جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
هاشمی رفسنجانی:

بیشترین نقدینگی تاریخ را داریم، مهار نشود نتیجه فلاکت است

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 442579
هاشمی رفسنجانی هشدار داد دولت اگر نقدینگی ۸۳۰ هزار میلیاردی را مهار نکند، باعث تورم و رکود و فلاکت خواهد شد.
بیشترین نقدینگی تاریخ را داریم، مهار نشود نتیجه فلاکت است
به گزارش جهان، میزان نقدینگی از حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۸۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که دولت یازدهم مدعی بود حجم نقدینگی در دولت سابق از جمله به خاطر طرح مسکن مهر بوده است.

به همین دلیل هم بخشی از پروژه مسکن مهر به تاخیر افتاد و این در حالی بود که مسکن مهر ده‌‌ها هزار شغل ایجاد می‌کرد.

هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه که شماری از دولتمردان در آن عضویت دارند، گفت: ما امروز بیشترین نقدینگی را در تاریخ ایران داریم. دولت باید از این نقدینگی که در حدود ۸۳۰ هزار میلیارد تومان است در راستای رونق تولید و کسب و کار، احیا مجدد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۸۰ درصد این نقدینگی در بانک‌ها است، گفت: باید دولت با تدبیر و برنامه این نقدینگی را مهار کند در غیر اینصورت باعث تورم و رکود می‌شود و حاصل این دو چیزی جز فلاکت نیست.

هاشمی افزود: باید در این زمینه فکر اساسی شود، چرا که ۱۰ میلیون بیکار داریم که برای جامعه فاجعه است و زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی فراوانی است.

محمدباقر نوبخت، واعظی، مرتضی بانک، اکبر ترکان و سلطانی‌فر از جمله دولتمردانی هستند که در حزب اعتدال و توسعه عضویت دارند. این حزب همانند کارگزاران که حزب هاشمی به شمار می‌رود، حزب روحانی محسوب می‌گردد.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *