جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عصبانیت هوکابی از یک شعار انقلابی ایران

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 436611
«مایک هوکابی»، نامزد انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با بیان آنکه واشنگتن در «برجام» به هیچ چیز نرسیده، گفت: «ایرانی‌ها حتی حین مذاکرات هسته‌ای هم شعار "مرگ بر آمریکا" می‌دادند».
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن تکرار مخالفتها در قبال «برجام»، گفت: «ایرانیها حتی حین مذاکرات هسته‌ای شعار مرگ بر آمریکا می‌دادند».

«مایک هوکابی» نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا که همراه با دیگر هم‌حزبیهایش بارها «برجام» را رد کرده، امروز یکشنبه در یک مصاحبه گفت: «ما هیچ چیزی از این توافق بدست نیاوردیم».

به گزارش «هیل»، وی با اشاره به اظهارات جنجالی‌اش درباره قیاس «برجام» با «هولوکاست» گفت: «در حالی که رئیس‌‌جمهور آن اظهارات را مسخره خوانده اما آنچه مسخره است آن است که ما به ایرانیهایی که برای ۳۶ سال متعهد به محو اسرائیل از نقشه هستند و مرگ بر آمریکا می‌گویند و حتی در حین مذاکرات هم این شعار را می‌دادند، اعتماد کنیم».

هوکابی در مصاحبه با سی‌بی‌اس با رد «برجام» افزود: «معتقدم که این یک توافق پولی است. اگر به آن نگاه کنید می‌بینید (فهرستی از) ده‌ها صفحه درباره شرکتها و موسساتی وجود دارد که قرار است دارایی‌هایشان آزاد شود. این کار نه به خاطر صلح در خاورمیانه و جهان امن‌تر، بلکه بدین خاطر انجام شده که تعداد زیادی از افراد پولشان برگردد و این فاجعه است».

نامزد جمهوریخواه در حالی این اظهارات را مطرح کرده که «برجام» در کنگره آمریکا در حال بررسی قانونگذاران این کشور قرار گرفته است و دولت باراک اوباما بدین منظور چندین جلسه وزرای کلیدی خود از وزرای خارجه، انرژی، خزانه‌داری و دفاع خود را به جلسات استماع فرستاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *