جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حذف ۶ میلیون نفر یارانه‌بگیر نهایی شد

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 424812
دولت با تصویب آئین‌نامه اجرایی تبصره ۲۰ قانون بودجه، شاخص‌هایی را برای حذف پردرآمدها از دریافت یارانه مشخص کرده است.
به گزارش جهان، محسن بهرامی مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، درباره تصمیم دولت پیرامون آئین‌نامه اجرایی تبصره ۲۰ قانون بودجه گفت:‌ این آئین‌نامه در دولت مورد تصویب قرار گرفته و برخی شاخص‌های افراد غیرنیازمند برای حذف از دریافت یارانه مشخص شدند.

وی با بیان اینکه چهار عامل برای حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه مشخص شده‌اند، افزود: تعداد عائله خانوار، شهر محل سکونت، برخورداری از منزل مسکونی ملکی و نوع و مدل خودروی شخصی از شاخصه‌های مورد نظر دولت در حذف افراد غیرنیازمند است.

بهرامی همچنین ادامه داد: البته افرادی که در جریان این موضوع سهواً حذف شده‌اند می‌توانند به سامانه‌ای که وزارت رفاه ترتیب داده اقدام کنند و مدارک تکمیلی را برای اثبات نیازمند بودنشان برای دریافت یارانه ارائه کنند و اگر خودشان پس از اطلاع از حذف برای ارائه مدارک مراجعه نکنند به نشانه تأئید و پذیرش غیرنیازمند بودن تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: حذف افراد غیرنیازمند با استفاده از بانک اطلاعاتی که در اختیار دولت و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی قرار دارد شروع شده است.

مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا برای حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه هدف‌گذاری از نظر آماری شده است یا خیر؟ گفت: هدف‌گذاری که تا کنون انجام شده حذف ۶ میلیون نفر است اما اگر افرادی که این شرایط را دارند یعنی غیرنیازمند هستند طبیعتاً نمی‌توان جلوی حذف آنها را گرفت و حتی امکان دارد از این تعداد هم کمتر با توجه به شرایط خانوارها حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه بازه زمانی خاصی ندارد و با توجه به ۹ ماه تا پایان سال جاری دولت بدش نمی‌آید که سرعت عملش را بیشتر کند تا یارانه کمتری را به صورت مستقیم پرداخت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *