش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما چه طور این شبکه رو تماشا می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که پارازیت داریم اگه راهکاری دارید به ما هم بگید!!!!!!