شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
اوحدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خبر داد

زمان پیش‌ثبت‌نام عتبات در سامانه حج و زیارت

در حج عمره گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گرفت
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 377518
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از فردا پیش ثبت نام عتبات در سامانه حج و زیارت شروع می شود و روز میلاد امام رضا(ع) نیز ثبت نام نهایی انجام خواهد شد و از ۷ مهر دوره جدید اعزام ها انجام خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه بعد از ۳۲ سال مجددا تقارن هفته دولت و هفته حج را داریم، گفت: در یکسال گذشته ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم مشتاق کشورمان برای تشرف به عمره مفرده ثبت نام کرده و در بانک ودیعه‌سپاری نموده اند.

وی افزود: در حال حاضر ۷ میلیون نفر در صف تشرف عمره و یک‌ونیم میلیون نفر برای تشرف به تمتع آماده هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برای اعزام زائران به حج تمتع محدودیت داریم، تصریح کرد: این محدودیت در حج عمره وجود ندارد. از این رو، در سالی که گذشت تلاش کردیم شرایط مساعد برای تشرف زائران به عمره مفرده را به نحو احسن فراهم کنیم، به طوریکه ۸۲۰ هزار نفر در عمره مفرده گذشته به این سفر پرخیر و برکت اعزام شدند، در حالی که در سال قبل آن ۴۹۰ نفر عازم عمره مفرده شدند که بر این اساس ۶۷ درصد افزایش اعزام زائرین را داشتیم.

اوحدی گفت: بعد از ۳۵ سال در موسم حج عمره گذشته زائران برای اولین بار توانستند در نیمه اول ماه صفر به این سفر اعزام شده و اربعین امام حسین(ع) را در مدینه منوره درک کنند.

وی با اشاره به ویژگی های عمره مفرده گذشته گفت: مدیریت قیمت تمام شده یکی از موضوعاتی بود که مدنظر قرار دادیم، مجموعه سازمان حج و زیارت و بعثه رهبری به برکت همدلی و انسجام توانست نسبت به مدت مشابه به ازای هر زائر ۴۵۰ هزار تومان از هزینه سفر را با حفظ همان کیفیت سابق کاهش دهد. یعنی در موسم حج عمره گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به امکانات بهداشتی و درمانی در عمره گذشته گفت: در شرایطی که تمام کشورها نگران بیماری کورنا بودند با خدمات خوب و ماندگار وزارت بهداشت و درمان، هلال احمر و مرکز پزشکی حج و زیارت ما حتی یک مورد زائر مبتلا به این بیماری نداشتیم.

اوحدی با اشاره به خدمات صورت گرفته در زمینه اعزام زائرین به عتبات عالیات نیز توضیح داد: با وجود جنایات بعثی- تکفیری‌ها ۸۵۰ هزار زائر عتبات توفیق تشرف به عتبات عالیات را داشتند، در اربعین گذشته ۸۰۰ هزار نفر توانستند در بزرگترین راهپیمایی و همایش خلق حضور پیدا کنند که البته باید گفت یک مورد حادثه امنیتی نیز برای زائران ما بوجود نیامد.

وی گفت: از فردا پیش ثبت نام عتبات در سامانه حج و زیارت شروع می شود و روز میلاد امام رضا(ع) نیز ثبت نام نهایی انجام خواهد شد و از ۷ مهر دوره جدید اعزام ها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: فاز اول زائر سرای چزابه در منطقه بوستان در اربعین امسال به عنوان میعادگاه حسینی به بهره برداری می رسد.

اوحدی با اشاره به برگزاری حج تمتع امسال خاطر نشان کرد: «معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» شعار حج تمتع امسال است.

وی افزود: تمام تلاش سازمان حج و بعثه رهبری بر این است که حج نماد کارآمدی نظام و حجاج به عنوان سفیران جمهوری اسلامی به حج اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امسال موفق شدیم با مدیریت قیمت تمام شده سفر حج علی رغم افزایش نرخ ارز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای برگرداندن به زائران برنامه‌ریزی کنیم که این رقم در تمتع سال گذشته ۲ میلیون تومان بود.

اوحدی با اشاره به گسترش خدمات پزشکی و درمانی به زائران زن در حج تمتع گفت: سال گذشته ۱۴ پزشک زن و امسال ۶۴ پزشک متخصص و فوق متخصص زن در ۶۰ درمانگاه مخصوص زنان و ۷ درمانگاه شبانه روزی به ارائه خدمات به بانوان زائر خواهند پرداخت.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با اشاره به اینکه تمام برنامه ریزی ها و تمهیداتی که انجام می شود با هدف فراهم شدن بستر مناسب برای رسیدن به اقتدار معنوی و بهره برداری زائران از این سفر معنوی است، گفت: جمعه هفته آینده ساعت ۸:۳۰ صبح اولین کاروان تمتع از ایستگاه تهران به این سفر اعزام خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *