پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

آمدن فابیوس به تهران خیلی زود بود!

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 436710
منصور حقیقت پور گفت: متاسفانه آقای زیبا کلام نخود هر آشی است. یک قاشق نشسته ای است که هی خود اش را جلو می اندازد و از شان استاد دانشگاهی به دور است که خود را نخود هر آشی کند.
به گزارش جهان، منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: آمدن فابیوس به تهران بسیار زود هنگام بود و فرانسوی ها باید می رفتند و آخر صف می ایستادند . هیات های مختلفی از آلمان و ایتالیا آمده اند و از اسپانیا و اتریش می خواهند بیایند و ما باید از این پس میدان اقتصادی خودمان را خودمان انتخاب کنیم .

وی افزود: فرانسوی ها و امثال انها در زمان تحریم ها نیازهای ما را نه تنها بر طرف نکردند بلکه کارشکنی های مختلفی انجام میدادند و اقدامات راهبردی با مخالفین ما به خصوص عربستان در منطقه برای توسعه جنگ افزار نظامی داشتند و وضعیت منطقه را به هم ریختند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امیدواریم از این به بعد اینگونه سفرها مهار شود و چیزی با فرانسوی ها نهایی نشود . ما معیار اقتصادی خودمان را داریم و باید با کشورهای مناسب تر در اروپا ارتباط باشد و چتر کلی هم در زمینه اقتصادی در اروپا خوب است به نحوی که از سرمایه های آنها در داخل کشور استفاده کنیم .

وی افزود: در این میان امکان دارد کنگره امریکا توافق نامه را رد کند و اوباما زور اش نرسد ما شکافی را بین اروپا و آمریکایی ها ایجاد کرده باشیم و بتوانیم از این میان استفاده کنیم.جان کری همانطور که اشاره کرد که نظام تحریم ها را نمیتوانستیم حفظ کنیم و در حال سوراخ شدن بود

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که چرا موضوع خون های آلوده پیگیری نمی شود و آیاد با امدن فابیوس نباید این موضوع را پیگیری کنیم اظهار داشت: مجامع حقوقی و بین المللی این موضوع را باید پیگیری کنند . ما باید برای تنبیه فرانسوی ها این موضوع را باز هم بگوئیم. بنده اطلاعی ندارم مجامع حقوقی و بین المللی آیا تا به امروز پیگیری کرده ایم یا نه . اگر نکرده ایم فرصت را تا به امروز از دست داده ایم و در اینصورت دستمان در مقابل فرانسوی ها که امروز به تهران امدند پر بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اظهاراظهارات خلاف آقای زیبا کلام بیان داشت: متاسفانه آقای زیبا کلام نخود هر آشی است. یک قاشق نشسته ای است که هی خود اش را جلو می اندازد و از شان استاد دانشگاهی به دور است که خود را نخود هر آشی کند.

وی افزود: یک زمانی میخواهد بگوید اقتصاد دان و سیاستمدار است و روزی دیگر عنوان میکند حقوقدان است. برخی مواقع هم میگخواهد خود را نظامی نشان دهد. ما نمیدانیم آقای زیبا کلام چه کاره است و صحبت های ایشان را نباید جدی گرفت زیبا از این دلقک های سیاسی زیاد داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعیدی
راستی تحصیلاتت در چه زمینه ای است ؟ حقیقت پور ؟
United States
هرچی هست حرفش حق میباشد.
ابوالفضل
دلقک ؟!! نخود آش ؟! قاشق نشسته ؟

- بی ادبی هم حدی داره.

- اظهار نظر سیاسی از هر کسی که علم سیاست آموخته باشد پسندیده است.