پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
قائم‌مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی:

ما کلمه‌ننگین‌داوطلبانه درتعهدات را پذیرفته‌ایم

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 442074
بوربور گفت: اگر قرار باشد اجرای تعهدات طرفین همزمان صورت بگیرد بنابراین باید بلافاصله پس از از کار انداختن سانتریفیوژها توسط ما تحریم‌ها نیز حذف شود.
به گزارش جهان، حبیب‌الله بوربور قائم‌مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان در مورد ضرورت بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس باید در رأس امور باشد.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فرمودند مجلس را نمی‌توان از موضوعی به این مهمی کنار گذاشت چرا که این یک توافق بین‌المللی است و طبق قانون اساسی باید این حق به مجلس داده می‌شد.

قائم‌مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توافقی صورت گرفته که بر اساس آن رأی و مصوبه شورای امنیت صادر شده است، گفت: طبق این توافق ما باید اورانیوم غنی‌شده خود را بی‌خاصیت کنیم و یا به ۳.۵ درصد برسانیم و طرف مقابل می‌گوید ما پس از ۵ ماه تعهدات خود را انجام می‌دهیم.

بوربور با طرح این پرسش که اگر طرف مقابل پس از ۵ ماه تعهدات خود را عملی نکرد ما چه باید بکنیم، گفت: آنچه که ما از صحبت آقایان در رسانه ملی شنیدیم این بود که اجرای تعهدات دو طرف همزمان با هم خواهد بود اما الان می‌بینیم اینگونه نیست.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد تعهدات طرفین همزمان صورت بگیرد بنابراین باید بلافاصله پس از از کار انداختن سانتریفیوژها توسط ما تحریم‌ها نیز حذف شود.

قائم‌مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه به آمریکا هیچ اعتمادی نیست، گفت: این کلمه ننگین داوطلبانه را ما پذیرفته‌ایم و حالا بر طبق همین کلمه قرار است ما تعهدات‌مان را از همین فردا شروع کنیم و آقایان تازه پس از ۵ ماه دیگر بر سر عهد خود بمانند یا نمانند.

بوربور به بدعهدی‌های ایالات متحده آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد:‌ آمریکا پس از سه سال جست‌وجو در تمام نقاط پیدا و پنهان عراق بالاخره به این کشور حمله کرد و یا اینکه هنوز امکانات هسته‌ای لیبی به بندر بنغازی نرسیده، شروع به بمباران لیبی کرد.

وی ادامه داد: چه تضمینی وجود دارد که ما پس از همه این کارهایی که قرار است داوطلبانه صورت دهیم بلای بدتری سر ما نیاورند. همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمود آمریکا به دنبال نفوذ در ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *