پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳
آخرین اخبار از نوار غزه؛

1147 شهید تاکنون/ تقدیر فلسطین از ایران و تشکر صهیونیست‌ها از مصر/ هلاکت ۹۱ نظامی صهیونیست

افشای هزینه رهگیری هر موشک برای اسرائیل
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 372612
نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست در مطلبی با اشاره به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین، از هزینه های بسیار بالای شلیک هر موشک از این سامانه پرده برداشت.کیسینجر: اسرائیل تا ۱۰ سال دیگر نابود می‌شود/ مصر گذرگاه رفح را باز کرد
1147 شهید تاکنون/ تقدیر فلسطین از ایران و تشکر صهیونیست‌ها از مصر/ هلاکت ۹۱ نظامی صهیونیست
به گزارش جهان به نقل از روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، "روبین بارکو" نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست، مقاله خود را با این عبارت آغاز کرد «چگونه سامانه ای که ۵۰ میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشته از دفع موشکی عاجز است که قیمت آن از ۱۰۰۰ دلار فراتر نمی رود؟».

براساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، در آغاز جنگ علیه غزه، ۹ واحد پدافند موشکی سامانه گنبد آهنین نزدیک شهرهای اصلی مستقر شده است تا موشک هایی را که از غزه شلیک می شود، رهگیری کند.

در گزارش روز جمعه رادیو رژیم صهیونیستی، جزئیات هزینه گنبد آهنین که به ۵۰ میلیون دلار برای هر سامانه می رسد تشریح شد.

هر سامانه از ۲۰ پایگاه موشکی تشکیل می شود که از آن ها برای رهگیری و انهدام موشک های شلیک شده از غزه استفاده می شود.

به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، هزینه هر موشک ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار است و هزینه موشک با هزینه های شلیک آن به حدود ۱۰۰ هزار دلار می رسد یعنی هر موشکی که رهگیری می شود ۱۰۰ هزار دلار برای این رژیم هزینه دارد
.

از پایان سال ۲۰۱۱ (سالی که در آن گنبد آهنین ساخته و آزمایش شد) آمریکا کمک مالی به این سامانه اختصاص داده که تا پایان هفته گذشته به حدود ۷۲۰ میلیون دلار رسیده است.
نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۲۲۵ میلیون دلار اعتبار برای کمک به سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تخصیص دادند. اختصاص این مبلغ در قالب یک طرح بودجه اضطراری صورت گرفت.

هفته گذشته ناکامی گنبد آهنین در سرنگون کردن همه موشک هایی که از غزه شلیک می شود باعث شد پروازهای ۳۲ شرکت هواپیمایی جهانی به اراضی اشغالی فلسطین به حالت تعلیق در آید. این مساله به اقتصاد رژیم صهیونیستی خسارت های زیادی وارد کرد.

همچنین به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، موشک هایی که گروههای مقاومت فلسطینی شلیک می کنند باعث شد فعالیت بندر اسدود که بندر تجاری اصلی این رژیم است، دو هفته به طور کامل متوقف شود. همچنین ۲۵۰ کارخانه و ۵۰۰ مزرعه در جنوب اراضی اشغالی فلسطین به علت اصابت موشک ها به این مناطق با وجود فعالیت سامانه گنبد آهنین، تعطیل شد.

رادیو رژیم صهیونیستی جمعه گذشته گفت به علت جنگ علیه نوارغزه خسارت های اولیه بخش صنعت این رژیم تا روز پنجشنبه به حدود ۸۷۵ میلیون شیکل (۲۵۰ میلیون دلار) رسیده است.

شلحت گفت، موشک که قیمت آن از ۱۰۰۰ دلار کمتر است، رژیم صهیونیستی را مجبور به ساخت گنبد آهنین و متحمل شدن هزینه های سنگینی کرده است.


رویدادهای بیست و یکمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز دوشنبه ششم مردادماه را بخوانید:


سازمان ملل: همه طرف‌های جنگ غزه آماده تمدید ۲۴ ساعته طرح آتش بس هستند

۱۶:۴۷
- سازمان ملل اعلام کرد که همه طرف‌های جنگ غزه آماده تمدید ۲۴ ساعته طرح آتش بس هستند.

۱۶:۰۶- یک روزنامه صهیونیستی تصاویری هوایی از تخریب غزه منتشر کرد / "یدیعوت آحارانوت" در گزارشی با انتشار تصاویر ماهواره‌ای برخی مناطق غزه به خصوص شجاعیه و اردوگاه "نصیرات"، میزان خسارات وارده به این مناطق را در معرض دید مخاطبان خود قرار داد.

دو فلسطینی دیگر در غزه به شهادت رسیدند

۱۵:۵۵
- به گزارش الاقصی، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، امروز با حمله به منطقه "جبالیا"، دو فلسطینی از جمله یک کودک ۴ ساله را به ضرب گلوله به شهادت رساندند

اسرائیل هنوز آماده آتش‌بس نیست

۱۵:۵۲
- عضو کابینه رژیم صهیونیستی: اسرائیل هنوز آماده آتش‌بس نیست / به گزارش "جروزالم پست"، "لیمور لیونات"، وزیر ورزش رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو نباید طرح اوباما را بپذیرد زیرا ارتش اسرائیل هنوز به بازدارندگی در غزه دست نیافته است.

۱۴:۴۸- دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: مقاومت با شجاعت خود جهان را شگفت‌زده کرد / به گزارش المیادین، رمضان عبدالله شلح افزود: مقاومت فلسطین در نوار غزه هرگز درباره سلاح خود معامله نخواهد کرد/ مقاومت با استفاده از تاکتیک‌های جدید خود پیروزی بزرگ دیگری رقم زد.

طرح کری برای نزدیکی رژیم صهیونیستی و حماس

۱۵:۴۴
- رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد انجام مذاکراتی را داده که موجب نزدیکی «اسرائیل» و حماس شود، تاکید کردند نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم به دنبال یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه هستند.

دعوت ظریف از وزرای خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین

۱۵:۱۴
- وزیر امور خارجه کشورمان از وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای شرکت در نشست یک روزه این کمیته در تهران در هفته آینده به منظور بررسی آخرین وضعیت غزه و یافتن راهکارهای حل بحران دعوت کرد.

۱۴:۳۳- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: طرح آتش‌بس مصر خواسته‌های ما را تامین می‌‌کند / محمود عباس در گفتگو با روزنامه سعودی "عکاظ" گفت: طرح مصر، خواسته‌ تمام فلسطینیان از جمله لغو محاصره غزه و باز شدن گذرگاه‌‌ها را تامین می‌کند.

برقراری آرامش نسبی در غزه/توافقی درباره آتش‌بس حاصل نشده است

۱۴:۲۵
- وزارت امور داخلی فلسطین در بیانیه‌ای با بیان اینکه اکنون آرامشی نسبی بر نوار غزه حاکم است، اعلام کرد که این آرامش نسبی ناشی از توافق مقاومت با اشغالگران بر سر آتش‌بس نیست، به همین دلیل فلسطینیان جانب احتیاط را از دست ندهند.

نیاز نیست در انجام درخواست آتش‌بس اوباما تعجیل کنیم

۱۴:۱۹
- سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا: نیاز نیست در انجام درخواست آتش‌بس اوباما تعجیل کنیم / "مایکل اورن" گفت: تداوم حضور ارتش اسرائیل در غزه، ابزاری است برای فشار بیشتر بر حماس/ نباید درخواست اوباما برای آتش‌‌بس را نادیده‌ گرفت، اما نیازی به تعجیل در این کار نیست.

قدردانی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از همراهی مصر در تخریب تونل‌های مقاومت

۱۴:۱۱
- «یدیعوت آحارونوت» ضمن تشکر از تخریب تونلهای مابین غزه و مصر، این کشور را همسایه‌ای خوب توصیف کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات مصری اعلام کردند که مصر امروز (دوشنبه) ۱۳ تونل میان مصر و نوار غزه را تخریب کرده است. این اقدام همزمان با محاصره ۸ ساله غزه، بستن گذرگاه رفح و نیز حمله مداوم ۲۲ روزه به این منطقه صورت میگیرد و اولین هدف از آن قطع راههای امدادی نظامی به غزه و کمکهای غذایی و سوختی به این باریکه است. «یدیعوت آحارونوت» در مطلبی ضمن توصیف مصر به «همسایه خوب» به تخریب این ۱۳ تونل اشاره میکند و می‌افزاید که با تخریب آنها تعداد کل تونلهای تخریب شده به وسیله مصر تا کنون به ۱۶۳۶ تونل رسیده است.

۱۳:۳۴- لاوروف: از طرح آتش‌بس فوری مصر میان اسرائیل و حماس حمایت می‌کنیم / وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری گفت: حماس و اسرائیل باید برای توافق بر سر صلحی پایدار، بر سر میز مذاکره بنشینند/ غرب بمباران بیمارستان‌ها و مدارس و خانه‌‌ها در شرق اوکراین را نمی‌بیند.

مقام استرالیایی به خاطر دفاع از حملات رژیم صهیونیستی مجبور به استعفا شد

۱۲:۴۸
- پس از حمایت رئیس کمیته روابط عمومی ایالت «نیو ساوت ولز » استرالیا از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و برانگیخته شدن خشم مسلمانان مقیم این کشور، وی مجبور به استعفا شد.

کشته شدن ۹۱ نظامی صهیونیست

۱۲:۴۵
- گردان‌های القسام از کشته شدن ۹۱ نظامی صهیونیست از آغاز حملات علیه غزه خبر داد / به گزارش العالم، گردان قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ از آغاز حملات زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا امروز، ۹۱ افسر و نظامی این رژیم در درگیری‌های تن به تن با نیروهای مقاومت کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند

انتقاد انگلیسی‌ها از نحوه پوشش حوادث غزه در بی بی سی

۱۲:۳۰
- "آیان پارل" دبیر امور رسانه روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" در این روزنامه به نحوه پوشش حمله رژیم صهیونیستی به غزه در بی بی سی و پیامدهای منفی آن بر این موسسه پرداخت. وی به تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در مقابل ساختمان های بی بی سی در لندن، منچستر، لیورپول و نیوکاسل و تجمع تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان بی بی سی در بریستول اشاره کرد. آیان پارل خاطرنشان کرد، تظاهرکنندگان در بریستول یک پرچم بزرگ فلسطین به طول حدود ۵۰ متر را در مقابل ساختمان بی بی سی در دست داشتند و می گفتند دوستان غزه، هستند و ساختمان بی بی سی را اشغال می کنند. وی تصریح کرد، در بلفاست نیز تجمع مشابهی برگزار شد و تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی از بی بی سی به شدت انتقاد کردند

عید سعید فلسطینی‌ها «عید شهید» شد

۱۲:۱۸
- بعد از اعلام عید فطر در بسیاری از کشورهای عربی هزاران کاربر فلسطینی شبکه‌های اجتماعی عبارت «عید سعید» را به «عید شهید» تغییر دادند.

عملیات زمینی در نوار غزه تغییری در وضعیت «اسرائیل» در جنگ ایجاد نکرد

۱۲:۱۵
- مقام اسبق اطلاعاتی صهیونیستی با بیان اینکه عملیات زمینی ارتش این رژیم تغییری در وضعیت «اسرائیل» در جنگ علیه غزه ایجاد نکرده، توصیه کرد، به جای راه حل سیاسی به دنبال جایگزین‌های سیاسی بهتری برای فلسطینیان و تل‌آویو پیش‌بینی شود.

قدردانی گردان‌های «سرایا القدس» از پشتیبانی همه‌جانبه ایران از مقاومت

۱۲:۱۰
- پایگاه اطلاع‌رسانی گردانهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در یادداشتی به نقش پررنگ ایران در حمایت از مقاومت و نیز تشکر از آن پرداخته است. در این مطلب آمده است که قدرت پاسخی موشکی مقاومت فلسطین در نوار غزه به نحوی اساسی بر پشتیبانی نظامی، امنیتی، مالی و آموزشی ایران و البته سوریه و حزب‌الله متمرکز است اما ایران در این مسئله نقش کلیدی را بازی می‌کند، با کمک ایران موشکهایی به سوی تل‌آویو پرتاب شد و عرش رژیم صهیونیستی را به لرزه در آورد لحظه‌ای که از خاطر هیچ صهیونیستی پاک نمیشود.
پاسخ موشکی مقاومت جایگاه آن را بسیار بالا برد و نام موشکها در خاطر نسلی که قبلا این درگیریها را ندید بود باقی ماند موشکهای مقاومت به تل‌آویو و قدس اشغالی رسید پیشرفت موشکی مقاومت از تمام دست‌آوردهای پیشین آن سبقت گرفت و درگیری با دشمن صهیونیستی را وارد مرحله جدیدی کرد و چه بسا این درسی بود به تمام کسانی که از فلسطین سخن می‌گویند و اینکه مقاومت به آمادگیهای طولانی برای پاسخ به حملات احتمالی نیاز ندارد.
این قدرت تسلیحاتی حالتی از افتخار و سرمستی را ایجاد کرده و به حق ایران شایسته قدردانی و تشکر به خاطر پرتاب هر موشکی است که به سوی رژیم صهیونیستی پرتاب می‌شود و مقامات این رژیم را قبل از مردم عادی مجبور می‌کند در پناهگاه مخفی شوند.

۲۳۳۰ واحد مسکونی در غزه تخریب شدند

۱۱:۵۶
- وزیر کار و مسکن فلسطین: ۲۳۳۰ واحد مسکونی در غزه تخریب شدند / به گزارش فلسطین الیوم، مفید الحساینه گفت: در حملات هوایی و زمینی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ۲۰ روز گذشته، ۲۳۳۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شدند و به ۲۳۱۶۰ خانه دیگر آسیب جزئی وارد شد.

درگیری ما با حماس، اسرائیل را منفور نکرده است!

۱۱:۵۱
- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: قبول ندارم که درگیری ما با حماس، اسرائیل را منفور کرده است / بنیامین نتانیاهو در گفتگو با شبکه آمریکایی "سی‌بی‌‌اس" گفت: باید غزه را خلع سلاح کنیم و تامین تمام نیاز‌های مردم این منطقه به همین خلع سلاح بستگی دارد/ هر کاری برای مبارزه با حماس انجام می‌دهیم.

۱۱:۴۶- منابع نظامی رژیم صهیونیستی از آتش‎بس "نامحدود" در غزه خبر دادند / به گزارش پایگاه خبری "الاهرام"، یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، گفت: آتش بس این رژیم با جنبش حماس در غزه، نامحدود خواهد بود.

۱۱:۳۶- رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا: نابودی حماس به تشکیل گروهی مانند داعش می‌انجامد / به گزارش "رویترز"، "مایکل فلین" گفت: حداقل در زمان زندگی من، در خاورمیانه صلحی برقرار نخواهد شد/ اگر حماس کاملا نابود شود، منطقه با معضل بدتری مانند داعش مواجه خواهد شد.

یهودیان مخالف رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس تظاهرات کردند

۱۱:۳۰
- به گزارش خبرگزاری "آناتولی"، صدها عضو گروه مذهبی "نتوری کارتا"در سرزمین‌های اشغالی روز گذشته علیه تجاوز این رژیم به غزه، در بیت‌المقدس تظاهرات کردند/ پلیس شماری از معترضان را بازداشت کرد.

هنری کیسینجر می‌گوید «اسرائیل» در ۱۰ سال آینده نابود خواهد شد

۱۱:۲۰
- پایگاه خبری ورلد تریبیون گزارش داد که هنری کیسینجر سیاستمدار برجسته آمریکایی گفته است که اسرائیل طی ۱۰ سال آینده از بین خواهد رفت.

آمار شهدا

۱۱:۰۵
- آمار شهدای فلسطین در طول ۲۲ روز حمله بی‌امان به نوار غزه به بیش از ۱۰۶۰ و آمار مجروحان به بیش از ۶۲۳۰ نفر رسید.

بولیوی خواستار دخالت شورای امنیت در بحران غزه شد

۱۰:۵۵
- رئیس جمهور بولیوی از شورای امنیت و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل خواست مسئولیت رسیدگی به بحران غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی را عهده‌دار شوند.

مصر گذرگاه رفح را باز کرد

۱۰:۵۳
- به گزارش شبکه "بی‌بی‌سی عربی"، یک مقام مصری خبر داد؛ این گذرگاه امروز برای انتقال زخمی‌های فلسطینی و انتقال کمک‌های غذایی و دارویی به غزه به طور کامل باز خواهد بود.

۱۰:۴۷ - محمود عباس و پادشاه عربستان درباره غزه گفتگو کردند / به گزارش"الوطن"، محمود عباس شب گذشته پس از ورود به جده با پادشاه عربستان دیدار کرد/ دو طرف درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و غزه گفتگو و بر ادامه تلاش‌ها برای حل مشکلات فلسطینی‌ها تاکید کردند.

سردار سلامی: حزب‌الله لبنان می‌تواند تمام شهرهای اسرائیل را بدون توقف زیر آتش بگیرد

۱۰:۴۳
- جانشین فرمانده کل سپاه جنگ غزه را آغاز و مقدمه فروپاشی اسرائیل دانست و افزود: امروز دشمنی که قصد فتح دنیا را داشت در میان سیم‌های خاردار اطراف خود حبس شده است.

دستاورد بزرگ جنگ غزه و تاثیر آن بر فلسطین و منطقه به زودی آشکار می‌شود

۱۰:۴۲
- دبیرکل جهان اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت عید فطر ضمن تاکید بر شکست رژیم صهیونیستی درتمامی زمینه‌ها و تشکر از ایستادگی ملت فلسطین افزود که جنگ فعلی دست‌آوردی بزرگ خواهد داشت.

شورای امنیت سازمان ملل بر آتش‌بس در غزه در روز عید فطر تاکید کرد

۱۰:۲۲
- به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از اوضاع غزه و درگیری‌های حماس و رژیم صهیونیستی، از طرفین خواستار توافق بر سر آتش‌بس بر اساس طرح مصر شد.

مفتی لبنان جهاد برای آزادی فلسطین را «واجب عینی» خواند

۱۰:۲۱
- مفتی لبنان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تاکید کرد که جهاد برای آزاد سازی فلسطین بر هر مسلمانی «واجب عینی» است.

۱۰:۱۹- ده‌ها هزار هلندی در اعتراض به "نسل‌کشی" در غزه تظاهرات کردند / به گزارش "ام‌‌تی‌وی"، معترضان روز گذشته در تظاهرات خود در شهر "رتردام"، خواستار توقف کمک‌های هلند به رژیم صهیونیستی شدند.

۱۰:۱۶- نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید مدت‌ها پیش برای فلسطین کاری می‌کرد / به گزارش "یدیعوت آحارانوت"، "ریاض منصور" با انتقاد از بیانیه سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه گفت: شورای امنیت باید سیاست "از زیر کار در رفتن" را تغییر دهد و از مردم ما دفاع کند.

۱۰:۱۰- دولت حماس: آتش‌بسی میان مقاومت و رژیم اشغالگر صورت نگرفت / به گزارش النشره، وزارت امور داخلی دولت حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ برقراری آرامش نسبی در غزه ناشی از حصول هرگونه آتش‌بس برای توقف حملات رژیم صیهونیستی نیست بلکه یک نوع آرامش میدانی است.

حماس: اسرائیل همچنان با آتش‌بس انسانی مخالفت می‌کند

۱۰:۰۱
- جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ رژیم صهیونیستی همچنان با آتش‌بس انسانی در روز عید فطر مخالف است و این به معنای نادیده گرفتن احساسات مسلمانان و عبادت آنها است و تل‌آویو باید در قبال آن مسئول باشد.

۱۰:۰۱- رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن مدرسه وابسته به سازمان ملل اذعان کرد / به گزارش شبکه المیادین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این اقدام مدعی شد: مقاومت از اطراف این مدرسه در بیت حانون خمپاره و راکت‌های ضد تانک شلیک کرد و اسرائیل هم پاسخ داد.

۹:۵۲- یک مقام آمریکایی: طرح آتش‌بس جان کری، یک "توهین" بود / به گزارش "جروزالم پست" این مقام ارشد دولت اوباما گفت: این طرح تنها برای چگونگی ادامه مذاکرات جهت رسیدن به آتش‌‌بس ارائه شد و اصلا نمی‌توان آن را "طرح آمریکایی" برای آتش‌بس به حساب آورد.

۰۹:۲۱- ۴۱ نظامی ارتش صهیونیستی بر اثر شدت جراحات به هلاکت رسیدند / به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، ۴۱ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از ده‌ها نظامی که در چند روز گذشته در مرزهای نوار غزه در درگیری با رزمندگان فلسطینی زخمی شده بودند، بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسیدند.

۴۱ نظامی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید

۰۹:۱۷-
شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد منابع ویژه این شبکه گفتند ۴۱ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از ده ها نظامی که در چند روز گذشته در مرزهای نوار غزه در درگیری با رزمندگان فلسطینی زخمی شده بودند، بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسیدند.

اعتراف صهیونیست‌ها به بمباران کور «شجاعیه» پس از گرفتار شدن در کمین مقاومت

۰۴:۰۴ -
یک افسر ارتش رژیم‌صهیونیستی که در جریان عملیات این رژیم در منطقه «شجاعیه» حضور داشته، می‌گوید پس از محاصره نیروهای اسرائیلی، واحدهای توپخانه‌ای و نیروی هوایی به طور گسترده مناطق شهری را بمباران کرده‌اند.

گذرگاه رفح برای سه روز باز می‌شود

۰۱:۴۰
- رادیو اسرائیل خبر داد که مصر گذرگاه مرزی رفح با غزه را برای سه روز به مناسبت عید فطر باز خواهد کرد.

۰۱:۳۶- به گزارش خبرگزاری شین هوا، "سامی ابو زهری" در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: حماس و جناح‌های فلسطینی با قبول آتش‌بس ۲۴ ساعته طرح شده از سوی سازمان ملل موافقت کردند اما اسرائیل آن را رد کرد.

۰۱:۱۱- اوباما از نتانیاهو خواست فورا آتش‌بس را در نوار غزه برقرار کند / شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از وی خواست فورا آتش‌بس را در نوار غزه برقرار کند.

۰۰:۰۵-ظریف با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان درباره تحولات غزه رایزنی کرد / وزیر خارجه در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف، در تماس‌های تلفنی با وزرای خارجه این پنج کشور، لزوم تحرک بین المللی بویژه از سوی کشورهای اسلامی برای رفع محاصره از غزه را مورد تاکید قرار داد.

منبع: فارس، العالم و نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تقدیر صهیونبسم از مصر- ای خاک بر سر اخوانی ها ومرسی بی عرضه که باعث قدرت گرفتن دوباره نطامی هی دیکتا تور بعد از مبارک شدند.
وحید
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر مصر که هیچی کمتر از صهیونیست‎ها ندارن.
United States
مرگ بر صهیونیست