جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیشنهاد ایران برای تامین امنیت دریای خزر

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 431878
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری ایران، از تهیه پیش‌نویس توافقنامه‌ای خبر داد که بر اساس آن، برقراری امنیت در دریای خزر بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط به دست پنج کشور ساحلی خواهد بود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش خبر داد، فرماندهان نیروی دریایی ارتش‌های کشورهای ساحلی دریای خزر در سن پترزبورگ گرد هم آمدند و در خصوص تأمین امنیت دریای خزر تبادل نظر کردند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست که به پیشنهاد ایران برگزار شد، مواضع اصولی کشورمان را در خصوص تامین امنیت دریای خزر اعلام کرد.

وی گفت: در این جلسه، پیش‌نویس توافقنامه ای برای همکاری در زمینه‌های مختلف بین کشورهای ساحلی این دریا تهیه شده است که بر اساس آن، برقراری امنیت در دریای خزر بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط به دست پنج کشور ساحلی خواهد بود.

در این نشست، فرماندهان نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و جمهوری آذربایجان حضور داشتند و برای ایجاد همکاری‌های چندجانبه نظامی – امنیتی هماهنگ در دریای خزر اعلام آمادگی کردند.

ویکتور چیرکف فرمانده نیروی دریایی روسیه هم در نخستین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: روابط ما با ایران در زمینه همکاری‌های امنیتی دریایی روز به روز بهتر و مستحکم‌تر می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد، این روند همچنان رو به گسترش باشد و دیدارهای بیشتری با همکاران ایرانی خود داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *