جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

برنامه دولت برای افزایش رفاه سالمندان

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 414813
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از افزایش تعداد بنیادهای فرزانگان ویژه سالمندان در استان های مختلف کشور طی سال ۹۴ خبر داد و گفت: شاخصهای رفاهی سالمندان با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل بررسی می شود.
به گزارش جهان، فرید براتی سده در گفتگو با مهر افزود: بنیاد فرزانگان در راستای تکریم سالمندان و ارائه خدمات به آنها در استان های مختلف تشکیل شده و سالمندان می توانند به وضوح در این مراکز از حمایت های ویژه برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه از بخش غیر دولتی برای راه اندازی این بنیادها حمایت می شود گفت: سازمان بهزیستی اقدامات لازم در جهت توسعه این مراکز انجام داده و با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی قصد راه اندازی تعداد بیشتری از آنها را در استان های مختلف دارد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که با حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل برای حمایت از سالمندان انجام می شود بررسی شاخص های سالمندی در کشور است که در این راستا تاکنون جلسات مختلفی را با حضور دستگاه های مرتبط تشکل های غیر دولتی ذی نفعان و نماینده سازمان ملل انجام داده که نتایج آن در سال جاری مشخص خواهد شد.

به گفته براتی شاخص های رفاهی سالمندان قابلیت ها، سلامت، آموزش، توانمندی و غیره این افراد با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل بررسی می شود و در نهایت برنامه ای ویژه برای افزایش این شاخص ها در نظر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه شاخص های به دست آمده مبنای تصمیم گیری و سیاست گذاری در کشور خواهد بود گفت: همچنین علاوه بر این شاخص ها سند ملی راهبردی سالمندان که تدوین نهایی آن در سال ۹۳ انجام شد در برنامه هایی که برای آنها در نظر گرفته شده استفاده و مسئولان می توانند از طریق اجرایی شدن این برنامه ها در راستای حمایت و افزایش توانمندی سالمندان در کشور اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *