پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ریاست اصلاح‌طلبان برکمیته‌انتخابات خانه‌احزاب

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 448474
نایب رئیس خانه احزاب گفت: ۷ کمیته تخصصی خانه احزاب بین ۳ فراکسیون، اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقلین و اعتدالگرایان تقسیم شد که کمیته نظارت بر انتخابات خانه احزاب طبق قرعه‌کشی به فراکسیون اصلاح‌طلبان رسید.
به گزارش جهان، قدرتعلی حشتمیان نایب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با فارس درباره جلسه عصر دیروز (دوشنبه) خانه احزاب اظهار داشت: جلسه شورای مرکزی خانه احزاب در سالن شهید رجایی کشور و با حضور اکثریت شورای مرکزی و به ریاست حسن غفوری‌فرد برگزار شد.

وی افزود: در جلسه اخیر ماده ۵ تا ۱۵ آیین‌نامه داخلی شورای مرکزی خانه احزاب به تصویب رسید بنابراین بررسی آیین‌نامه داخلی شورای مرکزی تمام شد.

نایب رئیس خانه احزاب به تشریح مواد تصویب شده در جلسه اخیر خانه احزاب پرداخت و گفت: طبق ماده ۵ خانه احزاب ریاست شورای مرکزی خانه احزاب دوره‌ای یک ساله بود و هر دوره یکی از فراکسیون‌ها عهده‌دار آن می‌شود و طبق ماده ۶ نیز اداره جلسات شورا با رئیس خانه احزاب و در غیاب ایشان بر عهده نواب رئیس خواهد بود.

حشتمیان خاطرنشان کرد: تشکیل ۲ هفته یکبار جلسات و چگونگی تشکیل جلسات فوق‌العاده از مصوبات ماده ۷ و ۸ بود و طبق ماده ۹ رئیس شورای مرکزی خانه احزاب باید هر ۳ ماه یکبار به شورای مرکزی خانه احزاب گزارش دهد و در مواد ۱۰ و ۱۱ در مورد حضور به موقع اعضای شورای مرکزی و اعضای هیأت رئیسه بود.

وی گفت: بر طبق تصویب ماده ۱۲ خانه احزاب در هر نوبت از جلسه خانه احزاب ۳ نفر ناطق پیش از دستور خواهیم داشت که از هر ۳ فراکسیون هر نفر ۵ دقیقه صحبت خواهد کرد.

نایب رئیس خانه احزاب در مورد مواد ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آیین‌نامه داخلی خانه احزاب نیز گفت: این مواد در مورد موضوعات مطرح در جلسه و ۷ کمیته تخصصی خانه احزاب بود.

حشتمیان در مورد تقسیم‌بندی کمیته‌های تخصصی بین ۳ فراکیسیون اصلاح‌طلب، اصولگرا، مستقل و اعتدالگرا اظهار داشت: کمیته روابط بین‌الملل و پشتیبانی مالی به اصولگرایان رسید و مستقلین و اعتدالگرایان کمیته‌های اطلاع‌رسانی، حقوقی و داوری را اداره می‌کنند و اصلاح‌طلبان نیز مسئول کمیته‌های مطالعات، تحقیقات، آموزش و نظارت بر انتخابات خواهند بود.

وی ادامه داد: در مورد کمیته بانوان نیز مقرر شد هر فراکسیونی که ریاست خانه احزاب را برعهده دارد اداره این کمیته نیز با آن فراکسیون باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *