جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

صحنه‌گردان فتنه وجریان انحرافی یک نفراست

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 200117
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد وجه مشترک جریان انحرافی و فتنه اظهار داشت: جریان انحرافی به اعتقادات و فرهنگ¬مان آسیب وارد می¬کند و فتنه¬گران بر نظام سیاسی و اصل انقلاب ضربه می¬زنند که در نهایت هر دو به یک مهم که آن هم ایستادن در برابر اصل ولایت فقیه است، تاکید دارند.
ندای انقلاب: فاطمه آلیا در گفت¬وگو راه صحیح حرکت در مسیر انقلاب اسلامی را با رهبری حضرت آیت¬ا... خامنه¬ای دانست و گفت: راه انقلاب با شاخصه¬هایی همچون استکبار ستیزی، کوتاه نیامدن در برابر قصور و کرنش نکردن در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی هویت می¬یابد.

وی افزود: هر حرکتی که راه مستقیم انقلاب را به شکلی بر هم زند، بر این شاخصه¬ها خدشه وارد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد وجه مشترک جریان انحرافی و فتنه اظهار داشت: جریان انحرافی به اعتقادات و فرهنگ¬مان آسیب وارد می¬کند و فتنه¬گران بر نظام سیاسی و اصل انقلاب ضربه می¬زنند که در نهایت هر دو به یک مهم که آن هم ایستادن در برابر اصل ولایت فقیه است، تاکید دارند.

آلیا با تاکید بر این¬که دین از سیاست جدا نیست، ادامه داد: شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که پشت صحنه گردان این دو جریان یک نفر است. به ظاهر محافل خصوصی و برنامه¬ریزی آن¬ها جداست، اما قرارگاه عملیاتی¬شان یکی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که این جریانات یک بیماری به حساب می¬آید که با حضور و بصیرت مردم درمان خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به عمق بصیرت و ولایت¬مداری مردم و اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه، دامن انقلاب از این آفت¬ها و آلودگی¬ها پاک خواهد شد و مردم آمادگی آن را دارند تا حماسه ۹ دی دیگری را تکرار کنند.

وی افزود: قدرت نظام وسیله¬ای برای پیشبرد اسلام، صدور انقلاب و تاثیرگذاری بر ملت¬ها و مستضعفین شده که حاصل آن بیداری اسلامی در اغلب کشورهای منطقه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این¬که جریان انحرافی و فتنه قدرت را هدف خود می¬دانند، گفت: بخشی از قدرت در قوه مقننه است و این دو جریان در تلاشند تا بتوانند با هر ترفندی چه با حضور افراد ظاهرالصلاح و چه با مهره سفید به مجلس راه یابند.

وی با یادآوری فرمایش حضرت علی(ع) که باید افراد صالح برای خدمت¬گزاری و کارگزاری مردم انتخاب شوند، ادامه داد: مردم هوشیارند و وضع فعلی و عقبه افراد را شاخصه انتخاب خود قرار می¬دهند.

آلیا چتر رهنمودهای رهبری را بالای سر مردم راهگشا و همیشگی دانست و تاکید کرد: بصیرت و نظارت همگانی مردم به اندازه¬ای بود که یکی از مصوبات اخیر در مورد تبصره ۳ ماده ۷۱ در مجلس به نتیجه نرسید.

به گفته وی مجلس دوره نهم پویاتر، کارآمدتر، با نشاط¬تر و قدرتمندتر برای خدمت به مردم تشکیل خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این¬که مردم تمامیت و کلیت دولت را به دلیل روحیه حاکم خدمت رسانی قبول دارند، افزود: مردم از رییس جمهور انتظار دارند تا به خواسته¬ها و انتظارات اشخاصی که در بدنه دولت هستند توجه بیشتری داشته و بر آن¬ها اعمال نظر کند.

آلیا با بیان این¬که مبنای وحدت، همیاری و تعامل در آموزه¬های دینی، تقوا و خداترسی عنوان شده است، گفت: در تفکر اسلامی و تفکر اصیل اصول¬گرایی باید وحدت حول مکتب اسلام، ولایت فقیه و ارزش¬های اسلامی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر این¬که هر وحدتی قابل قبول نیست، اظهار داشت: وحدتی که شاکله¬اش برای رسیدن به قدرت شکل گیرد، در جوهره خود مشکل دارد و اصالت و ماندگاری نخواهد داشت.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با محوریت و رهبری آیت¬ا... مهدوی کنی و آیت¬ا... مصباح یزدی حرکتی بر مبنای منشور اصول¬گرایی آغاز شد و این دو روحانی پرچمدار وحدت مبتنی بر اصول منشور هستند.

آلیا در خصوص این¬که جبهه اصلاحات بیانیه داده که کاندیدایی برای انتخابات مجلس نهم معرفی نخواهند کرد، اظهار داشت: این گروه از ۲ سال پیش فعالیت پشت صحنه شدیدی را برای گرفتن کرسی-های بیشتر در مجلس آغاز کرده¬ و شواهد و قرائن حاکی از آن است که نمایندگان آن¬ها در همین دوره از مجلس در حوزه انتخاباتی مختلف مشغول فعالیت¬اند.

به گفته وی اینان با این ادعا قصد چانه زنی از بالا و فشار از پایین را دارند و با گذاشتن شرط و شروط و گاهی نادیده گرفتن شروط خودشان به ملت توهین می¬کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این¬که در کشور ما مردم سالاری دینی وجود دارد، افزود: خواسته مردم، مجلسی با اکثریت اصولگرا است. اصولگرایان با توجه به نوع دیدگاه¬ها و مواضعی که نسبت به موضوعات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارند، فراکسیون شفاف¬تری در مجلس نهم تشکیل خواهند داد.

وی در پایان گفت: در دوره هفتم و هشتم مجلس نمایندگانی با سلایق و دیدگاه¬های مختلف حضور داشتند و رویکردشان فراکسیون صنفی و در خدمت مردم بوده است. از آن¬جایی که در سطح جامعه تحزب حاکم نیست و مانند جوامع سیاسی سایر کشورها احزاب مختلفی در آن وجود ندارد امیدواریم در مجلس نهم چیزی شبیه به آن مانند شبه تحزب و حزب گرایی در مجلس با فراکسیون¬های مختلف شکل بگیرد.

محمد دهقان:اکثر افراد مورد حمایت جریان انحرافی، از بدنه فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان هستند
اصولگرایان باید پایبند به اصل ۷+۸ باشند و مخدوش شدن این اصل،موجب ایجاد تفرقه و نفاق بین آن¬ها شده که به نفع جریان انحرافی، فتنه¬گران و افراد بی¬تفاوتی خواهد بود که قصد ورود به مجلس و اخلال در نظام را دارند.

محمد دهقان، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت¬و گو با ندای انقلاب اظهار داشت: وجه مشترک دو جریان انحراف و فتنه در زاویه و مشکل پیدا کردن با اصل نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: کسانی که فتنه سال ۸۸ را ایجاد کردند افراد کوته فکری بودند که تحلیل درستی از اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور نداشتند، سال¬ها دچار انحراف فکری بودند وحاصل برداشت غلط فکری آن¬ها در فتنه سال ۸۸ بروز و خودنمایی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جریان انحرافی را کسانی معرفی می¬کنند که در سنوات گذشته به تدریج از مسیر حق منحرف شده¬اند و قصد نفاق در جامعه را دارند، گفت: جریان انحرافی تشکیلات قوی و سازمان¬یافته بزرگی ندارد اما با اندک افرادی که در خدمت دارد توانسته است نفاق بی¬سابقه¬ای در کشور ایجاد کند.

دهقان با اشاره به این¬که این گروه عددی نیستند تا به انقلاب و نظام ضربه وارد کنند، ادامه داد: منحرفین قصد دارند مردم جامعه را سرخورده، منحرف و در واقع تبدیل به افراد مخالف و معارض با نظام و انقلاب بکنند.

وی افزود:اگر جریان¬های فتنه و انحرافی در مجلس نهم نماینده¬ای داشته باشند، این دو گروه به همبستگی تاکتیکی دست می¬یابند که با نظام ولایت فقیه سازگار نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همبستگی این دو گروه ممکن است در حال حاضر نانوشته و نامعنی باشد در صورتی که با حضورشان در مجلس در موضع¬گیری¬ها هم¬داستان و هم¬پیمان خواهند شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی مورد اهتمام و عنایت مسئولین و روسای جریان انحرافی قرار گرفتند که متصل به جریان فتنه بوده¬اند نه در راس آن، و در جریان سیاسی اصلاحات گذشته حضور داشته¬اند.

به گفته وی افرادی که در ماجرای اختلاس ۳هزار میلیارد دلاری در زندان به سر می¬برند وابسته به جریان فتنه بوده¬اند و در دولت دهم با عنایت روسای جریان انحرافی جایگاه عظیمی یافته و به فساد بی-سابقه بانکی دست¬ زده¬اند.

دهقان با تاکید بر این نکته که افرادی که از لحاظ سیاسی با جریان آمریکایی که بعدها به جریان فتنه تبدیل شد، هم¬داستان و همسو بودند در دوره اخیر در خدمت جریان انحرافی در آمدند، عنوان کرد: اگر در وحدت اصول¬گرایان خدشه¬ای وارد شود زمینه شکست آن¬ها و پیروزی رقیب در آینده فراهم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *