جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۲

یک اتفاق عجیب در اینچئون

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 387220
صادق بیت سیاح پرتابگر دیسک درکلاس اف ۴۱ درادامه رقابتهای دو ومیدانی بازی های پاراآسیایی اینچئون امروز چهارشنبه موفق به کسب مدال طلا شد.
یک اتفاق عجیب در اینچئون
به گزارش جهان به نقل از مهر، بیت سیاح با رکورد ۳۷ متر و ۳۲ سانتیمتر عنوان نخست این رقابتها را به دست آورد.

این ورزشکار ایرانی با نخستین پرتاب خود این رکورد را ثبت کرد و اول شد.

او درپرتاب دوم ۲۷ متر و ۲۵ سانتی متر پرتاب کرد و در پرتاب سوم رکورد ۳۵ متر و ۱۲ سانتیمتر را از خود به جای گذاشت.

بیت سیاح در پرتاب چهارم خطا کرد و در پرتاب پنچم موفق به کسب رکورد ۳۵ متر و ۴۷ سانتیمتر شد.

دراین ماده نمایندگان عراق دوم و سوم شدند بیت سیاح پس ازکسب مدال طلا با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران درپیست دو و میدانی دور افتخار زد.

کاروان ورزشی ایران با ۲۰۴ ورزشکار شامل ۱۴۵ مرد و ۵۶ زن در ۱۶ رشته در این بازیها حضور پیدا کرده است. کاروان ورزش ایران در دوره گذشته این بازیها که به میزبانی گوانگجو چین برگزار شد با کسب ۲۳ مدال طلا، ۱۷ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز به عنوان چهارمی دست پیدا کرده بود.

یک اتفاق عجیب؛
طلای مرتضی مختاری به علیرضا مختاری رسید

روز گذشته و در جریان رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در پرتاب دیسک مردان کلاسF۵۳/۵۴ در حالی که نام مرتضی مختاری به عنوان نفر اول این کلاس و برنده مدال طلا اعلام شده بود بعد از مدتی نام نفر دوم که وی هم نماینده ایران یعنی علیرضا مختاری بود به عنوان قهرمان این رشته ثبت شد.

دلیل این موضوع هم ادغام ورزشکاران دو کلاس عنوان شده بود که بعد از قرار گرفتن رکوردها در جدول حتی با وجود اینکه مرتضی مختاری بیش از ۸ متر پرتاب کرده بود اما جایی در بین نفرات برتر که کمتر از او پرتاب کرده بودند، نداشت.

طلای علیرضا مختاری در روز گذشته یازدهمین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر در این رقابت‌ها بود.

علیرضا مختاری در روز یکشنبه نیز در پرتاب دیسک موفق به کسب یک مدال طلای دیگر شده بود.

بر اساس آنچه در سایت مسابقات درج شده است علیرضا مختاری با ۶ متر و ۶۰ سانتی متر اول شده است و عبدالرضا جوکار دیگر نماینده کشورمان با ۵ متر و ۵۳ سانتی متر دوم شده است. این در حالی است که در جدول اعلام شده خبری از مرتضی مختاری که پیش از این و در ورزشگاه قهرمان اعلام شده بود نیست.

بهمن رضایی، سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان، در این خصوص گفت: بر اساس قوانین، کلاسبندی ورزشکاران به صورت تئوری و بخشی هم به صورت عملی انجام می‌شود. در این ماده هم کلاسبندها با حضور در مسابقه کلاس مرتضی مختاری را تغییر دادند و او باید امروز در کلاس جدیدش یعنی کلاس ۴ مسابقه دهد. به همین دلیل بعد از اتمام مسابقه و با وجود اعلام نتایج تصمیم گرفته شد تا مرتضی مختاری از این کلاس به کلاس دیگری برود و مدال طلای او هم به علیرضا مختاری که دوم شده بود تعلق گیرد که در نهایت به حال کاروان ایران فرقی نکرد و تنها نام مدال‌آوران ما تغییر کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ورزشکار هندی که در این کلاس سوم شده بود نیز کلاسش تغییر کرد که با توجه به چهارمی جوکار در این ماده وی نیز با دو پله صعود به صاحب مدال نقره شد.

بدین ترتیب و با توجه به اینکه مدال‌های طلا و نقره این ماده در روز گذشته به نام ورزشکاران ایران ثبت شده بود تغییری در مدال‌ها ایجاد نشد و تنها نام ورزشکاران کشورمان جا به جا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انشاءالله بتونن رتبه چهارسال گذشته رو در جدول مدال ها حفظ کنند.
فاطمه
یعنی چی؟ مگه میشه بعد از مسابقه چنین تغییراتی اعمال کرد؟! مسخره بازیه مگه؟