جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وزارت نظری درباره کی‌روش ندارد

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 355378
معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است که وقتی لیگ برتر فوتبال زودتر تمام شده دیگر تیم ملی نباید به خاطر لیگ قهرمانان آسیا صبر کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است که وقتی لیگ برتر فوتبال زودتر تمام شده دیگر تیم ملی نباید به خاطر لیگ قهرمانان آسیا صبر کند.

بعد از رفتن حمید سجادی در دولت یازدهم معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را برعهده گرفت. در اولین اقدام انتخابات فدراسیون‌هایی که مدت‌ها با سرپرست اداره می‌شد را برگزار کرد، اگرچه برگزاری این انتخابات و بحث شوراها حاشیه‌هایی را به همراه داشت، اما وزارت ورزش طبق قانون برخورد کرد تا انتخابات در سلامت کامل برگزار شود. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از فدراسیون‌ها سروسامان بگیرند و فضا برای برگزاری بازی‌های آسیایی بهتر فراهم شود.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، جام جهانی فوتبال و بحث‌های مطرح شده درباره سرخابی‌ها باعث شد تا سراغ سجادی برویم و گفت‌وگوی مختصری با وی داشته باشیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

ابتدا از بازی‌های آسیایی شروع می‌کنیم؛ درباره حریفان ایران گزارشی به شما داده می‌شود؟ کارشناسان گزارشات خاصی را به شما داده‌اند؟

از آبان ماه تک تک رشته‌هایی که قرار است به اینچئون اعزام شوند، رشته‌هایی که شانس مدال دارند و یا مدال کسب می‌کنند با اعضایشان، کادر فنی و روسای فدراسیونها جلسه داشتیم و مسائل را بررسی کردیم. آنها از وضع خودشان و رقبایشان به ما تحلیل داده‌اند، می‌دانند رقیبانشان چه کسانی هستند. مثلا در کشتی در کدام وزن چه تیم‌هایی شرکت می‌کنند و رقیبان چه کسانی هستند. همه مشخص شده‌اند. حتی پیش‌بینی مسائل مالی شده، نیازها را اعلام کرده‌اند، اگر نیاز به مربی خارجی بوده گفته‌اند و ما هم تلاش کردیم بیشتر موارد را تامین کنیم. همه اطلاعات را به صورت دقیق استخراج کرده‌ام و اطلاعات دقیقی دارم. اطلاعات ما بر اساس اطلاعاتی است که فدراسیون‌ها داده‌اند. از طرفی کارشناسانی داریم که اطلاعاتی دارند. من هم غریبه نیستم و با این بازی‌ها آشنا هستم. از ۱۶ دوره ۹ دوره شرکت کرده‌ام و می‌دانم بازی های آسیایی چیست. نظارت های ما با شناخت است.

به نظر می‌رسد با اطلاعات دقیقی که دارید می‌توانید بگویید ایران در این بازی‌ها چه مقامی کسب می‌کند؟

پیش‌بینی روی کاغذ یک موضوعی است و در عمل موضوع دیگر، بنابراین کارها باید اجرا شود. به فاصله ۴۵ روز قبل از بازی‌ها می‌توان گفت وضعیت هر رشته به چه صورت است. حالا نباید روی این موضوع اصرار کنیم و باید رشته ها خوب ظاهر شوند. این خوب ظاهر شدن به این معنا نیست که فقط در مسابقات شرکت کنند. با فدراسیون‌ها و ورزشکاران در این مورد جدی صحبت کرده‌ایم.

برای حل مشکلات مالی در خصوص این بازی‌ها هم فکری کرده‌اید؟

امیدوار هستیم در این مورد مشکلی نداشته باشیم و اعتبارات به موقع تخصیص داده شود.

بدهی‌های کشتی همچنان پابرجاست و مسئولان این فدراسیون گفته‌اند بودجه‌ای که وزارت می‌دهد برای هزینه‌های جاری است، کمکی برای حل این مشکل می‌کنید؟

ما دنبال این هستیم و حتما کمک می‌کنیم تا مشکلات آنها حل شود.

مجامع انتخاباتی بوکس، سوارکاری، تیراندازی، بسکتبال هنوز مشخص نشده، وضعیت این فدراسیون‌ها به چه صورت خواهد بود؟

بسکتبال را هنوز اعلام نکرده‌ایم. انتخابات فدراسیون‌هایی که امسال دوره ۴ ساله‌شان تمام شده است را برگزار می‌کنیم، غیر از بسکتبال که برگزار نخواهد شد. فکر می‌کنم دوره ریاست این فدراسیون ۲۲ تیر تمام می‌شود، اما ورزشکاران این رشته در همان زمان خودشان را برای رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند، بنابراین وزارت ورزش تصمیم گرفت انتخابات بعد از بازی های آسیایی برگزار شود تا وضعیت آنها را بهم نریزیم. انتخابات خودش حاشیه دارد. رشته‌های دیگر را هم در این یک یا دو ماه آینده برگزار می‌کنیم.

و اما درباره فوتبال، وضعیت هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس چه زمانی مشخص خواهد شد؟

این موضوع در اختیار آقای خادم است و قرار است وی کارهای مربوط به این موضوع را پیگیری کند.

بحث ۲ میلیاردی که مطرح شد به چه صورت است؟

بحث خصوصی‌سازی قرار شده از طریق معاونت حقوقی مجلس پیگیری شود.

مدیر تیم‌های ملی اعلام کرده شما با چند باشگاه‌ صحبت کردید تا بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

در صورتی که لازم باشد وزارت ورزش به تیم ملی کمک کند حتما ما این کار را می‌کنیم. تیم ملی برای کشور است، برای سربلندی ایران است و همه ما باید کمک کنیم. اولویت همه آماده شدن تیم ملی خوب برای حضور در جام جهانی است.

طبق صحبت‌های شما باشگاه‌ها ملزم هستند بازیکنانشان رادر اختیار تیم ملی قرار دهند؟

از قبل هم گفته بودیم، مسئول فوتبال در کشور فدراسیون فوتبال است. فدراسیون فوتبال قبل از مسابقات گفته بود بازیکنان تیم ملی باید با تیم ملی اردو بروند، پس این گونه انجام شود منطقی است، نمی‌شود که هر کسی برای خودش صحبتی کند.

استقلال و سپاهان دو باشگاهی هستند که بازیکنان‌ ملی‌پوش خود را به تیم ملی ندادند.

فدراسیون هر چیزی که می‌گوید باید اجرا شود. کی‌روش از دو ماه قبل گفته تیم را می‌خواهد، ما که نمی‌خواهیم در برزیل نتایج عجیب و غریب بگیریم. می‌خواهیم تیم ملی خوب ظاهر شود. بنابراین نمی‌شود که برای بازی‌های تدارکاتی ترکیب کامل نباشد. لیگ را به خاطر جام جهانی به موقع تمام کردند، حالا نمی‌توانیم یک ماه دیگر برای جام باشگاه‌های آسیا صبر کنیم. کادر فنی تشخیص داده پس باید انجام شود.

پیش‌بینی‌تان از جام جهانی چیست؟

پیش‌بینی نمی‌دانم (با خنده) باور کنید. من دعا می‌کنم خوب ظاهر شوند و هر چه در توان دارند به کار بگیرند. باید بگوییم که آرژانتین ۱۵ بار در جام جهانی شرکت کرده، ۲ بار قهرمان و ۲ بار نایب قهرمان شده است. باید بگوییم نیجریه و بوسنی چگونه تیمی هستند؟ نیجریه در المپیک ۱۹۹۶ قهرمان شده و بوسنی هم دارای فوتبال بسیار سطح بالایی است و خودمان روی کاغذ چه تیمی هستیم، بعد توقعات را اعلام کنیم.

کمک ۴۰ میلیاردی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال شده، اما بازهم آنها از مشکلات مالی صحبت می‌کنند.

پول به آنها داده شده و مشکلات مالی نخواهند داشت. آقای وزیر هم این صحبت را اعلام کرده است. حالا هم می‌خواهند اعزام شوند، اگر پولی داده نشده پس چگونه اعزام می‌شوند؟

فوتبالی‌ها اعتراض دارند این پول به آنها در دقیقه ۹۰ داده شده است.

اصلا این طور نبوده است.

نظر وزارت ورزش برای تمدید قرارداد با کی‌روش چیست؟ وزارت ورزش تمایلی برای این ماندن کی‌روش دارد؟

وزارت به هیچ عنوان درباره مربیان خارجی تیم‌های ملی نظر خاصی ندارد و این وظیفه فدراسیون است.

شنیده شده وزارت ورزش تمایل دارد مربی ایرانی باشد.

ما چنین چیزی نگفته‌ایم. حداقل به عنوان مسئول فنی وزارتخانه اطلاعاتی ندارم.

میزبانی‌های بزرگ باعث می‌شود ایران را به کشورهای مختلف بشناسانیم، کمکی برای میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا داشته‌اید؟

ما با ۶ استانی که میزبانی را برعهده خواهند داشت چندین بار جلسه داشتیم. مدیر کل‌ها و روسای هیات‌های فوتبال همراه با وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون در جلسه نهایی که چند روز پیش در وزارت ورزش برگزار شد، حضور داشتند. عزم همه جزم است تا این میزبانی را بگیریم. برای حضور گروه ۱۸ نفره‌ای که از طرف AFC قرار است به ایران بیایند پروتکل تهیه کرده‌ایم، با توجه به این دستور به صورت یکنواخت با آنها برخورد شود، بنابراین هم امکانات را نشان می‌دهیم و هم مدیریت سازمان را. البته برای امکانات الان نمی‌توانیم کاری انجام دهیم؛ امکانات برای زمان بعد از انتخاب میزبانی ایران است که بتوانیم برنامه ریزی کنیم و بودجه بگیریم. این امکانات فقط شامل استادیوم نیست. باید از تمام شهری که میزبان است در همه مسائل کمک گرفته شود. البته این موضوع برای آینده است به شرطی که میزبانی را بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *