جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۲۰

آمار حیرت‌آور از پیشرفت مسکن مهر

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 375277
بررسی عملکرد هفت ماه اخیر وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نشان می‌دهد واحدهای این طرح از دیماه سال گذشته تا مردادماه سال‌جاری ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یعنی ماهانه چیزی حدود ۴۲ صدم درصد.
آمار حیرت‌آور از پیشرفت مسکن مهر
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، از اوایل سال گذشته با گرم شدن تنور رقابت یازدهمین دوره ریاست جمهوری «طرح مسکن مهر» به ترجیع‌بند سخنان کاندیداها تبدیل شد. گرچه تقریبا هر شش کاندیدا انتقاداتی به طرح مذکور داشتند، اما همگی با مثبت ارزیابی کردن مسکن مهر بر ادامه آن با یک سری اصلاحات در صورت «رئیس‌جمهور شدن» تاکید کردند.

روحانی رئیس‌جمهوری کنونی نیز در یکی از مناظره‌های تلویزیونی درباره مسکن این‌چنین گفت: «اصل تأمین مسکن ارزان برای جامعه و جوانان جزو برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید است. اصل ساخت مسکن ارزان و مسکن مهر یک ایده خوب بود ولی این ایده برای یک دوره کوچک‌تر طراحی شده بود و یک‌دفعه افزایش پیدا کرد. هیچ چاره‌ای نیست تا این اشکالات (طرح مسکن مهر) در دولت آینده رفع شود.»

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز به‌عنوان یکی از منتقدان همیشگی طرح مسکن مهر در اولین اقدام پس از اخذ رای اعتماد بهارستانی‌ها ادامه طرح مذکور را متوقف و بر عزم دولت در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد.

کمی بیش از یکسال از این اظهارات می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر چندان موفق نبوده‌ است. گواه این ادعا نیز پیشرفت ناامیدکننده واحدهای این طرح در هفت ماه اخیر بوده است.

اوایل دیماه سال گذشته بود محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در نخستین نشست خبری خود پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید ایران را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفته بود: «پیشرفت پروژه‌های سه جانبه ۶۴، پیشرفت پروژه‌های تفاهمنامه با تعاونی‌ها ۷۳ درصد و پروژه‌های خودمالک ۷۰ درصد است.»

البته در همین نشست خبری آماری در رابطه با جزئیات جزئیات پیشرفت ساخت ۴۰۰ هزار مسکن مهر در ۱۹ شهر جدید ایران در اختیار خبرنگاران قرار گرفت که بررسی برنامه و عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص مسکن مهر حکایت از آن داشت تا اوایل دیماه سال ۹۲میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح ۷۲ درصد بوده است.

این در حالی است که نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران ۱۲ مردادماه سال‌جاری پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر را ۷۵ درصد اعلام کرد و با بیان این‌که از ۸۰ درصد تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده‌ایم، بیان کرد:‌ این در حالی است که متقاضیان هم‌اکنون ۵۰ درصد آورده خود را تامین کرده‌اند.

وی در بخشی از سخنانش با انتقاد از عملکرد دولت قبل در طرح مسکن مهر گفت: در دوره قبل پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی پروژه‌ها را برای استفاده از تسهیلات ۳۰ درصد اعلام کردند، آنها واقعا نمایشی عمل کردند چون اقبالی به مسکن مهر نبود.

وی با یادآوری این‌که در دولت یازدهم ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مسکن مهر تخصیص یافته است، افزود: ما ۸۰ درصد آورده متقاضیان را دریافت کرده‌ایم و تنها از ۲۰ درصد تسهیلات استفاده کرده‌ایم، این مسئله باعث شده از تورم جلوگیری به عمل بیاید. اما آنها (دولت قبل) ۸۰ درصد منابع مالی پروژه‌های مسکن مهر را از طریق تسهیلات و ۲۰ درصد را از طریق آورده مردم تامین کردند. آنها به هیچ وجه توجهی به امکانات زیربنایی نداشتند ولی این دولت اعلام کرد این مسائل را از حقوق شهروندی می‌داند و نمی‌خواهد کسانی در مسکن مهر اسکان یابند که از حقوق شهروندی برخوردار نباشند.

 گرچه مسئولان کنونی وزارت راه و شهرسازی همچنان مانند روزهای پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به مسکن مهر و عملکرد دولت قبل در این طرح انتقاد می‌کنند، اما بررسی عملکرد همین مسئولان در هفت ماه اخیر نشان می‌دهد پروژه‌های مسکن مهر ماهانه ۴۲ صدم درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. به عبارت دیگر در مدت مذکور پروژه‌های مسکن مهر ۳ درصد پیشرفیت فیزیکی داشته‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این حساب حداقل 10 سال دیگر زمان لازم است تا پروژه ها کامل شوند.......!!!!
خدا به ما که نوشتیم صبر بده
تا دوره این بابا تموم بشه عمر و امید ما هم به خانه دار شدن تموم شده
تازه هم کم کار میکنن هم به دولت قبل برچسب میزنن هم افزایش قیمت دادن مسکن مهر رو
Iran, Islamic Republic of
چرا ده سال؟؟؟
سه سال دیگه که دکتر احمدی نژاد سکان ریاست جمهوری را به دست گرفتند ان شاالله در اولویت کاری سال اول ایشان خواهد بود
asad
خدایا ما جهنمی ها ، بی سوادها و جملاتی که بعدها خواهند گفت را با هم متحد کن و 2 سال دیگر به احمدی نژاد رای قاطعانه بدهیم .
احمدی نژاد هنوز زنده است .
abbasi
به مقدسات قسم ، دکتر احمدی نژاد دوره نهم بهترین ریاست جمهور بود و برای ادامه و افتتاح پروژه های عمرانی اش باید دوباره رییس جمهور بشود .
از پس پروژه های احمدی نژاد کسی بر نمی آید و بزدلانه قصد تخریب دارند .
اگر درست می گویند مناظره بر پا کنند .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خوذتون هم فهمیدید چی گفتید
رضا
Iran, Islamic Republic of
یه نفر گرسنه است داره هلاک میشه، ولی ما میگیم که در شانش نیست نون خالی جلوش بذاریم.
hosein
یکی از دلایل اصلی رکود فعلی بازار مسکن همین توقف مسکن مهره که انشاالله ادامه پیدا میکنه
عارف
Iran, Islamic Republic of
غمي نيست انشالله احمدي نژاد خودش مياد سه سوته تكميلش مي كنه
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم ممنون.
نه مچكريم
نصیر
آن مرد که غم مسکن مستضعفین را داشتف رفته...
خودشون کاری نکردن جلوی کار دیگران را هم گرفتند !
وقتی وزیر وزرای ما کاخ نشین باشند...چه می دونند که اون بابایی که خونه نداره چی میکشه؟!!
عضو مسکن مهر پرند فاز 4 حوزه هنری
دولت جدید بر خلاف گفته هایش عملا مسکن مهر را تعطیل کرده تا مردم به دولت قبلی بدبین شوند. پروژه ما در فاز 4 پرند یک سال است که آماده است ولی به تعاونی دستور داده اند که تحویل ندهید.
سام
واقعا انتقاد شما در این مورد بجا بوده و در مسکن مهر دولت هیچ کاری انجام نداده است با اینکه من طرفدار دولت هستم ولی تنها این مورد به شما حق میدهم چون شما خوشبینانه نوشتید دولت در حد صفر درصد پیشرفت داشته است.
مرجان
Iran, Islamic Republic of
من مثبت زدم برات ولی طرفدار این دولت نیستم.
من طرفدار دولت احمدی نژاد بدون مشایی ام
انشاله احمدی نژاد برمیگرده و پروژه ها رو تکمیل میکنه
احمدی نژاد و مشایی را با هم دوست داریم. زنده باد مسکن مهر