جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

همزمانی‌ناکامی‌آل‌سعود وبدمستی‌اسراییل

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 419719
ناظران معتقدند،افزایش اقدامات تحریک کننده صهیونیست ها در مرزهای با لبنان و سوریه و گسترش حملات تروریست های تکفیری در سوریه ازجمله اشغال شهرک راهبردی جسر الشغور با کمک های مستقیم خارجی مانند قطر و ترکیه با شکست توفان قاطعیت آل سعود علیه ملت مظلوم یمن رابطه ای مستقیم دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ناظران بر این باور هستند که این تحرکات با هدف دور کردن افکارعمومی از شکست آل سعود و لکه ننگ کشتار گسترده مردم بی گناه وغیرنظامی یمن در دستور کار قرار گرفته است و به همین دلیل رسانه های کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن به سرکردگی شاهزادگان بی تجربه آل سعود،به ویژه العربیه و الجزیره به سخنگویان ارتش و کابینه دشمن صهیونیستی تبدیل شده اند.

* بمباران جولان

در حالی که الجزیره و العربیه در میان سکوت رسمی مقامات رژیم صهیونیستی همچنان برحمله ارتش این رژیم به مواضع ارتش سوریه و حزب الله در منطقه القلمون سوریه متمرکز هستند، ارتش صهیونیستی ادعا کرد که جنگنده های آن دیروز (جمعه) نزدیک شهرک مجل شمس سوریه را بمباران کردند.

ارتش صهیونیستی مدعی شده است، یک گروه را که تلاش می کرد بمبی را نزدیک سیم خاردارهای مرزی بین این شهرک و سرزمین های اشغالی کار بگذارد، بمباران کرده است.

براساس ادعای ارتش صهیونیستی از این گروه چهار نفری که درصدد کارگذاشتن بمب بودند، سه تن کشته و یک تن زخمی شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز نوشت، این بمباران زمانی صورت گرفت که یک گروه نزدیک منطقه جبل دوف در جولان اشغالی تصمیم به پیش روی داشت.

این روزنامه صهیونیستی افزود: بمباران زمانی صورت گرفت که یک گشتی اسراییلی تلاش گروهی را برای کار گذاشتن بمب نزدیک یک پایگاه تخلیه شده ارتش اسراییل نزدیک سیم خاردارهای مرزی در منطقه حایل بین فلسطین اشغالی و لبنان رصد کرد.

دربیانیه کوتاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ازاین بمباران به عنوان«بیداری نظامیان صهیونیست » یاد شده و آمده است:هرگونه تلاش برای حمله به نظامیان و غیرنظامیان اسراییلی با پاسخی محکم مواجه می شود.

* سکوت صهیونیست ها و اصرار رسانه های عربی

این بمباران دو روز بعداز آن صورت گرفت که روزنامه های صهیونیستی به نقل از ادعاهای «منابع عربی » نوشتند که سه موقعیت ارتش سوریه در منطقه القلمون در شمال دمشق پایتخت این کشور مورد هدف قرار گرفته است.

درحالی که رسانه های عربی بر بمباران القلمون سوریه تاکید و اصرار دارند، صهیونیست ها به جز یک اشاره کوتاه موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکنون به آن به صراحت اقرار نکرده اند.

یعلون در مراسمی با اشاره به مسئولیت ارتش صهیونیستی در حمله به القلمون مدعی شد که ایران همچنان برای مسلح کردن حزب الله به سلاح های پیشرفته و حساس تلاش می کند.

منابع صهیونیستی تاکید کرده اند که بعداز بمباران یک موقعیت حزب الله در القلمون ، اسراییلی ها منتظر پاسخ نیروهای مقاومت لبنان هستند وبه همین دلیل در مرزها آماده باش کامل برقرار شده است.

* ادعای انبارهای سلاح حزب الله در دریا

یدیعوت آحرونوت نوشت: اگر خبرهای منتشر شده توسط رسانه های عربی از بمباران یک محموله موشکی حزب الله در سوریه صحت داشته باشد اما اسراییل قادر نیست انبارهای بزرگ سلاح حزب الله در دریا را با نیم ساعت حمله هوایی از بین ببرد.

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود برای حزب الله هراسی مدعی شده که حزب الله به انواع سلاح های دریایی ، هوایی و زمینی مجهز است و می تواند هر نقطه از فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار دهد.

* مصلحتی روشن

یدیعوت آحرونوت سکوت رسمی صهیونیست ها در تایید و یا تکذیب اخبار منتشره توسط رسانه های عربی در خصوص بمباران مواضع ارتش سوریه و حزب الله در القلمون را « مصلحتی روشن» ارزیابی کرده است.

این روزنامه صهیونیستی درعین حال به مقامات تل آویو نسبت به پاسخ های شدید و غافلگیرکننده حزب الله هشدار داده و خواسته است تا به پیامد تحرکات خود بیاندیشند.

رسانه ها ، گزارشگران و تحلیلگران صهیونیست در روزها و ماه های گذشته با هدف حزب الله هراسی و توجیه تحرکات خود بارها ادعای بیش از ۱۵۰ هزار موشک در زرادخانه حزب الله و قدرت آن در شلیک ۱۵۰۰ موشک به مناطق مختلف فلسطین اشغالی در یک روز و یا یک ساعت را مورد تاکید قرار داده اند.

ناظران معتقدند که صهیونیست ها با تکرار مستمر در باره سلاح های پیشرفته ، حساس و دقیق حزب الله درصدد جلب نظر جهانی به ویژه آمریکا هستند تا هرچه بیشتر کمک های نظامی و مالی دریافت کنند و از سوی دیگر زمینه را برای طرح درخواست خلع سلاح حزب الله برای دوستان منطقه ای به ویژه لبنانی خود فراهم کنند.

ناظران تاکید دارند که ترس واقعی صهیونیست ها از قدرت مقاومت ، شجاعت و شهادت طلبی نیروهای رزمنده حزب الله است که حتی با دست خالی قادر می باشند آنها را شکست دهند و این تجربه را در جنگ های مختلف آزموده اند.

* تغییر قواعد بازی

ادعا رسانه های عربی مبنی بر حمله هوایی ارتش صهیونیستی به پایگاه های نظامی سوریه با این ادعا که در آنها سلاح های حزب الله نگه داری می شود، نگرانی را در میان صهیونیست ها برای بحرانی شدن مرزهای فلسطین اشغالی افزایش داده است.

نگرانی و ترس صهیونیست ها بیشتر از آنجا ناشی می شود که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرده است، نیروهای مقاومت قادر به تغییر قواعد بازی هستند و می توانند به هر تجاوز اسراییل در سوریه و یا لبنان پاسخی محکم و قاطع بدهند.

اکنون که رسانه ها مدعی شده اند در بمباران های صورت گفت چند نیروی سوری و یا لبنانی به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند، نگرانی ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی افزایش یافته است.

* کمک به تروریست های تکفیری

ناظران همچنین معتقدند که حملات هوایی ارتش صهیونیستی به پایگاه های ارتش سوریه در منطقه القلمون با هدف حمایت مستقیم از گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش ، جبهه النصره و به اصطلاح ارتش آزاد صورت گرفته است.

الیکس فیشمان گزارشگر نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت تاکید کرده است که بمباران القلمون با هدف تاثیرگذاری در جنگ منطقه القلمون صورت گرفته است.

وی می افزاید: داعش که در شهرک کوبانی متحمل شکست شده بخشی از عناصر خود را در فاصله ای کمتر از سی کیلومتری فرودگاه بین المللی دمشق مستقر کرده و حتی برخی از عناصر آن در چند کیلومتری دمشق هستند.

فیشمان اضافه کرد: داعش تصمیم دارد بر محور راهبردی بین فرودگاه دمشق با شمال سوریه و لبنان سیطره یابد اما تاکنون چند حمله آن در این خصوص شکست خورده است.

امیر بوحبوط گزارشگر نظامی پایگاه صهیونیستی « والا» گفته است که بمباران القلمون با هدف محک زدن دوباره حزب الله برای پاسخ گویی به حملات ارتش اسراییل صورت گرفته است.

عاومس هارئیل گزارشگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم هم تاکید کرده است که بمباران القلمون بعداز ادعاهای مقامات نظامی و سیاسی اسراییل در باره افزایش سلاح های حزب الله صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قواعد بازی بین اسراییل و سوریه و حزب الله شفاف نیست به ویژه اینکه اسراییل نمی داند پاسخ آنها به حملاتش چه زمان و در چه سطح و درکدام منطقه خواهد بود.

یواف لیمور گزارشگر نظامی « اسراییل الیوم» هشدار داد که وفاداری حزب الله به تعهداتش برای اسراییلی ها ثابت شده و قطعا پاسخ می دهد اما این پاسخ حساب شده و هشدار آمیز خواهد بود.

وی نوشت : حزب الله همواره برای تقویت بنیه نظامی خود تلاش می کند و اسراییل هم برای جلوگیری از آن دست به هر اقدامی می زند اما دو طرف می دانند که در زمان حاضر به مصلحت آنها نیست اوضاع در مرزها بحرانی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *