شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اعتراض به درج «الله» برشیشه مشروب

دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب: 216912
در شهر "سمی" قزاقستان فروش نوعی مشروب که بر روی در آن کلمه مقدس "الله" حک شده بود، خشم مردم این شهر و دیگر مسلمانان قزاقستان را برانگیخت.
به گزارش فارس، در آسیای مرکزی، در شهر سمی در استان "آکتوب" قزاقستان ودکایی به فروش میرسد که بر روی سر آن کلمه الله حک شده است.

"ارکین بای"یکی از شهروندان این شهر می‌گوید: در مغازه‌ای این شیشه را دیدم و از روی کنجکاوی ودکا را خریدم و به مسجد بردم که به امام جماعت نشان بدهم، وقتی امام جماعت نوشته روی سر ودکا را خواند گفت: به چشمان خود شک دارم که این افتضاح را دیده است این کار فقط مخالفت با بیان خداوند است که مصرف مشروبات را منع کرده است.

به دنبال اعتراض شدید امام جماعت و مردم، گروهی از مردم این شهر به همراه خبرنگاران به کارخانه مشروب سازی هجوم برده ولی آنها را به کارخانه راه نداده و گفتند این مشروب از روسیه می‌آید و ما فقط برچسب میزان الکل موجود را می‌چسبانیم.

این مشروب با میزان 70 درجه الکل به قیمت 670 تنگه (واحد پول قزاقستان) هم اکنون نیز فروخته می‌شود.

این در حالی است که مقامات قزاقستان از ترس گسترش اعتراضات مردمی دستور جمع آوری شیشه‌های ودکای شرکت " ژئوم geom" از سطح فروشگاه‌ها را صادر کرده‌اند.

مسلمانان، بیش از 65 درصد جمعیت کشور قزاقستان را تشکیل می‌دهند و بنابر اعلام منابع رسمی هر روزه گرایشات اسلام گرایانه مردم این کشور خصوصا جوانان قزاقی بیشتر از گذشته افزایش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *