جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چراغ سبز مذاکراتی نتانیاهو به خودگران‌ها

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 442228
نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان بدون هر گونه پیش شرطی ابراز تمایل کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» می‌گوید اسرائیل علاقمند به از سرگیری مذاکره با تشکیلات خودگردان بدون هر گونه پیش شرط است.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو در دیدار با اعضا سازمان «زنان فعال صلح» گفت، مایل است «همین الان» با «محمود عباس»‌ رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کند تا مذاکرات صلح را بدون پیش شرط از سر بگیرد.

سازمان «زنان فعال صلح» بعد از جنگ تابستان گذشته غزه تشکیل شد. این سازمان متشکل از زنان عرب و یهودی است که خواستار همزیستی هستند.

در جمع این گروه از زنان بود که نتانیاهو گفت، آماده است «همین الان» به رام‌الله یا هر جای دیگری برود تا بدون هر گونه پیش‌شرط مذاکرات مستقیم برگزار کند.

مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از آوریل ۲۰۱۴ متوقف شده و تلاش‌های اندکی برای از سرگیری این مذاکرات صورت گرفته است. با این حال، برخی دیپلمات‌ها گفته‌اند، در پاییز امسال، بعد از اینکه تکلیف توافق هسته‌ای ایران روشن شد، تلاش برای احیا مذاکرات از سر گرفته می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار اظهار داشت: «راه‌حل این مناقشه، ایجاد دو کشور برای هر دو ملیت است. کشور مشروع فلسطینی باید کشور مردم یهود را به رسمیت بشناسد».

نتانیاهو به اعضاء این سازمان گفت: «اگر محمود عباس را دیدید به او بگویید اگر مایل است، من آماده‌ام با او دیدار کنم».

بر اساس این گزارش، ابراز تمایل نتانیاهو برای گفت‌وگو با عباس زمانی مطرح شده است که شایعاتی درباره کناره‌گیری عباس از ریاست تشکیلات خودگردان مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *