شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۱۱
راهپیمایی روز جهانی قدس؛

طنین "مرگ بر اسرائیل" در سرتاسر کشور/ ادامه مقاومت تنها راه پیروزی

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 372072
راهپیمایی روز قدس امسال، در حالی برگزار شد که رژیم اشغالگر قدس در روزهای گذشته حملات بی‌سابقه‌ای را علیه باریکه غزه آغاز کرده است...
طنین "مرگ بر اسرائیل" در سرتاسر کشور/ ادامه مقاومت تنها راه پیروزی
به گزارش سرویس سیاسی جهان، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای کشور با شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" برگزار شد.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای ضمن محکوم کردن  حمایت‌های آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث از ددمنشی‌های غده سرطانی اسرائیلی، به پایداری مقاومت تا آخرین لحظه تاکید کردند.

صندوق‌های کمک به مردم غزه در طول مسیر‌های راهپیمایی در نظر گرفته شده بود و ایستگاه‌های فرهنگی نیز در زمان راهپیمایی فعالیت می‌کردند.

براساس اعلام ستاد برگزاری مراسم روز قدس، برای پوشش خبری این روز تعداد ۳۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در حال فعالیت بودند.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه امروز بودند.

طنین شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام در خیابان‌های تهران

راهپیمایان تهرانی همزمان با روز جهانی قدس با سردادن شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام به شعارهای ساختار شکنانه فتنه‌گران مبنی بر نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، واکنش نشان دادند و خشم و انزجار خود را از این رفتار فتنه‌گران اعلام کردند.

همچنین شعارهای "نصر من الله و فتح القریب"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "الله اکبر"، " مرگ بر داعش" و "نه سازش نه تسلیم؛ نبرد با استکبار" نیز در طول راهپیمایی نیز شنیده می‌شد.

ایران نگران غزه/ راهپیمایی روز قدس در ۷۷۰ شهر کشور

همزمان با تهران نیز، مراسم راهپیمایی در ۷۷۰ شهر کشور از مساجد اصلی به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد.

راهپیمایی روز قدس امسال، در حالی برگزار شد که رژیم اشغالگر قدس در روزهای گذشته حملات بی‌سابقه‌ای را علیه باریکه غزه آغاز کرده که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۸۰۰ تن از مردم بی دفاع، کودکان و زنان غزه شده است.

در راهپیمایی امروز بسیاری از شخصیت‌های کشوری و لشکری و چهره های مشهور سیاسی، فرهنگی و ورزشی حضور پیدا کردند.

در تهران، حجت‌الاسلام حسن روحانی، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، حجت‌الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی، اسحاق جهانگیری، حجت‌الاسلام ناطق نوری، عزت‌الله ضرغامی، حجت‌الاسلام یونسی، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سردار جعفری فرماده کل سپاه، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، محمد گودرزی وزیر ورزش و جوانان، طیب‌نیا وزیر اقتصاد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، مجید انصاری، محمود احمدی‌نژاد، حمید میرزاده و در راهپیمایی شرکت کردند.

مراجع تقلید و آیات عظام از جمله: مکارم شیرازی، نوری همدانی، ابراهیم امینی، عباس کعبی، حائری شیرازی،  حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، مسعودی خمینی، جواد فاضل لنکرانی، هادوی تهرانی و ... نیز در راهپیمایی روز قدس شهر قم حضور یافتند.

آیت الله واعظ طبسی و آیت الله علم الهدی و علیرضا زاکانی نیز در شهر مشهد در میان تظاهرات کنندگان حضور یافتند.

آیت الله جوادی آملی نیز در جمع راهپیمایی مردم دماوند حضور پیدا کردند.

همچنین، علی لاریجانی در کرج حجت الاسلام ابوترابی فرد در اصفهان، سردار محمد کوثری در کاشان، سردار نقدی در بجنورد، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در اراک، مهرداد بذرپاس در ورامین، منوچهر محمدی در دماوند و ... به عنوان سخنران حضور یافتند.

از سوی دیگر هنرمندان و ورزشکاران نیز در این حماسه بزرگ حضور یافتند. سیدرضا میرکریمی، سید ضیاالدین دری، کمال تبریزی، مهدی عسگرپور، نرگس آبیار، اسدالله نیک نژاد، مریلا زارعی، فرشته طائرپور و ... در راهپیمایی تهران حضور یافتند.

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز قدس/الگوی مقاومت یگانه راه آزادسازی قدس شریف

راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران و سراسر ایران اسلامی در پایان راهپمیایی امروز قطعنامه‌ای صادر کردند.

در بخشی از این قطعنامه پایانی تاکید شده است: یگانه راه مقابله پیروزمند و افتخارآمیز با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی، الگوی مقاومت حزب‌الله و حماس در جنگ های ۳۳ روزه ، ۲۲ روزه، ۸ روزه و نیز جنگ جاری در باریکه‌ غزه است.

در ادامه این بیانیه ضمن محکوم نمودن حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع؛ تظاهرات‌کنندگان جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق "جنایت جنگی" و نسل‌کشی دانسته و از مجامع جهانی حقوق بشری و نیز کشورهای سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادها و سازمان‌های بین المللی خواستند تا با پرهیز از اعلام مواضع خنثی و بی اثر، در راستای محکومیت و مجازات سران رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی- اتخاذ تصمیم های جدی و عملی را در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین در این قطعنامه به گسترش فعالیت های تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی و نقش نظظام سلطه در این پدیده شوم نیز اشاره شده و تاکید شده است: ما ملت موحد و متحد ایران اسلامی، فتنه داعش و جنگ تروریست‌های تکفیری- بعثی در عراق و سوریه را جنگ نیابتی آنها از سوی نظام سلطه و حاصل نقشه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای تضعیف محور مقاومت اسلامی ، دامن زدن به اسلام هراسی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمین دانسته و قاطعانه اعلام می‌کنیم که آحاد امت اسلامی با تبعیت از قرآن کریم و تعالیم پیامبر اعظم (ص) همـچون "بنیان مرصوص" و در صـفی واحـد برابر توطئه های استکبار ایستاده و اجازه نخواهند داد دشمنان اسلام با مسئله سازی های انحرافی ظرفیت‌های جهان اسلام و مسلمانان را از توجه به قدس و فلسطین منحرف سازند.

حمایت جهانی از قدس


همچنین همزمان با ایران، مردم آزاده دیگر کشورهای جهان نیز دست به راهپیمایی برعلیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه زدند.

در بسیاری از کشورهای جهان از جمله، ترکیه، افغانستان، پاکستان،
استرالیا، هندوستان، انگلیس، ایتالیا و ... آزادی خواهان با در دست داشتن پلاکاردهایی روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

بزرگترین تظاهرات ضد صهیونیستی در کرانه باختری

هزاران شهروند فلسطینی در کرانه باختری، از روز گذشته در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه نوار غزه با نظامیان این رژیم درگیر شدند. این درگیری‌ها به شهادت ۲ فلسطینی و مجروح شدن حدود ۲۰۰ تن دیگر از آنها منتهی شد.

در پی تظاهرات «۴۸ هزار نفری» در کرانه باختری، ۲ فلسطینی به ضرب گلوله‌های نظامیان صهیونسیتی شهید شدند. این تظاهرات در پاسخ به فراخوان اینترنتی گروهی از جوانان فلسطینی و نیروهای سیاسی و مردمی برگزار شده بود. همچنین در این درگیری‌ها حدود ۲۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال ۳ تن از آنها وخیم اعلام شده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات توقف تهاجم نظامی به نوار غزه را خواستار شدند و به سوی نظامیان رژیم صهیونیستی سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر اسرائیل
یا علی مدد
خاک بر سر اسراییلی ها و داعشی هایی که منفی دادن
چهار صهیونیست منفی زدن
روز قدس صحنه محاکمه شعار " نه غزه و نه لبنان " و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان حامی این مزدوران بود ...
احسنت
انشاالله ادامه هم داره
اینقدر بر طبل تفرقه نکوبید
موقعیتی پیش اومده که همه باهم متحد باشیم
از این موقعیت در جهت وحدت استفاده کنیم
می خواهی از پشت خنجر بخوری تو باورشون کن!
ماجرای اینا ماجرای سپاه امام حسن است.
سر بزنگاه تنهات میذارن چون باورشون با تو فرق می کنه. در بهترین شرایط میشن خوارج جنگ صفین که جنگ برده رو به باخت تبدیل کردن.

اتحاد با کسانی که در مبانی اصولی روش اندیشه و باورها با مکتب اسلام و انقلاب فاصله دارند غیر ممکنه؛ اینا کسانی هستند که رسما اسرائیل رو به رسمیت شناختند و حضورشون تنها به خاطر اینه که انگشت اتهام توی یه همچین جنایتی روشون نشونه نره و کاملا منزوی نشن!
وحدت ؟ با دشمنان قسم خورده اسلام ؟ با مناقین سودجو ؟
برو بابا ...
اسرافیل استادی
بسم الله الرحمن الرحيم
الم تر كيف فعل ربّك باصحاب الفيل
آيا نديدي پروردگارت با اصحاب فيل چه كرد؟
وارسل عليهم طيرا ابابيل ترميهم بحجارة من سجيّل

وبر سر آنها پرندگاني را گروه گروه فرستاديم كه با سنگ هاي كوچكي آنها را هدف قرار مي دادند.
اين سنگريزه ها را بر سر لشگريان ابرهه فرو ريختند و به هر كدام از آنها كه مي خورد هلاكشان مي كرد و بعضي گفته اند سنگريزه ها به هر جاي بدن آنها كه مي افتاد سوراخ مي كرد و از طرف مقابل خارج مي شد خود ابرهه نيز مورد اصابت سنگي قرار گرفت و مجروح شد او را به صنعا پايتخت يمن بردند و در آنجا به هلاكت رسيد.
امروز هزینه تجهیزات نظامی حمله اسرائیل به غزه را عربستان سعودی قبول کرده است . دلارهای عربستان سعودی صرف کودک کشی در غزه توسط اسرائیل غارت گر می شود . من عاجزانه از خداوند تبارک و تعالی می خواهم این ملت فلسطین را از زندان 66 ساله آزاد فرماید . ای خدایی که جهت نابودی لشگر ابرهه ، پرنده های کوچک فرستادی که لشگر ابرهه را نابود و خرد کردند ، امروز بچه های خرد سال غزه با قلب شکسته نیاز مند کمک تو هستند ای صاحب انتقام !
ای خدا ! اگر تو اراده فرمایی تمام تجهیزات نظامی اسرائیل را ابزاری جهت نابودی این رژیم صهیونیستی
بکار می بری ! ای خدای بزرگ ! من از طرف کودکان به خون خفته غزه عاجزانه می خواهم این اسرائیل و آمریکای خون خوار را هر چه سریعتر نابود فرما !
و عجل فرجهم !
Iran, Islamic Republic of
مشكل اينجاست كه همه ما مردم حرف هستيم و آنها مردم عمل!
سال بعد چه شعارهايي در حمايت و جلوگيري از كشتار مسلمانان خواهيم داد؟