جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش افخم به ادعای خبرگزاری رویترز

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 387274
سخنگوی وزارت خارجه خبر منتشره از سوی رویترز به نقل از مقامات ایرانی مبنی بر اینکه ایران خواهان لغو تدریجی تحریم‌ها یا رفع تحریم‌ها تنها در بعضی حوزه‌های خاص شده را تکذیب کرد و گفت: این مطلب به هیچ وجه درست نمی‌باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص خبر منتشره از سوی خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ایرانی مبنی بر اینکه ایران خواهان لغو تدریجی تحریم‌ها یا رفع تحریم‌ها تنها در بعضی حوزه‌های خاص شده است را تکذیب و اعلام کرد: این مطلب به هیچ وجه درست نمی‌باشد.

وی افزود: اینگونه خبرسازی‌ها تلاش برای بر هم زدن فضای کنونی برای استفاده از فرصت زمانی باقیمانده با هدف رسیدن به توافق می‌باشد.

‌سخنگوی وزارت خارجه مجددا تاکید کرد: هیچ یک از گمانه زنی‌هایی که در برخی رسانه‌های خارجی، معمولا با اغراض خاص سیاسی در خصوص جزئیات مذاکرات صورت می‌گیرد، صحت ندارد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵، پیشنهاد جدیدی برای مصالحه مطرح کرده است.

در این گزارش آمده است: «مقامات ایران در مذاکره با گروه ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه، چین بعلاوه آلمان) می‌گویند که دیگر تقاضای لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در قبال محدود کردن برنامه هسته‌ای خود را ندارند و فقط خواستار لغو جدیدترین تحریم‌ها که مخرب‌ترین تحریم‌ها هستند و بیشترین آسیب را می زند، می‌باشند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *