جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
کلانتری:

احیای دریاچه ارومیه نباید سیاسی شود

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 421112
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه موضوع احیای دریاچه ارومیه نبایدسیاسی شود، گفت: اگر بتوانیم تا ۱۰ سال آینده وضعیت دریاچه ارومیه را به تراز اکولوژیک برگردانیم باید خداوند را شاکر باشیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عیسی کلانتری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت و مردم هیچکدام به تنهایی قادر به احیای دریاچه ارومیه نیستند، افزود: وضعیت فعلی دریاچه ارومیه یک تهدید جدی برای منطقه است.

وی با اشاره به اینکه اگر وضعیت به همین روال پیش برود تا هشت سال دیگر در شهرستان عجب شیر و برخی از شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه آثاری از درخت نخواهد ماند، ادامه داد: منابع آبی روز به روز محدودتر می شوند.

کلانتری سپس با بیان اینکه برای حفظ منابع آبی کشور باید آب کمی برداشت کنیم و حاکمیت و دولت نیز موظف است به مردم کمک کند، افزود: منابع موجود آب های زیرزمینی در کشور ۳۳ میلیارد مترمکعب است و این درحالی است که براساس اعلام وزارت نیرو سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب آب برداشت می شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه هم اکنون در کشور تنها دریاچه ارومیه در حال نابودی نیست، افزود: کشور در معرض خطر کم آبی قرار دارد و مهمترین علت آن سیاست گذاری های اشتباه گذشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *