پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

پنج "ت"/ پنج کلید برای داشتن اراده قوی

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 419610
اگر بخواهیم از مانع های زندگیمان عبور کنیم و اگر می خواهیم به هدفمان برسیم، باید اراده داشته باشیم. هر فعالیتی بدون اراده قوی نیمه کاره رها می شود.
به گزارش جهان، سید مهدی نبوی در وبلاگ "دانشجوی نوطلبه" نوشت:
همیشه در زندگی ما آدم ها یک مانع وجود دارد. این مانع هم یا ساخته خودمان است یا ساخته دیگران، که به آن کاری ندارم. حتی از قدرت و ارتفاع این مانع هم اطلاعی ندارم، چون آن هم مهم نیست. چیزی که می خواهم در مورد آن بنویسم، قدرتی است که چنان ما را بزرگ می کند، که مانع ها در برابر ما مثل یک سنگ ریزه می شود.
 
یک جوانی برای اینکه مشکل خود ارضایی خود را حل کند، دست به کارهای مختلفی زد؛ نماز؛ روزه؛ ورزش؛ ترک کردن اینترنت و ماهواره و... که همه ی ما در کتاب های مختلف آن را خوانده ایم و میدانیم؛ اما چند روز بعد؛ چند هفته بعد یا چند ماه بعد باز دست به این کار زشت زد.
 
یک شخص معتاد برای اینکه اعتیادش را ترک کند، خود را مشغول به حرفه و هنری کرد، برای خود جریمه گذاشت، برای خود مراقب گذاشت و... اما چند وقت بعد،متاسفانه، باز به سراغ مواد مخدر رفت.
 
یک دانش آموز یا دانشجو برای اینکه ساعات مطا لعش را زیاد کند، سعی کرد حواشی زندگیش را کم کند، مثلا از تفریح خود کم کند، برنامه ریزی کند، خورد و خوراکش را تنظیم کند و... اما باز نتوانست که ساعات مطالعش را بالا ببرد.
 
اگر بخواهیم از مانع های زندگیمان عبور کنیم و اگر می خواهیم به هدفمان برسیم، باید اراده داشته باشیم. هر فعالیتی بدون اراده قوی نیمه کاره رها می شود.
 
من در این نوشته می خواهم پنج کلید را معرفی کنم که اگر به آن توجه شود به راحتی می توانیم سختی ها را آسان کنیم.
 
پنج "ت" را همیشه به یاد داشته باشید:
 
1) توکل به خدا   2) توسل به اهل بیت   3) تلاش   4) تلقین مثبت   5) تکرار

 
اگر به این پنج کلید توجه کنیم، بعد از مدتی خواهیم دید اراده ی ما قوی تر شده است و از موانع دیگر نخواهیم ترسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تقوی
تعامل سازنده
تکثر افکار


اخوی فرهنگ لغت رو یک هو ردیف میکردی جلوش، خوباشو سوا میکردی