دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 1 Jul 2024
 
۰

2 دليل افزايش قيمت طلا و سكه

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 136777
رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با اشاره به نتايج مثبت جلسه امروز با كميسيون اقتصادي مجلس گفت: افزايش قيمت طلا ربطي به تعطيلي بازار ندارد و به دو عامل قيمت جهاني طلا و قيمت ارز مربوط مي‌شود.
فارس:

محمد كشتي آراي در خصوص آخرين نتايج جلسه امروز اظهار داشت: ما روز گذشته اطلاعيه داده بوديم تا جلسه‌اي با نمايندگان مجلس داشته باشيم كه در حال حاضر اين جلسه برگزار شده و نتايج مثبتي داشته است.

وي افزود: در جلسه‌اي كه با آقاي فتحي‌پور و مرعشي داشتيم مسايل قانوني را توضيح داديم و قرار شد تا در هفته آينده كارشناسان ما در كميسيون اقتصادي حضور يابند و مسئله را به طور كامل تشريح كنند.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر گفت: شهرستان‌ها منتظر بودند تا ببيند نتايج جلسه امروز ما چه مي‌شود كه نتيجه مثبت بوده و به نفع صنف است لذا از تمام بازارهاي طلا و جواهر كشور مي‌خواهيم تا فردا بازار باز باشد.

كشتي‌آراي در واكنش به اين سؤال كه منظور شما از نتيجه مثبت چيست و آيا قانون اجرا مي‌شود اظهار داشت: قانون اجرا مي شود و پيشنهاد ما به صنف طلا و جواهر اين است تا از مسير قانوني درخواست‌هاي خود را مطرح كنند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود دست‌هاي پنهاني در كار است و بازار طلا و جواهر را هدايت مي‌كند، اظهار داشت: ما در جريان نيستيم و اگر مي‌دانستيم مطمئنا با آن مقابله مي‌كرديم.

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در خصوص افزايش بي‌رويه قيمت طلا، سكه و ارز در بازار تهران گفت: افزايش طلا به 2 عامل افزايش قيمت جهان و افزايش قيمت ارز بستگي دارد به طوري كه قيمت جهاني طلا در هر اونس به بالاي 1312 دلار رسيده بود كه با اندكي كاهش هنوز هم بالاي 1300دلار است و قيمت دلار آمريكا هم در حال حاضر 1200 تومان است.

وي در واكنش به اين سؤال كه تعطيلي بازار طلا و جواهر تأثيري در افزايش قيمت‌ها به دليل كاهش عرضه ندارد، گفت: بانك مركزي و بانك كارگشايي به جاي 3 روز در هفته 5 روز در هفته در حال تزريق سكه به بازار هستند لذا تعطيلي بازار ربطي به افزايش قيمت‌ها ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *