جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

بازهم هتک حیثیت در تلگرام

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 457519
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری عامل هتک حیثیت ونشر اکاذیب در نرم افزار تلگرام خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر ،سرهنگ سید غلامرضا حسینی در تشریح این خبر گفت: با اعلام شكایت یکی از شهروندان مبنی بر هتك حیثیت و نشر اكاذیب علیه وی در شبكه اجتماعی تلگرام و نوشتن مطالب كذب، بلافاصله پس از هماهنگی با مقام قضائی پرونده ای تشکیل شد و بررسی موضوع در دستور كار مأموران پلیس فتا این استان قرار گرفت.
 
وی افزود:کارشناسان این پلیس طی یکسری اقدامات فنی و تخصصی متهم  را شناسایی و با اخذ مجوز از مقام قضائی وی را دستگیر کردند.
 
سرهنگ حسینی تصریح کرد:متهم پس از انتقال به پلیس فتا در ابتدا منکر هرگونه ارسال پیامک و هتک حیثیت و نشر اكاذیب در شبكه اجتماعی تلگرام شد اما در مواجه با شواهد و مستندات موجود؛ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر هتک حیثیت شاکی اعتراف کرد.
 
وی گفت :به افرادی كه در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی اقدام به هتك حیثیت و نشر اكاذیب علیه همدیگر می کنند، هشدار داده می شود طبق ماده ۱۷ قانوم جرایم رایانه ای با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.
 
سرهنگ حسینی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *