جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۷
۱۹
آخرین اخبار از نوار غزه؛

۱۷۲ شهيد و ۱۲۳۰ زخمی/ عملیات منحصر به فرد مقاومت از راه دریا و وحشت صهیونیست‌ها

تلویزیون اسرائیل: پهپادهای حماس ساخت ایران است
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 370218
در حالی که صهیونسیت ها از وحشت موشک های مقاومت، چشم به آسمان داشتند، شماری نیروهای مقاومت فلسطین، از دریا به آن ها حمله کردند.
۱۷۲ شهيد و ۱۲۳۰ زخمی/ عملیات منحصر به فرد مقاومت از راه دریا و وحشت صهیونیست‌ها
به گزارش جهان، آخرين رويدادهای پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و درگيري با گروه‌هاي مقاومت در روز دوشنبه 23 تیرماه به اين شرح است:

عملیات منحصر به فرد مقاومت فلسطین از دریا

۱۵:۳۹
-  شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در ساعت هجده و پنجاه دقیقه عصر، رادارهای رژیم صهیونیستی در فاصله یک کیلومتری شهرک صهیونیست نشین زکیم، شماری از نیروهای مقاومت را شناسایی کردند.
بر پایه این گزارش، نیروهای غواص مقاومت، از دریا بیرون آمدند و به سمت منازل اطراف ساحل دویدند. صهیونیست ها که از مشاهده این منظره به وحشت افتاده بودند، جنگنده ها و ناوچه های خود را مامور حمله به این نیروها کرده، و یگان "گفعات" را برای مقابله با آنان اعزام کردند.
"ادیر وانونو" که شاهد این صحنه بود، می گوید: "ناوچه ها شلیک می کردند. من به زمین افتادم. فریاد می کشیدم تا بلکه کسی صدای مرا بشنود و مرا نجات دهند. از ترس، نمی توانستم بدَوم و خود را نجات دهم."
"یاعر درور آنجل" از شهرک نشینان صهیونیست زکیم نیز که شاهد ماجرا بود، تاکید کرد که صهیونیست ها از ترس، در خانه های خود پنهان شدند.

۱۵:۲۲ - دانشجویان دانشگاه "تل‌آویو" در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تظاهرات کردند / پایگاه خبری "روترنت" از تظاهرات دانشجویی مقابل دانشگاه "تل‌آویو" در اعتراض به حملات صهیونیستی علیه غزه خبر داد/ دانشجویان در حالی که پرچم‌های فلسطینی در دست داشتند، تظاهرات کردند.

۱۴:۴۶- ارتش لبنان مکان پرتاب موشک از این کشور به سرزمین‌های اشغالی را کشف کرد / به گزارش خبرگزاری "دیلی استار"، ارتش لبنان از کشف مکان پرتاب موشک از جنوب این کشور به شمال سرزمین‌های اشغالی و آغاز تحقیقات برای یافتن عوامل آن خبر داد.

۱۴:۲۹- تلویزیون "رژیم صهیونیستی": پهپادهای حماس ساخت ایران است / کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره نفوذ پهپاد فلسطینی به آسمان جنوب فلسطین اشغالی در شهر سدیروت مدعي شد؛ حماس قدرت تولید این پهپادها را ندارد.

۱۴:۲۵- گروه‌های مقاومت نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی در جنوب تل‌آویو را هدف قرار دادند / پایگاه خبری "العهد" گزارش داد؛ گردان "سرایا القدس" شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز با موشک‌های "براق ۷۰" به نیروگاه اتمی "ناحال سوریک" و پایگاه هوایی "بلماخیم" حمله موشکی کرد.

وزیر خارجه ژیم صهیونیستی: اگر عملیات غزه را اکنون پایان دهیم، شروع عملیات بعدی حتمی است

۱۴:۱۴-  "آویگدور لیبرمن" به "یدیعوت آحارانوت" گفت: جامعه جهانی به برقراری آتش‌بس به هر قیمتی اصرار دارد/ اگر عملیات ما پایان یابد، تنها بر سر زمان شروع عملیات بعدی بحث وجود خواهد داشت.

۱۳:۱۵- حماس: تاکنون چندین پهپاد برای انجام مأموریت‌های ویژه به اسرائیل فرستاده‌ایم / به گزارش "یدیعوت آحارانوت"، گردان‌ "عزالدین قسام"، شاخه نظامی حماس اعلام کرد؛ این گردان‌ها چندین پهپاد به سرزمین‌های اشغالی فرستاده است/ تل‌آویو امروز مدعی شد یک پهپاد حماس را منهدم کرد.

۱۲:۵۴- نظامیان صهیونیستی حداقل ۲۵ فلسطینی ساکن کرانه باختری را بازداشت کردند / به گزارش روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، صهیونیست‌ها برای مقابله با اعتراضات فلسطینیان ساکن کرانه باختری به حملات به غزه، شب گذشته ۲۵ نفر را بازداشت کردند.

۱۲:۴۸- رویترز: عوامل ناشناس در لبنان، مجددا به سرزمین‌های اشغالی موشک پرتاب کردند / "رویترز" از شلیک شب گذشته دو موشک از لبنان به سرزمین‌های اشغالی و پاسخ توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به آن خبر داد/ "نیروهای امنیتی لبنان در تلاش برای یافتن محل پرتاب موشک‌ها هستند."

۱۲:۴۳- ارتش رژیم صهیونیستی "هوف اشکلون" را منطقه نظامی اعلام کرد / به گزارش "یدیعوت آحارانوت"، ارتش رژیم صهیونیستی امروز "به دلایل امنیتی" منطقه "هوف اشکلون" را محدوده نظامی اعلام کرد/ ساکنان این منطقه برای ورود و خروج باید کارت شناسایی ارائه دهند.

هاآرتص: «صخره سخت» تفاوتی با شکست «ستون ابر» ۲۰۱۲ ندارد

۱۲:۱۹ -
«امیر اورن» تحلیلگر نظامی روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی که شاید در نوع خود اولین باشد نوشت که جنگ علیه غزه انجام شده است و شروط پایان آن تفاوتی با جنگ سال ۲۰۱۲ ندارد و ارتش رژیم صهیونیستی نمی‌تواند دست‌آورد بزرگی در این جنگ داشته باشد و به اهداف خود برسد و این یک نتیجه ناراحت‌کننده است اما حقیقت تلخ است.
این تحیلیگر هاآرتص افزود: پس از ۶ روز از آغاز حمله نظامی ارتش به برخی موفقیت‌ها دست یافت اما در توانش نیست که به دست‌آورد هجومی دست یابد.

۱۱:۴۹ - ماهاتیر محمد خواستار تحریم کالاهای صهیونیستی توسط کشورهای جهان شد / نخست‌وزیر اسبق مالزی: کشورهایی که خواستار عدالت هستند باید محصولات ساخت اسرائیل با بارکد ۷۲۹ را تحریم کنند/ جهانیان از اسرائیل نفرت دارند و اقدامات این رژیم ورای قوانین انسانی است.

۱۱:۴۲-
نظامیان صهیونیست یک فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند / خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از شهادت یک فلسطینی در درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در اعتراض به تجاوز این رژیم به ساکنان غزه خبر داد.

۱۱:۳۹
- نخست‌وزیر ترکیه: روابط ما با "تل‌آویو" به حالت طبیعی بازنمی‌گردد / به گزارش خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوغان گفت: روابط آنکارا با اسرائیل تا زمانی که این دولت به سیاست‌های خصمانه‌اش علیه فلسطین ادامه می‌دهد، نمی‌تواند به وضعیت طبیعی بازگردد.

۱۱:۱۷ - مقاومت فلسطینی شب گذشته برای اولین بار شهر «نتانیا» را با موشک براق ۱۰۰ هدف گرفت و تأکید کرد که هر روز غافلگیری جدیدی برای صهیونیست‌ها دارد و همچنان به مقاومت ادامه می‌دهد.

بازداشت چندین عضو پارلمان فلسطین در کرانه باختری

۱۱:۱۰ -
به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، ارتش رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه دست به بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری زد و ۸ نفر از بازداشت‌شدگان از نمایندگان شورای قانونگذاری فلسطین و وزاری سابق و دانشگاهیان و اسرای آزاد شده بودند. در اعتراض به این بازداشت‌ها درگیریهای متفرقی میان ارتش رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در کرانه باختری رخ داد که ارتش با گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به سمت معترضان حمله کرد و چندین نفر آنها مجروح شدند.

حمله به غزه ضعف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد

۱۰:۱۴
- دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن معرفی کردن رژیم صهیونیستی به عنوان مسئول تجاوز به غزه گفت: در این جنگ ضعف اطلاعاتی و راهبری این رژیم مشخص شد و رژیم صهیونیستی به اهداف خود نخواهد رسید.

۱۰:۰۹- عربستان ۵۰ میلیون دلاری به هلال احمر فلسطین کمک می‌کند / شبکه تلویزیونی "العربیه" در خبری اعلام کرد: عربستان سعودی ۵۰ میلیون دلاری به هلال احمر فلسطین در غزه کمک می‌کند.

آلمان از واکنش موشکی حماس به حملات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد

۱۰:۰۸ -
در حالی که در حملات یک هفته اخیر اسرائیل به غزه نزدیک به ۲۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند، وزیر خارجه آلمان از حماس انتقاد کرد و گفت: «حمله موشکی حماس علیه اسرائیل روحی از خشونت دارد و به نظر می‌رسد که به سختی متوقف شود. تصاویر قربانیان بی‌گناه به سختی قابل تصور است و آلمان نمی‌تواند در این مورد بی‌تفاوت باشد. این فقط به دلیل امنیت اسرائیل نیست بلکه به دلیل پیامدهای این اقدام است که به سختی قابل چشم‌پوشی است.»

۰۹:۵۹- کابينه امنیتی رژيم صهيونيستي حمله زمينی به نوار غزه را تصويب نکرد / شبکه المیادین گزارش داد: وزرای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اجازه آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه را به ارتش تصویب نکردند.

۰۹:۳۹- ارتش رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن یک پهپاد حماس بر فراز "اشدود" اشغالی خبر داد / به گزارش "هاآرتص"، به دنبال نفوذ پهپاد به حریم هوایی "اشدود"، آژیر هشدار حملات موشکی در این شهر رژیم اشغالی به صدا درآمده بود.

دو صهیونیست در حال فرار از ترس موشک‌های مقاومت کشته شدند

۰۹:۱۶ -
به گزارش «فلسطین‌الیوم »، پایگاه اینترنتی «واللا» اعلام کرد که امروز دوشنبه پس از آنکه موشکهای مقاومت چند شهرک اسرائیلی را هدف قرار گرفت و آژیرهای خطر به صدا در آمد چند صهیونیست که با شنیدن صدای این موشکها و آژیرها دچار هراس شده بودند با ماشین خود قصد فرار داشتند که در مسیر به یک تانک ارتش برخورد می‌کند و بر اثر شدت ضربه و جراحات کشته می‌شوند.

۰۷:۵۳ - نیروهای مقاومت فلسطین در واکنش به حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر، مواضع این رژیم را در اراضی اشغالی فلسطین از جمله حیفا و شهر دیمونا و فرودگاه نظامی رامون، منطقه قیساریه و منطقه بحر المیت و همچنین شهر اشغالی قدس را با موشک های R۱۶۰ و M۷۵ هدف قرار داد. نیروهای کماندوی گردانهای عزالدین قسام نیز درعملیاتی منحصر به فرد به پایگاه زکیم رژیم اسرائیل حمله کرده و با نیروهای این رژیم درگیر شدند و یک تونل را زیر مرکز نظامی کرم ابوسالم منفجر کردند.

۰۱:۴۵- بان‌ کی‌ مون خواستار توقف فوری درگیری‌ها در غزه شد / به گزارش خبرگزاری رویترز، دبیر کل سازمان ملل یکشنبه شب "اقدامات فوری" طرفین برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه را خواستار شد.

منبع: فارس،‌ نسیم و العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
خداوند شهدای فلسطین را رحمت کند
Iran, Islamic Republic of
یک منفی زن صهیونیست
Iran, Islamic Republic of
انشاالله در پایان این جنگ حماس پیروز است
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
دلم براي مردم بي دفاع غزه مي سوزد كه چگونه بدون گناه كشته مي شوند .
مرگ بر آمریکا که از صهیونیست ها حمایت می کنه
Iran, Islamic Republic of
البته اینا اخبار شماست!!!!
Iran, Islamic Republic of
بهتر از اخبار صهیونیست های پست و حرومزاده است اونم بی بی سی
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اخبار شما چیه؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه آلمان غلط میکند! دولتهای غربی جیره خوار و مزدور اسرائیل پلید هستند
مجید
Iran, Islamic Republic of
بان کی مون نمونه بارز یک ژاپنی بی خاصیت برای دنیااست .واقعا عملکردش نگاه مردم دنیا به ژاپن را تغیر داد .....
بانکی مون کره ایه نه ژاپنی
شیعه
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.
نابودی صهیونیسم، یاری دین خداست. گامهایتان استوار باد.
احمد
فتنه گران با شعار نه غزه و... حامی رژیم کودک کش اسرائیل هستند و نتانیاهو آنها را سرمایه اسرائیل در ایران میداند همان که منفی زده
خلیج فارس
گروه تروریستی داعش اینقدر تندرو و افراطی است که حتی القاعده با این گروه به مشکل خورده اما متاسفانه حماس از این گروه حمایت کرده و مردم غزه نیز در تشیع جنازه مردگانشان با پرچم داعش شرکت می کنند پس نباید برای چنین مردمی دل سوزی احمقانه کرد .ضمنا بان کی مون ژاپنی نیست وقتی چیزی نمی دانید حرف مفت نزنید
مسلم
مرگ بر آمریکا اسرائیل و تمام هم پیمانانشان
Iran, Islamic Republic of
اقا مجید این حرف شما نمونه بارز با سهمیه درس خوندن
...بان کی مون کره جنوبی نه ژاپن
...بسوزه پدر با سوادی
رضا
بسم الله الرحمن الرحیم
کُلّما آوقَدوا ناراً لِلحَربِ أطفَآها الله
هر زمان که آنها (یهود) آتش جنگ را برافروزند، خدا آن را خاموش خواهد کرد. سوره مائده آیه 64
بوسجین
دنیا چقدر توسط برخی از سیاست مداران در مسیر نابودی هدایت می شود حتی عقل کودکانه هم به این منطق خنده اش می گیرد که به افرادی که خانه اشان راازانها گرفتیم بگوئیم هیچ اعتراضی نکن و هیچ حرکتی که نشان دهنده ناراضیتی باشد انجام نده اگر هم غاصبان خانه به شما حمله کردند و افرادی از خانواده ات را کشتند اعتراض نکن لبخند بزن ای سیاست مدار احمق اروپایی و امریکایی چه کسی این منطق را می پزیرد حریف اسرائیل نمی شوید او حمله میکند با هواپیما و بدون هواپیما محاصره می کند ترور حتی در کشور های دیگر از فلسطینی ها می کند صدای شما در نمی اید اگر یک فلسطینی روزی یک تیری در مقابل بمب باران انها می اندازد ان را پیراهن عثمان می کنید تا فتنه جویی ها را توجیه کنید ننگ بر شما باد بیشتر از ان ننگ به سران عرب باشد که غربیها اعراب را مانند مرغ هم در مراسم عروسی و هم در مراسم عزا سر می برند و نه موقع اینها فقط نظارگر این فجایع هسنتد