شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فرکی: اصلا به تیم ملی فکر نمی‌کنم

جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 377528
سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان گفت: داستان قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال پلیسی شده و نمی‌دانم چرا تکلیف مشخص نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین فرکی در خصوص رفتن کارلوس کی‌روش از ایران و بحث حضورش در تیم ملی به جای کی‌روش گفت: در آخرین اظهارنظرم گفته بودم که باید هر ۲ پایم را جراحی کنم که از این صحبت ۳ ماه می‌گذرد. در این فاصله تماس‌ها و بحث‌های زیادی در مورد سرمربیگری من چه در تیم ملی و چه تیم‌های باشگاهی می‌شد اما ترجیح دادم کمتر پاسخگوی مسائل مربوط به تیم ملی شوم.

سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، تصریح کرد:‌ شاید اگر می‌دانستم کی‌‌روش امروز ایران را ترک کرده در این برنامه شرکت نمی‌کردم اما آرزو می‌کنم کی‌روش به ایران برگردد و نتایجی را که مردم مدت‌هاست منتظرند تیم ملی در جام ملت‌ها کسب کند با ایران به دست بیاورد.

فرکی با بیان اینکه اصلاً به تیم ملی فکر نمی‌کنم خاطرنشان کرد: هدفم این بود که ابتدا سلامتی‌ام را به دست بیاورم و اگر هم به اظهارنظری نمی‌پرداختم به دلیل این بود که نمی‌خواستم مقابل مسائلی قرار بگیرم. در مورد مربیگری‌ام در تیم‌های باشگاهی هنوز چیزی مشخص نیست اما به هر حال باید از جایی کارم را آغاز کنم و نمی‌توانم کار نکنم. این در حالی است که برای جراحی پای دومم باید ۶،۷ ماه دیگر اقدام کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این شائبه بوجود آمده که مربیان داخل کشور دوست دارند ناکامی کارلوس کی‌روش در تیم ملی را ببینند، گفت: فکر نمی‌کنم اینگونه باشد. بحث آنها سلیقه و اعتقادات است و ممکن است با شخص سرمربی تیم ملی چالش داشته باشند و همین مسئله باعث شده که چنین ذهنیتی بوجود بیاید.

سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان اضافه کرد:‌ برای نتیجه‌گیری چه با مربی سطح بالا و چه مربی داخلی تضمینی وجود ندارد.

فرکی با اشاره به روند تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران، عنوان کرد: داستان کی‌روش و تیم ملی علاوه بر بُعد ورزشی، پلیسی شده است؛ آنقدر قرارداد کی‌روش مهم شده که برخی آن را به مذاکرات سیاسی ۱+۵ و قرارداد ترکمنچای تشبیه می‌کنند. قراردادی باید بسته شود و بحث آن به پایان برسد. نمی‌دانم چرا قرارداد کی‌روش با فدراسیون این همه کش و قوس پیدا کرده است.

مربی پیشین تیم ملی ادامه داد: این روزهای آخر بحث قرارداد کی‌روش کاملاً پلیسی شده و معلوم نیست چرا این همه طول کشیده است. در حال حاضر نه کی‌روش و نه علی کفاشیان پیدایشان نیست در صورتی که همه می‌خواهند تکلیف تیم ملی مشخص شود. مربیان داخلی به دنبال ناکامی کی‌روش نیستند بلکه دنبال این هستند که چرا باید برای بستن قرارداد یک مربی این همه بحث شود و فرصت‌ها از بین برود.

فرکی در ادامه در خصوص جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی از بازیکنان لیگ برتری خاطرنشان کرد: شاید پاسخ این سوال ارتباطی به من پیدا نکند اما باید بگویم که بحث کارت پایان خدمت ربطی به بازیکنان ندارد. همانطور که می‌بینید بازیکنانی که مورد سوال واقع شده بودند به مسابقات بازگشتند و در حال حاضر برای تیم‌های خود بازی می‌کنند.

این مربی تصریح کرد: در رشته‌های دیگری مانند پزشکی و ... هم ممکن است تخلفات و سهل‌انگاری‌هایی به وجود بیاید. مقصر کسانی نیستند که کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند بلکه مقصر افرادی هستند که باید نسبت به صدور کارت‌ها کنترل بیشتری می‌کردند.

فرکی در مورد عملکرد تیم‌های لیگ برتری تا پایان هفته پنجم گفت: هنوز زود است که از تیم‌ها ارزیابی داشته باشیم اما به لحاظ کیفی انتظاراتی که مردم دارند برآورده نشده است. در مجموع ۲،۳ تیم خودشان را برای قهرمانی این فصل آماده می‌کنند. به اعتقاد من ۶ تیم اول فصل گذشته بازهم امسال رقابت و این شانس را دارند که بار دیگر در این رتبه‌ها قرار بگیرند. البته نباید فراموش کنیم که توفیقی حاصل شده و از مشهد نماینده‌ای در لیگ برتر داریم. شاید پدیده همانند نامش بتواند فصل موفقی داشته باشد.

سرمربی پیشین فولاد خوزستان ادامه داد: همین چند تیم خواهند توانست در لیگ شرایط خوبی پیدا کنند و البته تیم‌هایی چون پرسپولیس و نفت هم از مدعیان خواهند بود چرا که تنها ۵ هفته گذشته است.

وی در پایان در مورد تیم امید گفت: تیم امید فرصت خوبی برای تیم ملی بزرگسالان است و در گذشته هم با عملکرد خوب بازیکنان خوبی را به تیم ملی بزرگسالان داده که می‌توانیم از آنها برای موفقیت در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *