پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آیا آب‌ تهران در اسفند جیره بندی می‌شود؟

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 410178
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران گفت: در روزهای پایانی سال آب جیره‌بندی نمی‌شود اما باید مدیریت کنیم تا در تابستان سال آینده با چالش کمبود آب مواجه نشویم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، خسرو ارتقایی در جلسه مدیریت آب استان تهران اظهار داشت: ۱۲۵ میلیون متر مکعب از سد لار، ۱۰۳ میلیون متر مکعب از سد لتیان و ۴۸ میلیون متر مکعب از سد ماملو که جمعا ۲۸۰ میلیون متر مکعب می‌شود برای تامین آب از سامانه شرق استان است.

وی افزود: از سامانه غرب نیز برای تهران ۳۵۷ میلیون متر مکعب آب تامین می‌شود.

ارتقایی افزود: در شرایط عادی ۱۵۷ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی کم داریم که در سال‌های گذشته ۳ درصد افزایش مصرف آب را داشته‌ایم که در حال حاضر با تدابیر و فرهنگ‌سازی صورت گرفته این میزان به ۰.۸ درصد رسیده است.

وی گفت: تصفیه‌خانه ششم تهران حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم آب طالقان و امیرکبیر را به صورت همزمان وارد چرخه کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران افزود: تامین آب مناطق ۲۱ و ۲۲ در گذشته جز شبکه آب تهران نبوده است اما امروز منابع زیادی را از این دو منطقه مصرف می‌کنیم که چالش زیادی را در منطقه غرب به وجود آورده است.

ارتقایی گفت: روزهای پایانی سال را بدون جیره‌بندی آب پشت سر می‌گذاریم و باید مدیریت کنیم که تابستان ۹۴ با چالش مواجه نشویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *