جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حل مشکل مستمری هنرمندان صنایع‌دستی

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 435612
معاون صنایع دستی کشور از توافق میان وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی برای حل مشکل مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: قرار شده ارشاد، معوقه‌ها را هم پرداخت کند.
به گزارش جهان، بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی کشور در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به امضا توافق‌نامه‌ای میان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: براساس این توافقنامه مقرر شد تا در سال جاری، وزارت ارشاد، مستمری هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی را پرداخت کند و حتی معوقه‌های این چند ماه محاسبه و پرداخت شود.

معاون صنایع دستی کشور در پاسخ به این‌که آیا پرداخت مستمری هنرمندان صنایع دستی، سال آینده نیز برعهده وزارت ارشاد است یا نه گفت: وزارت ارشاد، صندوقی با عنوان صندوق حمایت از هنرمندان راه‌اندازی کرده و بهتر است که هنرمندان از هم جدا نشوند و یک نهاد و وزارتخانه، مسئولیت پرداخت مستمری آنان را برعهده بگیرد. به همین خاطر خوب است که از همین حالا با همکاری سازمان برنامه و بودجه، تدبیری برای تامین اعتبار سال آینده در نظر گرفته شود.

نامورمطلق همچنین بیان کرد: اگر مشکل مستمری هنرمندی همچنان حل نشده، می‌تواند به سازمان میراث فرهنگی یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کند تا مستمری‌اش برای او واریز شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی همچنین در پاسخ به اینکه میزان این مستمری همان ۱۲۰ هزار تومان است یا افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: همان میزان است و تغییری نکرده؛ اگر قرار به افزایش باشد، این افزایش تمامی هنرمندان را در بر خواهد گرفت؛ اما در حال حاضر بودجه‌ای برای این کار نداریم؛ اگر هم داشته باشیم، به جای افزایش میزان این مستمری، به تعداد هنرمندان تحت پوشش آن اضافه خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *