جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
بوسنیچ:

صعود ایران موجب حسرت استرالیا شد

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب: 458770
مارک بوسنیچ دروازبان سابق تیم ملی استرالیا می گوید: اگر بخواهم با صداقت بگویم بازیکنان ایران به خاطر روحیه جنگندگی که داشتند توانستند یک شب فوق العاده برای فوتبال ایران بسازند.
به گزارش جهان، مارک بوسنیچ دروازبان سابق تیم ملی استرالیا و منچستریونایتد که با برنامه نود گفت و گو می‌کرد، درباره دیدار تاریخی ایران و استرالیا اظهار کرد: ما دو بازی نزدیک مقابل ایران انجام دادیم.

در دیدار اول که در تهران انجام شد ایران بازی بهتری به نمایش گذاشت اما بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید این در حالی است که بازی دوم خاطرانگیز بود. اگر بخواهم با صداقت بگویم بازیکنان ایران به خاطر روحیه جنگندگی که داشتند توانستند یک شب فوق العاده برای فوتبال ایران بسازند.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا ایران را دست کم گرفته بودید؟ گفت: ما ایران را هرگز دست کم نگرفتیم. ما بازی های قبلی این تیم را دیده بودیم. در 20 دقیقه آخر بازی هم منتظر بودیم که جشن صعود را برپا کنیم اما ایران ثابت کرد فوتبال 90 دقیقه است.
 
بوسنیچ درباره اینکه ورود جی می جامپ درون زمین به نفع ایران بود، گفت: اینگونه نبود. وقفه‌ای که در بازی روی داد، برای هر دو تیم خوب نبود. ما در آن بازی انرژی زیادی را صرف کرده بودیم. همانطور که گفتم دلیل موفقیت ایران، روحیه جنگندگی این تیم بود.
 
وی همچنین درباره گلی که از خداد عزیزی دریافت کرد نیز گفت: حواس من به دروازه بود. کمی جلو آمدم اما خداد ضربه دقیقی زد و توپ از میان دستان و پاهایم عبود کرد و وارد دروازه شد. غیرممکن بود که آن توپ را بگیرم.
 
او افزود: حسرت جام جهانی را دارم اما خوش شانس بودم که به منچستر رفتم. در آن شب که ایران به جام جهانی رفت، حسرت جام جهانی بر دل استرالیایی ها ماند.
 
دروازبان سابق منچستریونایتد درباره همکاری اش با کی روش و فرگسن هم گفت: کی روش را از جام جهانی سال 1991 جوانان می‌شناسم. او در آن مقطع سرمربی تیم پرتغال بود. امسال هم وقتی ایران به استرالیا آمده بود دوباره کی روش را دیدم. ایران در جام ملت ها، با بدشانسی مقابل عراق شکست خورد، درحالی که می‌توانست به مراحل بالاتر برود. زمانی که در منچستر بودم، بهترین دوران این تیم بود. فرگسن دوبار با من قرارداد امضا کرد. یک بار در دوران نوجوانی و یک بار هم در سن 27 سالگی با من قرارداد بست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
چقدر باید به واقعه ای مانند این افتخار کنیم. تا کی اینقدر بدبختیم.