شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۰
۱۱
قابل توجه طرفدران نظریه حذف ممیزی کتاب؛

درخواست لغو مجوز ناشر توهین‌کننده‬ به مادر امام زمان (عج)

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 372513
مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: درخواست تعلیق انتشارات عصر داستان به علت رعایت نکردن ضوابط چاپ کتاب به هیأت بدوی تهران ارسال شد.
درخواست لغو مجوز ناشر توهین‌کننده‬ به مادر امام زمان (عج)
‫به گزارش جهان؛ امیرزاده رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه کتاب دوازدهم مجوزهای لازم برای انتشار را کسب نکرده بود و با توجه به اذعان انتشارات «عصر داستان» مبنی بر اشتباهات فنی در انتشار این کتاب این ناشر به علت رعایت نکردن ضوابط چاپ و نشر کتاب درخواست تعلیق مجوز فعالیت‌ این ناشر به هیات بدوی تهران ارسال شده است.

وی افزود:‌ این اولین بار است که چنین اقدامی در قبال یکی از موسسات وابسته به وزارت ارشاد صورت گرفته است.

اهانت به «مادر امام زمان» در کتابی با مجوز وزارت ارشاد و منتشر شده توسط بنیاد وابسته به وزارت ارشاد!

به گزارش جهان، کتاب «دوازدهم» که داستان آن از زبان یک نویسنده که مدرس فیلم نامه نویسی است، روایت می شود؛ اهانت های عجیبی به ساحت مقدس مادر بزرگوار امام زمان (عج) روا داشته است.

اما آنچه که در کنار اهانت‌ها و جسارت های آن به بانو ملیکا خاتون مادر بزرگوار حضرت صاحب الزمان(ع) حائز اهمیت است این است که این کتاب با مجوز وزارت ارشاد و توسط بیناد وابسته به وزارت ارشاد چاپ شده است.

ناظران فرهنگی بر این عقیده‌اند که انتشار با مجوز این کتاب آن هم در شرایطی که این "دسته گل بر آب رفته" هنوز به سبزه آراسته نشده و طبق خواسته وزیر ارشاد هنوز ممیزی به ناشران واگذار نشده، زنک خطر را بیش از پیش به صدا درآورده است.

گفتنی است یکی از وعده های علی جنتی که هر از چندگاهی از سوی وی مطرح شده و با واکنش دلسوزان مواجه می شود، حذف ممیزی کتاب و تفویض آن به ناشران است!
توجیه انتشارات کتاب "دوازدهم" و عذرخواهی دیرهنگامدر پی حواشی به وجود آمده در خصوص کتاب "دوازدهم" نوشته علی موذنی، انتشارات عصر داستان، وابسته به بنیاد ادبیات داستانی با انتشار بیانیه ای به ارائه برخی توضیحات در این خصوص پرداخت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط عصرداستان، نسخه ای که از کتاب مذکور منتشر شده با نسخه نهایی که برای اخذ مجوز به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ارائه شده در مواردی خاص (که البته قابل‌اعتنا بوده) تفاوت دارد و این موضوع تاکنون برای این انتشارات هم مشخص نبود. هرچند این اتفاق توجیه‌ناپذیر است اما همزمانی انتشار «دوازدهم» با ایام پرمشغله نمایشگاه کتاب باعث اشتباه فنی در خروجی گرفتن از فایل نهایی شده است. بدیهی است نسخه‌ای که از این پس در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت نسخه نهایی و مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. ضمناً عصرداستان از بابت این اشتباه از خوانندگان و همچنین دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پوزش می‌طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی جالب است که به راحتی به این نشریه های موهن مریض یارانه می دهند بعد یارانه روزنامه های منتقد را حذف می کنند ...!
سالی که نکوست از بهارش پیداست / هنور ممیزی و غیره برداشته نشده اینه وای بحالی که اونا هم برداشته شه اونوقت باید منتظر چه چیزهایی از طرف وزیر محترم بی فرهنگی باشیم
برادرهای اصولگرا، با چوب این اتفاق غیرعمد، دولت را نزنید. چون فقط دولت را نمی زنید، نویسنده ارزشی این اثر را هم میزنید. این اتفاق در هر دولتی ممکن است بیافتند. ضمن اینکه آقای موذنی آنقدر اثر ارزشمند دارد که بتوانیم این موضوع را یک اتفاق سهوی بدانیم و با رعایت شئونات وی، مساله را حل کنیم.
مصطفیالف
برداران اصولگرا عادت دارند که طرف مقابل در شرایط اتهامی نگه دارند. انتشارات عذرخواهی کرده است. اما اصولگرایان با عنوان عذرخواهی دیرهنگام مطرح میکنند تا اتهام عذرخواهی دیر بر آنها وارد باشد. اصلا از نظر اصولگراها همه متهم هستند مگر آنکه خلافش ثابت شود.
کمترین کاری که می توانند انجام بدهند لغو مجوز و جمع اوری این کتابه
یا مهدی ادرکنی
آقای وزیر ارشادی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد!!!
وزارت ارشاد جنتی و آقایون قلم به دست کاری نکنیدفردای ظهور شرمنده آقا باشید. الهم عجل لولیک الفرج.
قبل از اين كتاب جمجمه ات را قرض بده كه سر أسر إيجاد ترديد در دفاع مقدس و توهين به أرزشهاو رزمندگان بود توسط اين انتشارات چاپ شده بود
کریمی
نا خواسته این گزارشها با این ادبیات فقط باعث تبلیغ آن کتاب میشود !!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا زشتی ها را علنی می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه وزارت اضلال است نه ارشاد .هر دم از این باغ بری میرسد . دولت محترم یا خواب است یا همدست این مـ[...] روحانی میچکریم
در دولت یازدهم ازاین دسته موارد زیاد مشاهده می گردد. چیز جدیدی نیست.