جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۷
روحانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو:

ممکن است امسال در رشد اقتصادی در جایگاه بدتری باشیم/ می‌گویند دولت لبخند و مذاکره‌ایم

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 459913
رئیس جمهور گفت: امسال سال بسیار سختی است و ممکن است از نظر آمار رشد اقتصادی نسبت به سال گذشته در جایگاه بدتری باشیم اما همچنان رشد اقتصادی کشور مثبت است.
ممکن است امسال در رشد اقتصادی در جایگاه بدتری باشیم/ می‌گویند دولت لبخند و مذاکره‌ایم
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که صبح امروز در ورزشگاه استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با اشاره به اینکه امروز بسیار روز زیبا و مهمی برای من و همراهانم در این جمع پرشور بود، اظهار داشت: ۱۶ آذر روز دانشجو، روز دانشگاه، روز استقلال‌طلبی، روز آزادی‌خواهی و روز ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استبداد بود.

وی افزود: ۱۶ آذر به سال ۳۲ یا هیچ مقطع زمانی محصور نخواهد شد؛ ۱۶ آذر یک روز تاریخی برای دانشجو و دانشگاه و ملت بزرگ ایران است. دوران تاریک و سیاهی چند ماه بیشتر از کودتای ۲۸ مرداد نگذشته بود، اما آن ۳ قهرمان در برابر لوله‌های تفنگ ایستادند و راهی را برای جوانان ما ترسیم کردند که در نهایت به ۲۲ بهمن سال ۵۷ یعنی روز «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» منتهی شد.

رئیس جمهور ادامه داد: هم این روز را گرامی می داریم و هم بر آن شهیدان و هم بر همه شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دانش آموز و دانشجویان شهیدی که در دوران دفاع مقدس از استقلال این سرزمین دفاع کردند، درود می فرستیم. همچنین بر همه دانشجویانی که امروز با قامتی استوار و با زبانی منتقد برای دفاع از کشور خود ایستادگی می کنند، درود می فرستیم.

روحانی تصریح کرد: درود و سلام بر همه دانشجویانی که دانشگاه را متحول کردند از جمله طالقانی‌ها، مفتح‌ها، بهشتی‌ها، بازرگان‌ها، مطهری‌ها، شریعتی‌ها و همه آنهایی که برای دانشگاه، علم و آزادی در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کردند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من در سال‌های گذشته نیز در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور به حضور دانشجویان و اساتید رسیده‌ام و سخنان و نقد آنان را استماع شنیده ام.

روحانی تاکید کرد: امسال نیز در یکی از دانشگاه‌های پرآوازه به نام دانشگاه شریف آمده‌ام، چرا که دانشگاه، دانشجو، استاد، علم، فناوری و تحقیقات و به ویژه دانشگاه‌های برتر کشور، افتخاری برای فرهنگ این سرزمین و ملت ایران هستند.

وی بیان داشت: قبل از اینکه در جمع شما دانشجویان حاضر شوم، با مسئولین دانشگاه شریف نشستی داشتم و آنها نکاتی مربوط به توسعه علم و فناوری در تمامی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شریف مطرح کردند که من نیز قول ‌دادم در سال آینده مشکلات مطرح شده از جمله مشکلات دانشگاه صنعتی شریف را دنبال و به وعده خود عمل کنم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بسیار متشکرم از همه آنهایی که پشت تریبون به نام تشکل‌های دانشجویی سخن گفته‌اند و نقد، انتقاد و تشویق کرده‌اند و حتی نقاط قوت و ضعف را برشمردند.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه بهترین مکان برای نقد قدرت است، گفت: اگر قدرت در هر کشوری مورد انتقاد و سئوال قرار نگیرد، انحراف و استبداد ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام مسئولین کشور، مستقیم یا غیرمستقیم افتخار دارند که منتخب ملت ایران باشند، چرا که این افراد از طریق آرای مردم، بر مسند قدرت تکیه زده‌اند. ما هیچ مقامی در ایران نداریم که انتخابی نباشد و این تهمت است که برخی می‌گویند در ایران مقامات به دو دسته تقسیم می‌شوند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در ایران همه مقامات یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیرمستقیم از طریق آرای مردم انتخاب می‌شوند.

روحانی با بیان اینکه واژه «مسئولیت» از کلمه «سئوال» می‌آید، افزود: همه باید مورد سئوال قرار می‌گیرند، هیچ‌کس نباید خود را مستثنی از سئوال ملت بداند و همه باید به سئوال مردم و پاسخگویی در برابر مردم افتخار کنند.

وی بیان داشت: نقد برخی قوا و برخی از نهادها در کشور سخت و مشکل است در حال حاضر از نقد دولت و رئیس‌جمهور شروع کنید.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت یازدهم اگر چیزی دارد و اگر پیشرفتی کرده، در سایه حمایت مردم به ویژه جوانان و دانشجویان بوده است. من همه انتقادات را دلسوزانه می‌دانم اما برخی نقدها می‌تواند نرم‌تر شود زیرا قشنگ‌تر خواهد شد.

روحانی گفت: اعتدالی که از آن سخن می‌گوییم در نقد نیز باید رعایت شود. این در حالی است که حضرت امیرالمومنین علی (ع) نیز فرموده‌اند: «راجع به من دو گروه خود را به هلاکت انداختند؛ چه آنهایی که علی را افراطی دوست دارند و چه آنهایی که با افراط با علی کینه‌ورزی می‌کنند».

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان اعضای برخی تشکل های دانشجویی در جلسه امروز، تصریح کرد: در انتقاد و تعریف هم، تحریف نباید باشد و همه چیز باید معتدلانه و میانه‌رو باشد. به هر حال در این جمع مسئولین دولتی حضور داشتند و انتقادات را شنیدند و باز هم باید فرصت‌هایی فراهم شود تا نقد و انتقاد را من و مسئولین بشنویم و ان‌شاء‌الله که خودمان را اصلاح کنیم؛ چرا که هیچ کدام معصوم نیستیم. ما هیچ کدام بی‌خطا نیستیم.

مردم در انتخابات ۹۲ به بحث هسته ای هم رای دادند

روحانی افزود: اما در عین حال تلاش ما بر این است که گام‌هایی را به نفع مردم برداریم. هر کجا موفق بوده‌ایم، جایی بوده است که مردم به صحنه آمده‌اند. در بحث هسته‌ای آن وقتی ما موفق شدیم که مردم به صحنه آمدند. مردم در انتخابات سال ۹۲ مسئله هسته‌ای را به بحث گذاشتند. اگر بحث هسته‌ای در انتخابات ۹۲ به بحث گذاشته نمی‌شد و نقد نمی‌شد، آثار تحریم مورد تحلیل و بررسی قرار نمی‌گرفت، راه حل مسئله مورد بحث قرار نمی‌گرفت، مسئله این‌طور نمی‌شد.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات ۹۲ به بحث هسته‌ای هم رای دادند، گفت: به هر حال چون مردم در صحنه آمدند و مسئله را مورد بحث قرار دادند، راه را باز کردند. مسیر را برای اینکه ما بتوانیم راهی برای حل و فصل این مسئله بیابیم، باز کردند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما چه راهی می‌توانستیم داشته باشیم که از طریق آن بتوانیم مردمی که در فشار قرار داشتند، فشار را از روی دوش آنها برداریم. ما باید در مفاهیم و موضوعات به اجماع نظر برسیم.

روحانی ادامه داد: حتی در موضوعات و مفاهیمی که به نظر ما ساده می‌آید در مورد عدالت، مبارزه با استعمار و ایستادگی در برابر استعمار، منافع ملی، مسئله حاکمیت ملی و خود دانشگاه باید به وحدت نظر برسیم.

وی با طرح این سئوال که دانشگاه برای چه به وجود آمده است، گفت: آیا دانشجو باید طالب علم و دانش باشد یا امور دیگری هم ضرورت دارد. آیا مسائل سیاسی و اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد؟ مباحث مختلف از جمله دانشگاه، علم و نظایر آن در کشورهای مختلف مورد بحث است. در فرانسه اگر دولت A یا B سر کار بیاید، راجع به مفهوم دانشگاه و علم و وظایف دانشجو اختلاف‌نظر به وجود می‌آید؟ آنها به یک اجماع نظری رسیده‌اند و این اجماع را شما باید به وجود بیاورید.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در برابر دیگران باید بایستیم. باید به توان ملی تکیه کنیم، مشکلات کشور را با امکانات داخلی باید حل کنیم، اینها همه درست است، اما آیا معنی این حرف این است که ما با دنیا حرف نزنیم و اگر مشکلی داریم تا مرز جنگ برویم و بجنگیم؟

روحانی با بیان اینکه حتی فرض بگیرید در آن جنگ هم پیروز شوید ادامه داد: ان‌شاء‌الله اگر روزی توطئه‌ای علیه کشور ما باشد، ولو جهانی هم باشد، ما می‌ایستیم و پیروز می‌شویم. هیچکس تردید ندارد یک زمانی ممکن است جنگ به ما تحمیل شود. ما باید قدرت نظامی داشته باشیم و در این بحثی نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند این دولت یعنی دولت یازدهم، دولت لبخند، مذاکره و گفتگو است، اما در ساخت سلاح و بنیه دفاعی کمتر ورود می کند، اظهار داشت: قبلا هم این را اعلام کردم این دولت در دو سال گذشته در بنیه دفاعی و سلاح راهبردی کاری که انجام داده، به اندازه ۱۰ سال قبل است.

همزمان با مذاکرات، مهمترین موشک را آزمایش کردیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مذاکره به معنای قوی نکردن بنیه دفاعی نیست، اظهار داشت: ما همیشه باید آماده باشیم. اتفاقا جنگ وقتی رخ نمی‌دهد که ما توانمندی و آمادگی کامل داشته باشیم، و الا جنگ رخ می‌دهد.

روحانی ادامه داد: همزمان با پایان مذاکرات برجام ما مهمترین موشک خود را آزمایش کردیم.

وی در پاسخ به انتقاد دانشجویی درباره وضع اقتصادی دولت، گفت: البته وضع اقتصادی ما نقد هم دارد نه اینکه نداشته باشد. اما علت اینکه ما توانستیم در مذاکرات توفیق پیدا کنیم چه بود؟ اگر ۵ دلیل داشته باشد، یکی از آنها ثبات و آرامش اقتصادی در داخل کشور بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در آغاز این دولت، تورم نقطه به نقطه به ۴۵ درصد رسیده بود، گفت: اما امروز تورم دارد تک‌رقمی می‌شود و این به این معناست که ۳۶ درصد در طول دو سال کاهش تورم داده‌ایم.

روحانی تصریح کرد: شاخص‌ها معیار ماست. برای چه ما رقابت می‌کنیم و نتیجه آن باید چه باشد؟ نتیجه نهایی باید در نهایت شاخص‌ها را عوض کند. رقابت‌ها و انتخابات، این جناح و آن جناح برای این است که نه تنها شاخص اقتصادی که شاخص اجتماعی و فرهنگی پیشرفت کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتماد عمومی امسال در نظرسنجی‌های سال ۹۴ شبیه ۹۲ باشد، ما پیشرفت نکرده‌ایم. اگر اعتماد مردم به دولت افزایش پیدا نکند چه فرقی می‌کند این دولت باشد یا آن دولت.

فضای امن می خواهیم نه فضای امنیتی

رئیس‌جمهور افزود: معیار ما، شاخص‌هاست. اگر دانشگاه ما تغییر نکند چه فرقی می‌کند این دولت باشد یا آن دولت. احساس می‌کنم فضای دانشگاه سال ۹۴ نسبت به دانشگاه سال ۹۲ زمین تا آسمان فرق می‌کند. ممکن است هنوز هم فضا امنیتی باشد و من این را نمی‌پسندم. ما فضای امن می‌خواهیم نه فضای امنیتی.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: ما فضای امن در دانشگاه ها می خواهیم. من از شما می پرسم طی سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ شما دانشجویان می توانستید به راحتی برای ۱۶ آذر اجتماع داشته باشید؟ این در حالی است که طی سال های ۹۳ و ۹۴ همه دانشجویان به دنبال برگزاری برنامه های ۱۶ آذر بودند.

روحانی خاطرنشان کرد: زمانی کسی جرات نمی کرد عنوان جنبش دانشجویی را مطرح کند و از این کلمه می ترسیدند.

وی تاکید کرد: اگر به طور واقع شاخص های دانشگاه های کشور در سال ۹۴ با سال ۹۱ تفاوتی نداشته باشد به طور حتم ما محکوم هستیم.

رئیس جمهور بیان داشت: برخی در قالب نقد مطرح می کنند که ممکن است در دانشگاه ها به دانشجو بی احترامی شود. من می خواهم بگویم که با تمام تلاش هایی که صورت گرفته اما هنوز در دانشگاه ها به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

روحانی گفت: در سلامت و اقتصاد نیز با تمام تلاش هایی که ایجاد شده هنوز به نقطه مطلوب دست نیافته ایم.

وی تاکید کرد: اما من به شما اعتماد می دهم که راه دولت یازدهم نسبت به دانشگاه، دانشجو و وزارت علوم تغییر نکرده است. بنابراین آنچه ما خواستار آن هستیم در رسیدن شاخص ها به نقطه مطلوب است.

سال ۹۴، سال سخت اقتصادی دولت است

رئیس جمهور اضافه کرد: یکی از دانشجویانی که در این جلسه صحبت کرد معتقد بود که دولت از نظر رکود حرکتی نداشته است. این در حالی است که رشد اقتصادی کشور در سال ۹۱ منفی ۶.۸ بود و می توان گفت که در عمق رکود بودیم اما در سال ۹۲ رشد اقتصادی کشور به منفی ۱.۹ رسید و در سال ۹۳ نیز رشد اقتصادی کشور به مثبت ۳ رسید.

روحانی عنوان کرد: امسال سال بسیار سختی است و ممکن است از نظر آمار رشد اقتصادی نسبت به سال گذشته در جایگاه بدتری باشیم اما همچنان رشد اقتصادی کشور مثبت است.

وی اضافه کرد: در این جلسه تریبون را به دانشجویان دادیم تا آنها صحبت کنند و همه نیز از صحبت های آنها استفاده کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خواست دولت استقلال دانشگاه هاست، گفت: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که به آن رسیده ایم از برکت تلاش دانشجویان برای استقلال دانشگاه ها بود.

روحانی تاکید کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی تلاش ما این است که به مسائل سیاست گذاری بپردازیم و امور اجرایی را به دانشگاه ها واگذار کنیم چراکه استقلال دانشگاه ها برای ما بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آزادی دانشگاه ها نیز برای دولت بسیار مهم است گفت: اگر دانشگاه ها در حوزه علم، پژوهش، تحقیق و بیان آزاد نباشند نمی توانند به اهداف مورد نظر که سرمایه انسانی و توسعه علمی و فرهنگی است، دست یابند.

لزوم نقادی دانشجو و دانشگاه

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشجو و دانشگاه باید نقاد باشد زیرا انتقاد دلسوزانه کار دانشجو و دانشگاه است.

روحانی با اشاره به شرایط بعد از برجام و تحول اقتصادی کشور گفت: در چنین شرایطی دانشگاه ها باید از فرصت ها برای تعامل علمی استفاده کنند و زمینه ای را فراهم کنند تا از دانش دیگر کشورها استفاده کنند و همچنین کشورهای دیگر نیز از دانش دانشمندان ما بهره ببرند.

وی با اشاره به انتخابات آینده کشور تاکید کرد: در شرایط انتخابات دانشگاه ها باید حضور فعال داشته باشند زیرا بسیار مهم است که مجلس آینده ما چگونه مجلسی باشد.

رئیس جمهور عنوان کرد: از نظر دولت حضور این جناح و آن جناح مطرح نیست بلکه هر کدام که می خواهند باشند اما افراد به منافع ملی فکر کنند و منافع شخصی را بر منافع ملی خود ترجیح ندهند. ما تلاش می کنیم حماسه سال ۹۲ را در سال ۹۴ به طور مجدد تکرار کنیم تا بتوانیم به یک مجلس توانمند تر و قدرتمند تر برسیم.

روحانی گفت: فردی به من گفت که به شورای نگهبان نظرهایی دارم اما نظر من به شورای نگهبان نظر قانون اساسی است زیرا قانون اساسی شورای نگهبان را ناظر می داند و ما نیز آن را ناظر می دانیم.

وی تاکید کرد: از همه مردم و به ویژه دانشجویان برای حضور در انتخابات دعوت می کنیم تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برخی فکر می‌کنند دولت فعلی دولت لبخند و مذاکره است

کسی فکر نمی کنه
رفتارهای .......دیپلماسی در برابر دشمنان ثابت کرده دولت فعلی دولت لبخند و مذاکره است
و ما ادراک ما التدبیر؟
تیتر خبری شما مغرضانه هست
Romania
خود روحانی گفته چرا مغرضانه
باز دمش گرم خودش میگه و این بک نکته مثبت هست نه مثل بعضی ها ....
دیگه کار از حاشا و انکار کردن گشته
United States
خداوند ترا براي ... و ... حفظ كند ، عجب مرد هنرمندي هستي ، اي ... خوش خبر ، تو ميخواستي صد روزه مشگل ايران را حل كني ، باباي احمدينژاد را در اورديد ،ثابت شد كه تو و قبيله ات ماموريت داشتيد فقط صنعت هسته اي را ... ، ... تر از اين روحاني كسي را در تاريخ نميتوان بياد اورد ، اين كي بود گرفتارش شديم ، نه واقعا .... است نه ... ، اميدوارم يك دوره اي باشد ...،
سرور
مشکلات را 100 روزه حل کرد.کشور را از رکود خارج کرد.به فتح الفتوح برجام دست یافت.اعتبار گذرنامه را بازگرداند.رشد اقتصادی را از منفی به مثبت رساند.سبد کالا داد.مسکن مهر را از حومه تهران جمع کرد برد به ولنجک!ظاهرا شما خواب هستید.
فرهاد
سنگی که احمدی نژاد توی چاه انداخته بزرگتر از اونی هست که مردم فکرش و میکردن.حالا حالا ها در نمیاد
یعنی مرده ی این اعتماد به نفس رییس جمهورم!!!!!!!!!!!!!
هنوزم بنده خدا فکر میکنه تو دوران انتخاباته!!!!!!
دو سال گذشته،هنوز باورش نشده رییس جمهور شده،مردم به حرفهاش گوش نمیدن بلکه عملشو میبینن!!!!!!!
فرهاد
هنوز به اعتماد آقای مدیریت جهانی که تورم و به پنجاه درصد رسوند نرسیده
Iran, Islamic Republic of
ممکن است امسال در رشد اقتصادی در جایگاه بدتری باشیم.
به چه علت، اتفاق خاصی در کشور افتاد که انتظار داشته باشید مردم حق را به شما دهند، یا اینکه کم کاری که چه عرض .... شما باعث این اتفاق شده؟
حسین
سواره بر موج احساسات دانشجویی شدن و با کلمات بازی کردن، دردی را از این مملکت دوا نمیکند آقای دیپلمات با سواد!!!
...
من هیچ امیدی بهش ندارم و دیگه با رای دادن به امثال این سخنگویان ..، خودمو گول نمی زنم.
اشتباهی منفی دادم دوست عزیز.صد در صد با شما موافقم هر چند که دو سال پیش هم بهش رای ندادم.چون به نظرم حرفهاش بیشتر شعار بود
خدا به دادمون برسه!
اون موقع که می گفت "از رکود دراومدیم"!؛ کلی سختی کشیدیم.
حالا که میگه سال سختی در پیش داریم؛ چه خواهد شد!!
حاجی!! ما چند ساله که داریم سختی می شیم آخه حل مشکل در 100 روز به دوسال و نیم و به عبارتی به 800 روز کشید و تازه ایشون دارن به مردم مژده میدم که سال سختی در پیش داریم!!!
به این میگن "تدبیر" 100 روزه و "امید" به چرخیدن اقتصاد و سانتریفوژ، اونم دوتاش باهم!!
(هردو را تعطیل کرده رفته... مشکل مردمم حل نکرد...)
شکوه
Romania
زمان احمدی نژاد در چهارساله دوم تورم بوجود اومد که این دولت در تخیلش 45 %میدونه و حالا داره من باسواد بی شناسنامه را فریب میده که حالا تورم تک رقمی شده !!!
حاضریم تورم داشته باشیم ولی پول توی جیب مردم باشه و قدرت خرید داشته باشیم، حاضریم تورم داشته باشیم ولی چرخ تولید بچرخه... حضرات فکر کردن هنر کردن! بخاطر اینکه نشون بدن تورم رو کنترل کردن کشور رو دارن ورشکسته می کنن...
هرچی باشه هنوز هم از احمدی نژاد بهتره
Romania
چه چیزش بهتره ؟به ما هم بگو
Romania
آقای روحانی همه جا حتی در سازمان ملل هم در انتخابات 92 مونده و باورش نمیشه که رئیس جمهور شده با 50% آرا برای تغییر اقتصادی نه برای پایان دادن به بحث هسته ای به هر نحو و هر شکل !!!
ثمین
کاش دکتر روحانی به جای شعار دادن و بازی با کلمات و احساس دانشجویان کمی و تقصیر را گردن احمدی نژاد و سالهای 91و چه و چه انداختن کمی هم به فکر مملکت و معضلات اجتماعی و اشتغال و ازدواج دانشجویان باشند،برگزاری آزادانه مراسم 16آذر که هنر نیست،..
اصغر
بنام خدا . فرموده اند:« مردم در انتخابات ۹۲ به بحث هسته ای هم رای دادند» . این حرف بسیار ناپخته و خطرناکی است .آقای رئیس ، مردم برای گشایش اقتصادی و معیشت خود به شما رأی دادند . شما ابتدا همه چیز را به هسته ای گره زدید و بعد از رسیدن به منظورتان و دست دادن و تلفنی « هِلو علیکم »بازی ، یک به یک از وعده های داده شده عقب نشینی کردید .اگر درست باشد که مردم به هسته ای رأی دادند ، بطریق اولی به حل صدروزه اقتصاد ، پاسپورت ایرانی ، شأن ایرانی ، و سایر وعده ها رأی دادند . البته شما تقصیری ندارید . مقصر بقیه کاندیداها بودند که بد بازی کردن و توپ را زیر پای شما انداختند .
Iran, Islamic Republic of
وضع اقتصادی خرابه؟ نگران نباش جیب ما در اختیار شما و بانک مرکزی و خودروسازان و . . . است آماده هر گونه جیب بری!
امیر
Iran, Islamic Republic of
رشد اقتصادی مثبت در سال 94
این است دولت راستگویان
مهسا
Iran, Islamic Republic of
کاهش تورم به قیمت رکود سنگین و ورشکستگی تولید و اصناف
می بینم چندروزی هست شونهام درد نمیکنه سبک شده چون فشار را از روش برداشتند
روحانی چرا اینارو میگی مگه مردم هالون
Iran, Islamic Republic of
تورم نتیجه بی لیاقتی و.. دولت احمدی نژاد است و ربطی به دولت مردمی روحانی ندارد .
من نمیدونم تا کی همه تقصیرها را گردن دیگری میندازید،دکتر روحانی که پارسال میگفت از رکود گذشتیم،چی شد که باز هم کفگیر به ته دیگ خورد؟؟؟!!!حتما خرجشون بالا رفته.
جواد
اگرمريدواقعي رهبري هستيد باهمدلي اجازه دهيداقاي روحاني وهمكارانش پيگيرطرحهاوبرنامه هاي كاري خودباشندوباانتقادصرف روزتان راسپري نكنيدكه هركارشكني وحاشيه سازي كه منجربه اتلاف وقت واعتبارات كشور شودوازاين بابت به مردم رنج وزحمت تحميل شود شمامديون ودرسرازيري قبربايدپاسخگوي همه بويژه ادمهاي گرفتار وكم بضاعت مثل كودكي كه بخاطرفقرپدرومادرش بخيه هاي زخم اوناجوانمردانه كشيده ميشودخواهيدبود
Romania
روحانی رییس جمهوره و دکتر هاشمی وزیر بهداشته اونوقت ما مسئول پاسخگویی به بخیه های کشیده زخم آن کودکیم؟!
Russian Federation
حالا چرا یانقدر با عصبانیت حرف می زند
Iran, Islamic Republic of
"طی سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ شما دانشجویان می توانستید به راحتی برای ۱۶ آذر اجتماع داشته باشید؟"

این جمله جمله قرن میتونه باشه؟؟!
البته فکر کنم با زمان دولت اصلاحات اشتباه گرفته بنده خدا
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
90 ، 91 و 92 به احترام ماه محرم مراسم جشن روز دانشجو برگزار نشد حاجی
ولی لین جملش آخرش بود
این دولت در دو سال گذشته در بنیه دفاعی و سلاح «راهبردی کاری که انجام داده، به اندازه ۱۰ سال قبل است.»
یادش بخیر یه زمانی میانگین هر دوماه یکبار موشک آزمایش می کردیم ، ناوچه می ساختیم ، ماهواره می فرستادیم هوا ، هواپیمای آذرخش و صاعقه ساختیم و ... الان یه موشک ساخته شده به اندازه ده سال قبل
Romania
یادش به خیر اون لنگه کفشی که به طرف احمدی نژاد پرتاب شد و هیچ اتفاقی نیفتاد و این زمان که اتفاقی نیفتاده ولی تک تیرانداز تو دانشگاه مستقر میکنن!
روزبه
Iran, Islamic Republic of
«همزمان با مذاکرات، مهمترین موشک را آزمایش کردیم» درستش اينه : «همزمان با مذاکرات، عليرغم ميل ما موشک عماد آزمایش شد»!