جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۸
استعفای اجباری در دانشگاه پیام نور

ماشین حذف وزارت علوم به دانشگاه پیام نور رسید/ تعهدنامه‌ای که شبیه استعفا است!+سند

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 438277
در پی انتشار خبر لغو قرارداد ۳۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌ نور، این دانشگاه اعلام کرد قرارداد این افراد تا بهمن‌ماه تمدید می‌شود. پس از آن تعهدنامه‌ای به این افراد ارائه شد که با امضای آن گویی استعفای خود را امضا می‌کنند.
ماشین حذف وزارت علوم به دانشگاه پیام نور رسید/ تعهدنامه‌ای که شبیه استعفا است!+سند
به گزارش جهان، هنوز جنجال وزارت علوم در قضیه بورسیه‌ها تمام نشده که مسئولان این وزارتخانه به دنبال دستاویزی جدید برای جنجال آفرینی هستند.

اخیرا حدود ۳۰۰ نفر از اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور که یا قرارداد پیمانی دارند یا مدت‌هاست فرایند جذب آن‌ها در حال انجام است در دستور کار حذف و لغو همکاری قرار گرفتند.

مسئولان وزارت علوم نداشتن فراخوان جذب را بهانه قرار داده‌اند و این در حالی است که پرونده جذب این دسته از اعضای هیات علمی قبل از مکانیسم فرایند جذب بوده که در دولت جدید متوقف شده است.

در پی انتشار این خبر سرپرست دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد که براساس مصوبه جلسه هیات مرکزی جذب این دانشگاه قرارداد این افراد تا بهمن‌ماه تمدید می‌شود و این درحالی است که برای این افراد تعهدنامه‌ای ارایه شده و آنها باید امضا کنند که گویی قرار است از صفر همکاری خود را آغاز کنند و حق هیچ اعتراضی را نداشته باشند و به نوعی با امضای این تعهدنامه استعفای خود را امضا می‌کنند.

در این تعهدنامه آمده است: « اینجانب به دانشگاه پیام‌نور وکالت می‌دهم که به استناد صورتجلسه هیات اجرایی ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ در صورتی که پرونده اینجانب دارای یکی از نقایص زیر بوده و به هر نحو نقایص تا تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۳۰ تکمیل نشود و یا موارد زیر احراز نشود، دانشگاه اختیار لغو یا عدم تمدید قرارداد و یا عدم تمدید حکم پیمانی اینجانب را داشته و هیچ گونه حق اعتراضی در این خصوص نداشته و ندارم:

۱- شرکت در فراخوان‌های عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منطبق با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

۲- تاییدیه صلاحیت کارگروه علمی

۳-تاییدیه صلاحیت کارگروه عمومی

۴- تاییدیه هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه

۵-اثبات تحصیل در مقطع دکتری در هر یک از دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و یا خارج از کشور

۶-احراز نیاز دانشگاه به خدمات آموزشی و پژوهشی اینجانب در مرکز یا واحد محل اشتغال


دریافت این تعهد به معنای سلب امکان اعتراض است و به نوعی استعفای رسمی است، اعضای هیئت علمی که در لیست حدود ۳۰۰ نفره دانشگاه پیام‌نور قرار دارند افرادی هستند که در شهرستان‌های مختلف از سال‌های حدود ۸۷ تا کنون مشغول فعالیتند، یعنی به عبارتی به طور متوسط حدود ۷ سال و حتی بیشتر از آن سابقه کار دارند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ملت شریف ایران عنایت داشته باشند که؛
اینها با داس نیامده اند با کلید آمده اند!!!!
.
وای به روزگارمان اگر قرار بود که ....
ملت شریف ایرا ن اطلاع داشته باشید در دوره قبل به جای داس از کمباین استفاده می شد
سیدحسن
کمباین که دیدی مال همین دولته .
آبدارچی ها هم عوض شده اند.
اگه بی خبری ....!!!
اگر هم خبر داری ...!!!
Iran, Islamic Republic of
کجای کار غیر قانونی هست
ali
عزیز برو قانون را مطالعه کن متوجه میشی ولی شما هم حق داری اینقدر خلاف قانون عمل شده در ارگانها که خلاف قانون قانون شده و خود قانون خلاف قانون می نماید
Iran, Islamic Republic of
سلام روند استخدام رو خود دانشگاه باید انجام بده. خودشون تو سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور یا وزارت علوم باید صلاحیت عمومی و علمی رو پیگیری کنند ولی از زمانی که دولت تدبیر کلید آمده سرکار وزارت علوم هیچ پرونده ای رو بررسی نمی کنه.
امیر
به نام خدا سلام اگر وکالت نامه به دقت مطالعه شود متوجه می شوید که این وکالت نامه نیست حکم اخراج فرد به دست خودش است به بند 6 دقت کنید می گوید باید احراز شود دانشگاه به شما نیاز دارد و احراز این نیاز باید توسط خود هیات علمی صورت بگیرد که در اصطلاح حقوقی به این کار تکلیف بما لایطاق یعنی کاری که فرد توان انجامش را ندارد می گویند آخه چه کسی می تونه به این شرط زمانی که دانشگاه اراده همکاری نداره دست پیدا کنه. بحث تایید صلاحیت ها بماند که مثنوی ای هست هفتصد من کاغذ
اینکه این عمل با انگیزه سیاسی انجام شده است.
مرتضی
Germany
دولت تدبیر و امید!!!جای تاسف دارد
شما زا به حضرت زهرا به داد ما برسيد. ما 9 سال سابقه كار داريم حالا دارنذ در كارتابل هر روزي يك نامه برايمان مي فرستند و نابودمان مي كنند.
Iran, Islamic Republic of
امان از بی تدبیری دولت!!!!
این مسئولین محترم فکر میکنن با این کارها دارن از احمدی نژاد انتقام میگیرین!!!!
این عزیزان تحلیلگر دولتی فکر میکنن هرکس در زمان احمدی نژاداستخدام شده، مسکن گرفته، مدرک گرفته، نفس کشیده!!!! طرفدار احمدی نژاده!!!
کسی جرات نمیکنه اینجور ی راحت تحلیل کنه ولی حقیقت همینه.... میخواد خوشتون بیاد می خواد بدتون بیاد... یا اصلا نظر مارو منتشر نکنید.... این حقیقتیه که وجود داره.
Iran, Islamic Republic of
سلام الان حدود 3 ساله که پرونده ها رفتن وزارت علوم برا تاییدیه علمی ولی وزارت علوم به هیچ پرونده ای جواب نمیده!!! صلاحیت عمومی رو هم جواب ندادند!!! کارشناسای وزارت علوم هم صریح میگن برید دنبال یه کار دیگه!!!
نکته جالبش اینه که هم موقع استخدام مصاحبه علمی و عمومی شدیم و هم بعد از استخدام مصاحبه شدیم گفتن برا تبدیل وضعیت به پیمانی قطعی باید مصاحبه بشید!!!!
در صورتیکه از اول تو سایت جذب استخدام بصورت پیمانی بوده حالا دبه درآوردن!!!!! دبه!!!!!
محمد
دوست عزیز بروید سراغ کار علمی . آن هم در بخش خصوصی
نه تکیه زدن به بودجه دولتی
محمد
با توجه به کاهش جمعیت و صندلی خالی دانشگاه ها کار اشتباهی نیست . بجای استخدام رسمی بروند سراغ پژوهش های کاربردی در بخش خصوصی
دعدا
شما هیچ.میدانید این سیصد نفر بدون هیچ ملاک ی برگزیده شده اند حالا که میخواهند احقاق حق کنند وااسلاما سرداده اید
شما از اوضاع و احوال این افراد خبر ندارید .
از خبرگزاری جهان درخواست دارم گزارشی تکمیلی را منتشر نماید با پرداختن به موارد ذیل :
1-تعداد نفرات بیش از 300 نفره (حتی تا 2 برابر این رقم)
2-روال جذب این افراد چرا به صورت غیر قانونی بیش از 3 سال متوقف شد
3-اکثر این افراد از طریق سامانه جذب وارد سیستم شده اند
4-چرا از ادامه تحصیل اینها جلوگیری شد؟ با وجود قبولی در مقطع دکتری
5-چه کسی پاسخ آبروی از دست رفته و زندگی از هم گسیخته این افراد را میدهد ؟
م
United Kingdom
به عنوان یک مطلع عرض می کنم دانشگاه پیام نور آنقدر عضو علمی زیاد دارد که اکثرا در جایگاههای ستادی مشغول شده اند و کار صفی و اموزشی خود را که وظیفه اصلی انها است را به عنوان یک کار جنبی و باری به هر جهت انجام می دهند واحتی این وظیفه اصلی خودشان را به عهدی استادهای مدعو ساعتی می گذارند که در هیچ جای دنیا این نوع مدیریت که بهره کمی از مدیریت علمی برده باشد دیده نمی شود چه رسد به دانشگاه که مهر علم و وتولید کننده بحث مدیریت و رجال مدیریتی است که شرعا واخلاقا نیز جایگزینی استفاده نیروی صفی به ستادی جای اشکال وبحث حلال وحرامی حقوق دریافتی را دارد همه
اینها در حالی است که تعداد دانشحوی نیز در پیام نور به دلیل کاهش رشد جمعیت و پشت گنکوریها کم شده است وفضای اموزشی ومنیروی ستادی اداری زیادی در انجا هدر می رود لذا انجام یک کار حساب شده تر برای نیروها و فضاهای معطل مانده در پیام نور وبعضا در دانشگاههای دیگر سریعا باید صورت گیرد چون این ضرر نظام است که با هر گونه قصور روز به روز در حال افزایش به دلیل هدر رفتن نیرو ومستعمل شدن وفرسوده شدن وفضا وامکانات موجود صورت می گیرد و همه اینها با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است . شما را به خدا به عنوان یک رسانه وزین ملی این صحبتها را منتشر نمایید تا شاید با بازنگری مجلس محترم وشورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم زودتر برای جلوگیری از پرت وهدر رفتن بودجه وامکانات و نیرو در دانشگاهها وخصوصا پیام نور که حضور در کلاس درسی در ان توسط دانشجو طبق اساسنامه ان اجباری نیست و خود این قضیه نیز در عین حال که یک ابتکار است اما از طرفی باعث هدر رفتن بودجه و امکانات می باشد و اصلا همین قضیه نیز با روال فعلی جامعه از نظر اقتصادی یک نوع تجمل گرایی است و حداقل زیبنده وضعیت فعلی اقتصادی جامعه و اقتصاد مقاومتی نیست نهایتا فکری اساسی بشود وحتی اساسنامه دانشگاه پیام نور که بر اساس تشکیل دانشگاه با محوریت کلاس غیر حضوری ودلبخواه است و باعث هدر رفتن این همه نیرو و ا مکانات و استاد شده ومی شود تغییر نماید .در یک کلام آموزش در این دانشگاه ( پیام نور ) یعنی استاد حقوق می گیرد و حاضر به درس دادن است کارمندان حقوق می گیرند واماده به خدمت اند فضا و امکانات فراهم است ازمایشگاه وتجهیزات جور و فراهم است حالا شما دانشجوی محترم اگر دست داشتیید تشریف بیاورید واگر هم نیامدید ودر سرکلاس حضور نداشتید اشکالا ندارد فقط شش نمره میان ترم شما ان هم با نظر استاد ممکن است کم بشود . این یعنی هدر دادن بودجه ولا غیر . والبته با وضعییت فعلی که اوضاع بهره وری واقعا خرابتر است
م
United Kingdom
اصلاحیه : به عنوان یک مطلع عرض می کنم ، دانشگاه پیام نور آنقدر عضو علمی زیاد دارد که اکثرا در جایگاههای ستادی مشغول شده اند ( با یک بررسی کوچک براحتی متوجه این موضوع می شوید ) این اساتید متاسفانه کار و وظیفه صفی و اموزشی خود که وظیفه اصلی انها است را به عنوان یک کار جنبی و باری به هر جهت انجام می دهند وحتی این وظیفه اصلی خودشان را نیز اکثرا به عهدی استادهای مدعو ساعتی می گذارند که در هیچ جای دنیا وهیچ ارگان رسمی ومنطق محور ،این نوع مدیریت دیده نمی شود حتی در جاههایی که بهره کمی از مدیریت علمی برده باشند حال چه رسد به دانشگاه که مهد علم و وتولید کننده بحث مدیریت و رجال مدیریتی است استفاده از نیروی صفی به جای ستادی جدای از اشکال علمی ومنطقی اشکال شرعی واخلاقی و جای بحث حلال وحرامی حقوق دریافتی را دارد انجام این کار فقط در مواقع اضطراری قابل قبول است ونه در نود درصد انتصابات که متاسفانه در دانشگاه پیام نور این چنین است . همه این افزایش نیرو ستادی و صفی در حالی است که تعداد دانشحوی نیز در پیام نور به دلیل کاهش رشد جمعیت و پشت کنکوریها کم شده است ولذا فضای اموزشی و امکانات ونیرهای ستادی اداری و اساتید نیز در انجا هدر می روند لذا ضمن رسیدگی به وضعیت اشتغال این عزیزان استاد یا کارمند که به هر حال سالها در این دانشگاه زحمت کشیده وزندگی خود را بر مبنای اشتغالشان نهاده اند در خواست انجام یک کار حساب شده تر وکاملتر برای نیروها و فضاهای معطل مانده در پیام نور وبعضا در دانشگاههای دیگر را سریعا وعاجزانه خواستارم .چون این ضرر نظام است که با هر گونه قصور روز به روز در حال افزایش به دلیل هدر رفتن نیرو ومستعمل شدن وفرسوده شدن فضا وامکانات موجود صورت می گیرد و همه اینها با روح اقتصاد مقاومتی وفرمایش مقام معظم هبری در تضاد است . شما را به خدا به عنوان یک رسانه وزین ملی این صحبتها را منتشر نمایید تا شاید با بازنگری مجلس محترم وشورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علو ، زودتر برای جلوگیری از پرت وهدر رفتن بودجه وامکانات و نیرو در دانشگاهها وخصوصا پیام نور که حضور در کلاس درسی در آن توسط دانشجو طبق اساسنامه ان اجباری نیست و خود این قضیه نیز در عین حال که یک ابتکار است اما از طرفی باعث هدر رفتن بودجه و امکانات می باشد و اصلا همین قضیه نیز با روال فعلی جامعه از نظر اقتصاد مقاومتی یک نوع تجمل گرایی است و حداقل زیبنده وضعیت فعلی اقتصادی جامعه نیست نهایتا فکری اساسی بشود وحتی اگر ممکن است سریع ،اساسنامه دانشگاه پیام نور که بر اساس تشکیل دانشگاه با محوریت کلاس غیر حضوری ودلبخواه است و باعث هدر رفتن این همه نیرو و ا مکانات و استاد شده ومی شود تغییر نماید . مخلص کلام اینکه نحوه آموزش در این دانشگاه ( پیام نور ) یعنی اینکه : 1- استاد حقوق می گیرد ودر طول هر زوز اماده به تدریس است 2- کارمندان حقوق می گیرند واماده به خدمت اند 3- فضا و امکانات فراهم ازمایشگاه وتجهیزات جور و فراهم است ودر حالا شما دانشجوی محترم لطفا اگر دو ست داشتیید تشریف بیاورید واز این همه بودجه ریزی برنامه ریزی و خرج امکانات و غیره اگر دوست داشتید استفاده ببرید والبته اگرهم نیامدید ودر سرکلاس حضور نداشتید اشکالا ندارد فقط شش نمره میان ترم شما ان هم با نظر استاد ممکن است کم بشود . این یعنی هدر دادن بودجه ولا غیر این یعنی مصیبت . هیچ توجیه منطقی ندارد وحتی عمر و هدفمندی دانشجو را نیز به قهقرا و خسارت می برد . والبته با وضعییت فعلی که اوضاع بهره وری واقعا خرابتر است